Ja men dom har bild på S i webbshoppenTack så mycket! Men det är fortfarande eden som heter 6767-F jag klickar hem eller? https://webshop.klocksnack.se/products/bergeon-6767-f
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja men dom har bild på S i webbshoppenTack så mycket! Men det är fortfarande eden som heter 6767-F jag klickar hem eller? https://webshop.klocksnack.se/products/bergeon-6767-f
Verkligen. Synd de inte gör dem så längre och ska man ha tag i en vintage i gott skick kostar det huggormVisste inte det. Fantastiskt för oss som vill ha dem tajt
Haha misstänkte det.Verkligen. Synd de inte gör dem så längre och ska man ha tag i en vintage i gott skick kostar det huggorm
Kör en billig tweezer från Ebay. Funkar så sjukt smidigt. Läderband 6767-fFöresten, vilket verktyg använder när ni byter band? Har bara ett riktigt slitet hemma för typ 30 spänn..
Jag kikade lite i webshoppen men blev inte klok på vilken av Bergeon 6767-S eller 6767-F som är bäst för speedyn? https://webshop.klocksnack.se/collections/all
Olika storlekar på topparna ”F” i detta fallet ”Fine” som du ska ha. Jag har en 7767-F.Föresten, vilket verktyg använder när ni byter band? Har bara ett riktigt slitet hemma för typ 30 spänn..
Jag kikade lite i webshoppen men blev inte klok på vilken av Bergeon 6767-S eller 6767-F som är bäst för speedyn? https://webshop.klocksnack.se/collections/all
Kan du länka till tweezern så man kan kika på vad vilken det är?Kör en billig tweezer från Ebay. Funkar så sjukt smidigt. Läderband 6767-f
Här har du. https://www.ebay.com/itm/264470558915Kan du länka till tweezern så man kan kika på vad vilken det är?
Snyggt, tack för det! Kändes B att använda mitt från kina som är sjukt slitet...Olika storlekar på topparna ”F” i detta fallet ”Fine” som du ska ha. Jag har en 7767-F.
Ser ju helt klart bra ut. Så du är nöjd med den? Antar en sådan minskar "smättandet" av bandstiften mot boetten?
Ja det gör stor skillnad, har inte gjort ett märke sen jag köpte den därSer ju helt klart bra ut. Så du är nöjd med den? Antar en sådan minskar "smättandet" av bandstiften mot boetten?
Fick 20k för mina no6 ändlänkarVerkligen. Synd de inte gör dem så längre och ska man ha tag i en vintage i gott skick kostar det huggorm
Då ska jag nog köpa mig en sådan, tack för tippset. Köpte en likadan via https://www.ebay.com/itm/254558823510 så slipper man tullbös.Ja det gör stor skillnad, har inte gjort ett märke sen jag köpte den därlätt värt.
Jag ser tre varianter här för att skynda på det hela:Hej,
jag har nyligen köpt ett Omega läderband (samma som .001 kommer på) till min Speedmaster.
Jag trivs väldigt bra med det och jag tycker att det är mycket snyggt! Helt nytt som det är så är det mycket styvt.
Har ni några tips för att påskynda uppmjukningen av bandet?
![]()
![]()
Shit! Jag betalade runt 30 för min 7912 med #6 ändlänkar. Får väl ses som ett fynd dåFick 20k för mina no6 ändlänkar![]()
Vad jag observerat så är ändlänkarna ofta dyrare än själva bandet.Shit! Jag betalade runt 30 för min 7912 med #6 ändlänkar. Får väl ses som ett fynd då![]()
Ja, nu har jag inte följt priserna på ett tag men när jag köpte kunde man väl hitta #6 ändlänkarna för 10-12kkr om man hade tur. En 7912 länk låg på 15-20kkr. Blir ju inte lättare att hitta dessa plåtbitar precis och man kan ju fråga sig om det är vettigt att betala vad de går loss på idagVad jag observerat så är ändlänkarna ofta dyrare än själva bandet.
Får jag fråga vad band och spänne landade på?Hej,
jag har nyligen köpt ett Omega läderband (samma som .001 kommer på) till min Speedmaster.
Jag trivs väldigt bra med det och jag tycker att det är mycket snyggt! Helt nytt som det är så är det mycket styvt.
![]()
![]()
Hej,
![]()
![]()
Vet inte om jag tycker att du ska "påskynda" uppmjukningen, det kommer nog gå ganska fort om du använder det! Risken är att man sabbar det om man börjar greja - det är lite som ett par skor!Hej,
![]()
![]()
30k blev jag erbjuden för 7912 med ändlänkarna. Slutade med att de ändlänkar jag hade i reserv gick för 20k. Hade ett band utan ändlänkar liggandes och det gick för 15k. Detta var 2016. Tror inte det är billigare idag.Shit! Jag betalade runt 30 för min 7912 med #6 ändlänkar. Får väl ses som ett fynd då![]()
Får jag fråga vad band och spänne landade på?
Värt att köpa original ist för Hirsch trots prisskillnaden?
(Jag antar att du använder klockan relativt mycket precis som jag, så om du tycker ett original är värt så gör troligen jag det med.
Omega har bra kvalitet på sina grejer)
Jag ser tre varianter här för att skynda på det hela:
Nu vetefan om jag hade vågat köra 1 eller 2 iom att det kan skapa fläckighet på det ljusa lädret men gör man första kanske det inte är dumt att göra andra med.
- Fukta hela bandet och armen med en fuktig svamp, vatten (vilket man gör i läderarbete för att mjuka upp läder)
- Applicera läderfett.
- Träna med det och bli svettig
Vet inte om jag tycker att du ska "påskynda" uppmjukningen, det kommer nog gå ganska fort om du använder det! Risken är att man sabbar det om man börjar greja - det är lite som ett par skor!
Hej
Är ny på detta forum.
Var å hämtade min 50 års present idag. ( lite försenad present)
Hej
Är ny på detta forum.
Grattis på 50-årsdagen och till en fantastisk klocka! Välkommen till detta gökboHej
Är ny på detta forum.