Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
När man jämför patina med en lampskärm så är man långt ner i klockträsketFrån insidan av en lampskärm. De beiga fransarna matchar den gulnade lumen bra
![]()
22a?Bra dag idag. Bästa klockan och godkänd guldserie för gubbar över 55
![]()
Japp enklast att få guld med.. svartkrutarna ger inte samma träffbild
Jag har dålig koll på Omega men börjat snegla på Speedmaster reduced. Skillnad utöver storlek på den och den ”vanliga”. Dom flesta verka ha plexiglas? Vilken årsmodell /ref-nr ska man spana efter när det gäller reduced-modellen?
Sorry! Ny här. Hittade inte när jag sökte. Tack för relevant info!Har diskuterats tidigare i tråden, en viktig sak att tänka på att reduced har ett modulärt verk vilket medför saftiga servicekostnader.
Sorry! Ny här. Hittade inte när jag sökte. Tack för relevant info!![]()
Reduced lider av grav hypertelorism, ett problem som ingen urmakare hittills kunnat tillrättalägga.Jag har dålig koll på Omega men börjat snegla på Speedmaster reduced. Skillnad utöver storlek på den och den ”vanliga”. Dom flesta verka ha plexiglas? Vilken årsmodell /ref-nr ska man spana efter när det gäller reduced-modellen?
Tack! Vad otroligt mycket kunskap det finns samlat här på KSReduced lider av grav hypertelorism, ett problem som ingen urmakare hittills kunnat tillrättalägga.
Den är riktigt snygg!Nu ska resterna ta slut.
![]()
Jäkligt fin! Hur ser caseback ut, samma som på standardvarianten?Nu ska resterna ta slut.
![]()
Det är en double saphire sandwich från 14 moddad med servicetavla/visare från Apollo 11 speedyn från 2004.Jäkligt fin! Hur ser caseback ut, samma som på standardvarianten?
Snyggt armband till speedyn!Speedymys!
![]()
Låtet dyrt när de inte ens specat vilka verksdelar som behöver bytas. Grundservice hos nymans tex kostar 7700kr och då ingår byte av knappar och glas. Sen kan det ju vara så att vissa delar i verket behöver bytas och då kan de dra iväg lite men de har ju inte specat vad det är som gör att det kostar så mkt. Vart är offerten ifrån?Jag har fått ett kostnadsförslag på service av min Speedmaster på 14 500 kr enligt följande specifikation:
![]()
Klockan är inköpt 1997. Det här är tyvärr första gången klockan servas, den går inte längre att skruva upp...
Min fråga är egentligen dels om priset verkar vara ok samt om det är något annat att tänka på om man vill bevara värdet?
Har du några bilder på klockan? Rekonditionering av boett och tachymeterring låter överflödigt.Jag har fått ett kostnadsförslag på service av min Speedmaster på 14 500 kr enligt följande specifikation:
![]()
Klockan är inköpt 1997. Det här är tyvärr första gången klockan servas, den går inte längre att skruva upp...
Min fråga är egentligen dels om priset verkar vara ok samt om det är något annat att tänka på om man vill bevara värdet?
Har du några bilder på klockan? Rekonditionering av boett och tachymeterring låter överflödigt.
Mmm, jag lämnade in den för ett kostnadsförslag på Franks Ur vid Centralen. Jag tänker ta tillbaka den så att jag kan fotografera den och kanske lämna till någon annan?Låtet dyrt när de inte ens specat vilka verksdelar som behöver bytas. Grundservice hos nymans tex kostar 7700kr och då ingår byte av knappar och glas. Sen kan det ju vara så att vissa delar i verket behöver bytas och då kan de dra iväg lite men de har ju inte specat vad det är som gör att det kostar så mkt. Vart är offerten ifrån?
Sen är det väl generellt en idé att skippa ”rekonditionering” av boett. Vet de inte vad de gör finns alltid risk för fulpolering, även hos AD. Även visare och bezel vill man ju gärna ha original, ut ett värdeperspektiv.
Låtet dyrt när de inte ens specat vilka verksdelar som behöver bytas. Grundservice hos nymans tex kostar 7700kr och då ingår byte av knappar och glas. Sen kan det ju vara så att vissa delar i verket behöver bytas och då kan de dra iväg lite men de har ju inte specat vad det är som gör att det kostar så mkt. Vart är offerten ifrån?
Sen är det väl generellt en idé att skippa ”rekonditionering” av boett. Vet de inte vad de gör finns alltid risk för fulpolering, även hos AD. Även visare och bezel vill man ju gärna ha original, ut ett värdeperspektiv.