Tycker Geckota är schysst! Är väl såklart skillnad beroende på prisklass men dom band jag har köpt har varit braMöjligt att jag måste vidga min vy för min avsky mot varumärket bygger på egentligen ingenting! Får ibland bara för mig saker...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker Geckota är schysst! Är väl såklart skillnad beroende på prisklass men dom band jag har köpt har varit braMöjligt att jag måste vidga min vy för min avsky mot varumärket bygger på egentligen ingenting! Får ibland bara för mig saker...![]()
Atelier Romane. Överlägset bästa kvalité jag har stött på med tanke på prisTips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Jag är lite anal och avskyr t.ex. läder från varumärken som geckota (trots att det kanske är bra grejer)? Har tittat på Hirsch samt italienska Colareb men kanske finns andra kvalitetsläder i 500-1000kr klassen?![]()
Stort tack! ska kollas inAtelier Romane. Överlägset bästa kvalité jag har stött på med tanke på pris
![]()
Atelier Romane | Luxury Watchstrap made in France
Watchstraps for watch collector. All ours straps are handmade in France. We propose a large range of size. Our strap are soft and confortable . atelier Romane straps are perfect for your omega vintage or modern , rolex , patek or longines . We propose large range of rally straps for vintage chronowww.atelier-romane.com
Vid första anblick ser det riktigt jävla bra ut!!Atelier Romane. Överlägset bästa kvalité jag har stött på med tanke på pris
![]()
Atelier Romane | Luxury Watchstrap made in France
Watchstraps for watch collector. All ours straps are handmade in France. We propose a large range of size. Our strap are soft and confortable . atelier Romane straps are perfect for your omega vintage or modern , rolex , patek or longines . We propose large range of rally straps for vintage chronowww.atelier-romane.com
Jag har två själv, väldigt mjuka och följsammaVid första anblick ser det riktigt jävla bra ut!!
Kommer bli köp! Nu är frågan bara vilket / vilka man ska välja för vill ha precis allt hahaJag har två själv, väldigt mjuka och följsamma![]()
Dessvärre inte helt säkert då jag är på andra sidan landet.Har du tips på någon i Stockholmsområdet som du kan rekommendera?
Molequin Whiskey Tan har jag länge velat testa! https://molequin.com/products/tan-epsomTips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Jag är lite anal och avskyr t.ex. läder från varumärken som geckota (trots att det kanske är bra grejer)? Har tittat på Hirsch samt italienska Colareb men kanske finns andra kvalitetsläder i 500-1000kr klassen?![]()
Dessvärre inte helt säkert då jag är på andra sidan landet.
Har för mig att http://www.farfarsklocka.se/ rekommenderats i trådar.
Någon annan kan kanske bekräfta eller dementera detta.
En tisdags bild i elfte timmen.. Speedy med Hirschband i svart läder med alligator prägling inköpt hos @ERIKSON URHANDEL före jul tillsammans med klockan. Kanske ett billigt band men helt okej bara för att testa känslan. Köpte även omegaspännet när jag ändå hade spenderbyxorna påTips på kvalitetsläder till speedy sökes:
Årsmodell?? ingen Daytona text?? Referens nummer ?? Bara nyfiken
Fan det där var också riktigt riktigt bra! Har dock spant in ett band jag tror blir mycket bra från Atelier Romane men har sparat länk till bandet du tipsa om, får bli i framtiden!
Bra, funderar på att göra samma sak! Frågan är bara om svart alligator blir lite väl "dressat" i vardagenEn tisdags bild i elfte timmen.. Speedy med Hirschband i svart läder med alligator prägling inköpt hos @ERIKSON URHANDEL före jul tillsammans med klockan. Kanske ett billigt band men helt okej bara för att testa känslan. Köpte även omegaspännet när jag ändå hade spenderbyxorna på
![]()
Helt klar blir klockan lite mer "formell" med svart alligator, jag trivs med bandet, betydligt bekvämare än med stål länken. Bandet är relativt billigt så man har råd att inhandla några fler lite "sportigare". Funderar själv på något i lite brunare läder som på FOIS.enBra, funderar på att göra samma sak! Frågan är bara om svart alligator blir lite väl "dressat" i vardagen
Ingen aning faktiskt! Snodde den från Molequins hemsida, 6240 kanskeÅrsmodell?? ingen Daytona text?? Referens nummer ?? Bara nyfiken![]()
Det här ska jag testa: https://www.atelier-romane.com/product-page/copie-de-the-tuskany-watch-strap-in-ocreHelt klar blir klockan lite mer "formell" med svart alligator, jag trivs med bandet, betydligt bekvämare än med stål länken. Bandet är relativt billigt så man har råd att inhandla några fler lite "sportigare". Funderar själv på något i lite brunare läder som på FOIS.en
Kanske det fast, eller en tidig 6263 som inte hade Daytona på tavlan i börjanIngen aning faktiskt! Snodde den från Molequins hemsida, 6240 kanske![]()
Snyggt... får kika lite mer på den sidan
hur står sig dessa jämtemot di-modell rallye?Jag har två själv, väldigt mjuka och följsamma![]()
Hänger inte riktigt med på vilket märke och modell du menar?hur står sig dessa jämtemot di-modell rallye?
Farfars Klocka har servat 4 st olika 321-Speedys åt mig, Axel är mycket duktigt och trevlig så jag kan rekommendera honom starktDessvärre inte helt säkert då jag är på andra sidan landet.
Har för mig att http://www.farfarsklocka.se/ rekommenderats i trådar.
Någon annan kan kanske bekräfta eller dementera detta.
Jag inser att det är en gammal post, men just exakt den klockan har jag varit ute efter ett tag. Finns ett gäng på C24, men man ser den sällan i Sverige tycker jag.Breddar tråden lite och bjuder på några bilder på min Speedmaster Broad Arrow![]()
![]()
![]()
![]()
Mysig panda!Får hänga lite i denna tråd med denna skönhet. Min från start. Många andra klockor som fått uppmärksamhet de senaste 3åren, men när den kommer på är det magi. Och så måste jag läsa ikapp sjukt många sidor. Ha en härligt avslutning på ST.
![]()
Då tarvi och provar där för en andra bedömning, tack för tipset!Farfars Klocka har servat 4 st olika 321-Speedys åt mig, Axel är mycket duktigt och trevlig så jag kan rekommendera honom starkt![]()
Bra duo det där!Dagen första stora beslut FOIS eller 005 ??
![]()
Tack.Bra duo det där!
Verkligen, svårt att tycka synd om dig...!Tack.men det är samma problem varje dag en speedy ska användas, vilken av dom? snacka om I-landsproblem
![]()
Servat en gammal gubbomega hos Axel, och var mkt nöjd. Fick också en lektion i skillnaden mellan olika speedy-urverk på köpet.Farfars Klocka har servat 4 st olika 321-Speedys åt mig, Axel är mycket duktigt och trevlig så jag kan rekommendera honom starkt![]()