Tack! Känns riktigt bra!-Grattis!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack! Känns riktigt bra!-Grattis!!
The Eagle has landed!
![]()
Snygg bild men hur kommer det sig att din har blå lume? Brukar det inte vara grönt?Välkommen till klubbenMånga som skaffar speedy denna vecka! KUL =)
![]()
Snygg bild men hur kommer det sig att din har blå lume? Brukar det inte vara grönt?
Det framgår mig efter deras pressrelease 5/10. Det som jag skrev var den förhandsinformation jag fick från en Omega Boutiqe.Vad är det för referensnummer på en sådan?
Wow vilken härlig brun ton i tavlan. Hur gammal är klockan? (när kan min klocka från 2016 börja likna din?Hesalitens inverkan på ljuset tar mig alltid.
![]()
Jag har aldrig (ännu) ägt en Speedmaster så jag kanske egentligen inte borde svara, men jag tror att nyare referenser inte kommer att åldras lika mycket som de äldre pga modernare tillverkningsmetoder. Jag kan dock ha fel, men så är det t.ex. med nyare Rolex eller liknande.Wow vilken härlig brun ton i tavlan. Hur gammal är klockan? (när kan min klocka från 2016 börja likna din?)
Jag befarar att så är falletJag har aldrig (ännu) ägt en Speedmaster så jag kanske egentligen inte borde svara, men jag tror att nyare referenser inte kommer att åldras lika mycket som de äldre pga modernare tillverkningsmetoder. Jag kan dock ha fel, men så är det t.ex. med nyare Rolex eller liknande.
Detta är en 145.022-69 pre-moon vilket är ganska känd för att ha detta "felet". Andra senare klockor har inte visat samma bruna ton.Wow vilken härlig brun ton i tavlan. Hur gammal är klockan? (när kan min klocka från 2016 börja likna din?)
Håller med! Hoppas på chokladbruna toner eller rentav gråblekt vore snyggt.Satt och läste lite om Speedmaster och någonstans läste jag att man hade haft någon serie där UV skyddet var svagare. Ingen aning om det var i plexiglaset eller om det var i själva färgen på tavlan.
Misstänker dock att dagens moderna klockor kommer att åldras annorlunda om man nu har haft för avsikt att fördröja åldrandet från tillverkaren. Tror dock att de moderna klockorna kommer att åldras också om man ser 40- 50 år framåt där de utsatts för olika mängder fukt, solljus etc. Att säga att de inte kommer att åldras tror jag inte på. Solens UV-strålning bryter ner det mesta tillslut och det gör även väder och vind.
Går att "baka" om man verkligen vill skapa brun ton. Köp en extra tavla och stoppa i ugnen. Har ingen aning om vilka temperaturer dock.Håller med! Hoppas på chokladbruna toner eller rentav gråblekt vore snyggt.
Håller med! Hoppas på chokladbruna toner eller rentav gråblekt vore snyggt.
Jag befarar att så är falletNågon som vet säkert om man kan räkna med viss förändring eller kommer våra moderna tavlor behålla svärtan?
Tror inte de nya tavlorna kommer att åldras nämnvärt på 50 års sikt. Bättre färg och lack samt luminova fördröjer åldrandet en hel del.Satt och läste lite om Speedmaster och någonstans läste jag att man hade haft någon serie där UV skyddet var svagare. Ingen aning om det var i plexiglaset eller om det var i själva färgen på tavlan.
Misstänker dock att dagens moderna klockor kommer att åldras annorlunda om man nu har haft för avsikt att fördröja åldrandet från tillverkaren. Tror dock att de moderna klockorna kommer att åldras också om man ser 40- 50 år framåt där de utsatts för olika mängder fukt, solljus etc. Att säga att de inte kommer att åldras tror jag inte på. Solens UV-strålning bryter ner det mesta tillslut och det gör även väder och vind.
Tror inte de nya tavlorna kommer att åldras nämnvärt på 50 års sikt. Bättre färg och lack samt luminova fördröjer åldrandet en hel del.
Tror den där kommer bli riktigt bra av vad jag läst. SEL + flexlänk vid claspet samtidigt som det fortfarande är en flat link. Sjukt sugen!Jag väntar in EU-varianten. USPS har inte imponerat nämnvärt i år asså.
![]()
Jag väntar in EU-varianten. USPS har inte imponerat nämnvärt i år asså.
![]()
Du kan ju inte lägga in ett sånt tips precis efter att jag postat en bild på mitt nyinförskaffade 1171!Jag väntar in EU-varianten. USPS har inte imponerat nämnvärt i år asså.
![]()
150 USDDu kan ju inte lägga in ett sånt tips precis efter att jag postat en bild på mitt nyinförskaffade 1171!Vad går en sådan loss på?
Inte så farligt!150 USD
Polerad! Ingen tvekan!Velar dock mellan fully brushed eller polerad + brushed. Gillar i regel inte polerade länkar men samtidigt är ju det närmare originalet? Dock känns det som mer vintage feeling på något sätt med helborstad. @TheSpeedyShutter hur tänker du där?
Plus moms, förmodligen?Polerad! Ingen tvekan!
La just en pre-order på Forstner UK! 1545 SEK inkl frakt!