• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Jag är lite anal och avskyr t.ex. läder från varumärken som geckota (trots att det kanske är bra grejer)? Har tittat på Hirsch samt italienska Colareb men kanske finns andra kvalitetsläder i 500-1000kr klassen? :)
Atelier Romane. Överlägset bästa kvalité jag har stött på med tanke på pris
 
Atelier Romane. Överlägset bästa kvalité jag har stött på med tanke på pris
Stort tack! ska kollas in :)
 
Atelier Romane. Överlägset bästa kvalité jag har stött på med tanke på pris
Vid första anblick ser det riktigt jävla bra ut!!
 
Vid första anblick ser det riktigt jävla bra ut!!
Jag har två själv, väldigt mjuka och följsamma
20190730_111751-01.jpeg
 
Tips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Jag är lite anal och avskyr t.ex. läder från varumärken som geckota (trots att det kanske är bra grejer)? Har tittat på Hirsch samt italienska Colareb men kanske finns andra kvalitetsläder i 500-1000kr klassen? :)
En tisdags bild i elfte timmen.. Speedy med Hirschband i svart läder med alligator prägling inköpt hos @ERIKSON URHANDEL före jul tillsammans med klockan. Kanske ett billigt band men helt okej bara för att testa känslan. Köpte även omegaspännet när jag ändå hade spenderbyxorna på :)


IMG_1416.JPG
 
En tisdags bild i elfte timmen.. Speedy med Hirschband i svart läder med alligator prägling inköpt hos @ERIKSON URHANDEL före jul tillsammans med klockan. Kanske ett billigt band men helt okej bara för att testa känslan. Köpte även omegaspännet när jag ändå hade spenderbyxorna på :)


IMG_1416.JPG
Bra, funderar på att göra samma sak! Frågan är bara om svart alligator blir lite väl "dressat" i vardagen
 
Bra, funderar på att göra samma sak! Frågan är bara om svart alligator blir lite väl "dressat" i vardagen
Helt klar blir klockan lite mer "formell" med svart alligator, jag trivs med bandet, betydligt bekvämare än med stål länken. Bandet är relativt billigt så man har råd att inhandla några fler lite "sportigare". Funderar själv på något i lite brunare läder som på FOIS.en
 
Tillbaka
Topp