Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stort grattis! Är den lite brun i tavlan också?Nu kan jag äntligen vara med i denna tråden på riktigt igen! Fick hem min 145.012-67 idag och är mycket nöjdDessutom från min fars födelseår 1968
Obligatorisk wristshot samt några bättre bilder från säljaren:
![]()
![]()
![]()
![]()
Stort tack för det! Ja absolut, åtminstone i vissa ljus! Skulle aldrig marknadsföra den som tropical/choklad men något finns där absolutStort grattis! Är den lite brun i tavlan också?
Snyggt! Grattis!Nu kan jag äntligen vara med i denna tråden på riktigt igen! Fick hem min 145.012-67 idag och är mycket nöjdDessutom från min fars födelseår 1968
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack! Din blev riktigt nice med 1125-länken ocksåSnyggt! Grattis!
Fick ett nytt armband idag. Efter 20 år på länk...![]()
Köpte av Krons Ur i Sthlm. Det är Omega Speedmaster Racing Strap. Som också kallas för ‘Black Padded Calf with holes”. Dyr, men slår man ut det på att jag har haft klockan i 20 år så var det värt det. Viklåset som man monterar till är magnifikt.Snyggt!
Var hittade du det?
Mycket stiligt, snygg färg på natot! Man blir ju också mycket nyfiken på vad som är på väg...-Idag fick jag hem nya prylar till Speedyn! Men det slutar inte där, det som är mest spännande är på väg
![]()
Mycket fin klocka!! Grattis.Skaffat dinka.! Redan börjat kika på en till, klocksjukan är här.
Mycket stiligt, snygg färg på natot! Man blir ju också mycket nyfiken på vad som är på väg...
-Idag fick jag hem nya prylar till Speedyn! Men det slutar inte där, det som är mest spännande är på väg
![]()
Snyggt! Har också kollat lite på Omegas egna naton – de ser ut att skilja sig i materialet jämfört med det svarta man får med i big box. Hur känns kvaliteten på banden?
Såg även att de publicerat ett Svart nato på sin hemsida i bredden 20 mm och inte 19-20 mm som man får med. Kan störa mig lite på att mitt nato lämnar ett litet glapp, men 1700 kr känns lite saftigt för 0,5 mm extra bredd![]()
-Tackar!
Jag skulle säga att både strukturen och utformningen på båda natobanden är exakt densamma.
Är det exakt 20mm då kan det bli en liten glapp bara OM klockan sitter snett på handleden. Annars är det helt perfekt.
Gällande kvalitén.
Man köper ett mycket schysst natoband för 200kr-300kr som säkert gör jobbet! Men både kvalitén och längden på natobandet från Omega är bättre.
Håller med att priserna på tillbehör från Omega är saftiga. Men sen är det lite roligt att ha prylar som är original till sin favorit klocka tycker jag
![]()
![]()
Vilket år på den klockan?Hittade de här bilderna jag tog för ett bra tag sen i samband med att jag testade mitt då nya makro-objektivTrevligt med de koncentriska cirklarna i sub-dial
![]()
![]()
![]()
Fin, trevlig brun färg på din tavlaVilket år på den klockan?
Påminner mig om liknande som jag gjort med min 145.022-69 med en iPhone med en 10x lupp.
![]()
![]()
Stift är inte dyrt. Ändlänkar kan vara svårt (och dyrt) att få tag i beroende på modell. Nu vet jag inte var i landet du befinner dig men är du i Stockholm kan jag rekommendera @ERIKSON URHANDEL eller KM Globen.Mina ändlänkar och stift som sitter i dem har börjat bli väldigt lösa på min Speedmaster Reduced. Kan räcka att byta stiften för att få bättre stabilitet men jag vet inte säkert.
Någon som vet vad det kostar att dels montera nya stift, dels montera nya ändlänkar hos AD?
Tack på förhand!
Det var nog kanske mig du syftade på. Den verkar vara såld nu och i vilket fall så har jag en annan, mycket äldre Speedy på ingång. Kommer bilder här senHar för mig att det var någon i tråden som gärna ville ha en "From the Moon to Mars" när han såg den @mattsson80 har? Har ni sett den här sidan hos Fratello?
https://shop.fratello.com/product/
Det finns en till salu där![]()
Riktigt fin, grattis!Nu kan jag äntligen vara med i denna tråden på riktigt igen! Fick hem min 145.012-67 idag och är mycket nöjdDessutom från min fars födelseår 1968
![]()
![]()
![]()
![]()
Håller med om de mesta men att ta den till beachen vettifan om ja skulle.•To the beach•To get sporty![]()
![]()
•To the suit
![]()
•To the moon
![]()
Håller med om de mesta men att ta den till beachen vettifan om ja skulle.
Ge oss lite mer än 28....ST 145.022 69 serienummer 28.....
![]()
Haha, 28425... gör att den är producerad 6 januari 1970.Ge oss lite mer än 28..... Ser vi en smått brun tendens där på tavlan?
![]()