Kul att höra - stort tack!Tack för reflektionen! Blev ett singular till att börja med. Kändes rimligt att börja med när man precis lagt en slant på själva klockan. Ett original får bli julklapp eller dylikt längre fram.
Bilder kommer inom kort
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att höra - stort tack!Tack för reflektionen! Blev ett singular till att börja med. Kändes rimligt att börja med när man precis lagt en slant på själva klockan. Ett original får bli julklapp eller dylikt längre fram.
Bilder kommer inom kort
Härligt, för ska man vara ärlig så är det en Speedmaster date med Panda dial jag ropat in (ref. ST 375.0043). Blev helt enkelt kär i den urtavlan! En moon watch står dock på listan över framtida inköp också. Så hoppas det kvalificerar mig till den här tråden ocksåKlart auto's också får posts här. Kör på!
Tack! Inget fancy, från Cheapest Nato Straps. Helt ok kvalitet, men funderar på att skaffa något vassare.Snyggt
Vad är det för band?
Då har mitt Uncle Seiko flatlink äntligen hamnat på Arlanda ! Nu är frågan hur lång tid det tar innan man får det längtar!
Det är ju lite kul att gå i väntans tider. Jag beställde ett shell cordovan-band från Two stitch straps (https://www.twostitchstraps.com/col...ch-whiskey-shell-cordovan-leather-watch-strap ) för ca 5 veckor sen som nu bara ska ta sig från Arlanda hem till mig
Klart auto's också får posts här. Kör på!
Grunnar på att skaffa ett bättre läderband till speedyn. Svart och ostoppat för max 1 000 kr. Någon som sitter inne på några tips?
Precis så! Stort tack!
Grattis till en tjusig dinka!Och då var dagen kommen då jag fick hämta ut min allra första Omega! Nämligen en Speedmaster Date. Lyckan är total!
Den är från 1998 med okänd servicehistorik, så den kommer nog få åka in om inte allt för lång tid. Men innan dess ska den rengöras, användas en del och även testas med ett svart nato som är påväg på posten. Blev helt förälskad i urtavlan och datumvisningen, även om det inte kommer hindra mig från att köpa en riktig Moon watch så småning om. Är dock lite osäker på referensen som Kaplans uppgav 375.0043 medans när jag försöker lägga in den i min watch collection på Chrono24 finns enbart en med ref. 3511.50, med samma utseende. Märkligt då Chrono brukar ha alla referenser tillgängliga i sin sökfunktion. Sak samma.
Vad tycker ni om klockan?
Fin klocka. Stadig modell med ett ETA 7750 som tickar och går länge problemfritt.Och då var dagen kommen då jag fick hämta ut min allra första Omega! Nämligen en Speedmaster Date. Lyckan är total!
Den är från 1998 med okänd servicehistorik, så den kommer nog få åka in om inte allt för lång tid. Men innan dess ska den rengöras, användas en del och även testas med ett svart nato som är påväg på posten. Blev helt förälskad i urtavlan och datumvisningen, även om det inte kommer hindra mig från att köpa en riktig Moon watch så småning om. Är dock lite osäker på referensen som Kaplans uppgav 375.0043 medans när jag försöker lägga in den i min watch collection på Chrono24 finns enbart en med ref. 3511.50, med samma utseende. Märkligt då Chrono brukar ha alla referenser tillgängliga i sin sökfunktion. Sak samma.
Vad tycker ni om klockan?
Mycket intresserad av att höra ditt omdömme! Funderar starkt på ett flatlink jag med!Då har mitt Uncle Seiko flatlink äntligen hamnat på Arlanda ! Nu är frågan hur lång tid det tar innan man får det längtar!
Ah, all right. Tack för vägledningen!Fin klocka. Stadig modell med ett ETA 7750 som tickar och går länge problemfritt.
Brukar stå 2 olika boettreferenser på insidan av bakbocket. Vet inte varför, men Omega stansade ofta in 2st olika på dem. Tror det står "175.0043" och "375.0043" på insidan av din, varav den första brukar ge fler träffar.
Snyggt! Lycka till på nya jobbet! (Bli inte påkommer att ta för många wristshots bara! )Inne på andra dagen på nya jobbet, tur det är ST