• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lauda

Patek
2-Faktor
-Dottern och jag matchar Speedys outfit och önskar er en härlig Speedy Tuesday:cool:
EEFC5CFA-B214-4A92-92B2-37232398088A.jpeg
 

Rulle

Audemars
Äntligen får man posta i denna tråden!
detta är min tredje hesalite speedy men har hitentills aldrig ägt en längre än 2 veckor.

och denna gången köptes den som en födelsedagspresent så nu får den fan stanna!
20200623_125051.jpg
20200623_125240.jpg
20200623_125241.jpg


man måste ju älska dessa förstoringsluppar!
dom är bra som makroobjektiv:D

Köptes från Jackroad i tokyo
sjukligt nog blir de bättre pris även efter momsen är betald än om man köper en via gråisarna på chrono24
20200623_124900.jpg


Jackroad är nog fan den bästa gråhandlarn jag handlat av!
var inom där i höstas och shoppade loss och servicen är bättre än alla ad's jag handlat av!
värt ett besök där om ni är i tokyo någon gång
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Blivit riktigt sugen på en Speedmaster senaste dagarna. Vilken modell av månmodellerna ska man gå för om man vill ha något prisvärt? Är inte intresserad av vintage men gissar att det är uteslutet ändå med tanke på priserna :D
Det beror på vad du menar med prisvärt. Men en begagnad Speedy tappar inte många kronor om du får för dig att sälja.

Annars är det en .005 (hesalite) som är förstahandstipset eftersom den The Moonwatch. I andra hand en .006 (safir). I tredje hand en av de många snygga racingmodellerna men de är ju inte månklockor för fem öre :)
 
Topp