• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

-En ytterligare ny outfit till Speedy kom hem idag. Den här gången blev det ett racing band och jag blev mycket nöjd med resultatet!

Jag trivs stort med alla fina band som man kan ha till Speedy. Jag gillar att variera mig beroende på tillfälle, outfit och mood.

4BDFC906-3492-4CFF-B0C1-901CFD863516.jpeg
19FF8C22-AAF5-4D4B-B68E-22240720578F.jpeg
E966BE17-2C0B-4906-A6FF-9F26C41008FC.jpeg
BB4B91B1-96DB-4D8F-8D38-A5D3CB6773EA.jpeg
Jäkligt trevlig band! Var kommer det ifrån? Har bytt tillbaka till länk idag efter att haft ett mindre kul läderband på i sommar.

God morgon! Hur exakt nollställer kronografvisarna på era Speedy's? På min ligger sekundvisaren alltid lite till höger om mitten, mot högerkanten av 12-markören. Den lilla timvisaren är också oftast lite till höger om 12-an, men den verkar svaja lite. Jag bifogar en bild. Det är inget jätteproblem förstås, men är det här någonting man borde åtgärda medan klockan är fortfarande under garanti?

IMG_4632.jpg

God morgon! Hur exakt nollställer kronografvisarna på era Speedy's? På min ligger sekundvisaren alltid lite till höger om mitten, mot högerkanten av 12-markören. Den lilla timvisaren är också oftast lite till höger om 12-an, men den verkar svaja lite. Jag bifogar en bild. Det är inget jätteproblem förstås, men är det här någonting man borde åtgärda medan klockan är fortfarande under garanti?

IMG_4632.jpg
Om du kan stå ut med att vara utan klockan i några veckor så hade jag helt klart åtgärdat det. Det är en sån sak som man stör sig mer och mer på när man vet om det.

IMG_4632.jpg
Min från 2017 är precis i mitten.
Skulle nog också kolla upp detta

IMG_4632.jpg
Min sekundvisare ligger lite åt höger också. När jag köpte min 2018 på distans så pratade jag med Rob Engström om detta och då sa de att den ligger inom tolerans. Men hade jag köpt den i butik så hade jag aldrig accepterat det och bett om en annan istället som nollade exakt! Lite tråkigt på en klocka 50k klassen, man förväntar ju sig perfektion när det handlar om dessa summor. Den dagen jag ska serva min så kommer jag be dem åtgärda detta! Med det sagt så är det inget jag tänker på eller stör mig på längre.

IMG_4632.jpg

jag hade lämnat in den på garantiärende. Min speedy är från 2019 nollställer anmärkningsfritt

IMG_4632.jpg
Min ligger nog mer eller mindre i mitten med.
20200912_103801.jpg

Tack för era svar! Klockan är köpt hos @ERIKSON URHANDEL i 2019, jag är andra ägaren. Jag la faktiskt inte riktigt märke till det från början men jag håller med, på en klocka i 50k-klassen ska det ju vara mer eller mindre perfekt så det stör lite ändå. Ska ta en sväng förbi där och fråga!

Om du kan stå ut med att vara utan klockan i några veckor så hade jag helt klart åtgärdat det. Det är en sån sak som man stör sig mer och mer på när man vet om det.

Min från 2017 är precis i mitten.
Skulle nog också kolla upp detta

Min sekundvisare ligger lite åt höger också. När jag köpte min 2018 på distans så pratade jag med Rob Engström om detta och då sa de att den ligger inom tolerans. Men hade jag köpt den i butik så hade jag aldrig accepterat det och bett om en annan istället som nollade exakt! Lite tråkigt på en klocka 50k klassen, man förväntar ju sig perfektion när det handlar om dessa summor. Den dagen jag ska serva min så kommer jag be dem åtgärda detta! Med det sagt så är det inget jag tänker på eller stör mig på längre.

jag hade lämnat in den på garantiärende. Min speedy är från 2019 nollställer anmärkningsfritt

Min ligger nog mer eller mindre i mitten med.
20200912_103801.jpg

Senast ändrad:
Tack för era svar! Klockan är köpt hos @ERIKSON URHANDEL i 2019, jag är andra ägaren. Jag la faktiskt inte riktigt märke till det från början men jag håller med, på en klocka i 50k-klassen ska det ju vara mer eller mindre perfekt så det stör lite ändå. Ska ta en sväng förbi där och fråga!

var själv tvungen att kolla, mitt ex är bättre, lite ptv men helt
0ADCD2D1-C3AD-403A-8C33-4AFFADF832C2.jpeg

C3A45119-1009-469C-BCC0-326C0E660B30.jpeg

Köpte en speedy förra året, helt ny också hos Erikson urhandel. Efter en månad så hamnade nedersta kronografen lite till höger. Lämnade in på garantiärende, var utan klockan i en månad. Efter nån vecka så hamnade den stora kronografen lite off. Och nu känner jag inte att det är värt att lämna in den igen. Så om du inte stör dig på det för mycket, och inte vill vara utan klockan så skulle jag Inte lämna in den

Tillbaka
Topp