• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

pnt

Rolex
2-Faktor
Krispig speedy Tuesday

IMG_2019.jpeg
IMG_2022.jpeg
 

David71

Rolex
2-Faktor
"Ny" Apollo 8, ser ju nästan exakt likadan ut som den gamla. Skaplig prishöjning, från 141K till 188K.

Gamla:
Nya:
 

OSBA

Omega
2-Faktor
"Ny" Apollo 8, ser ju nästan exakt likadan ut som den gamla. Skaplig prishöjning, från 141K till 188K.

Gamla:
Nya:
Håller med om att den är saftig, men det är faktiskt en del ändringar(värda 40tkr?) som jag hittar på direkten:

  • a grade 5 titanium hand shaped like the Saturn V rocket (ganska cool tycker jag)
  • Calibre 3869
  • Armband i gummi(dyrare än läder?)
  • "standard" låda (tyckter den gamla var mer unik...)

Hittar ni fler ändringar som motiverar höjningen?
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
Håller med om att den är saftig, men det är faktiskt en del ändringar(värda 40tkr?) som jag hittar på direkten:

  • a grade 5 titanium hand shaped like the Saturn V rocket (ganska cool tycker jag)
  • Calibre 3869
  • Armband i gummi(dyrare än läder?)
  • "standard" låda (tyckter den gamla var mer unik...)

Hittar ni fler ändringar som motiverar höjningen?
Men det här måste ju vara ett skämt? Eller är det allt? Efter att det hypats ny speedmaster?
 

Stein

Cartier
Föredrar också den vänstra. Det blir lite mycket gimmick med raketen för min del. Den hade fungerat bättre på baksidan.
Absolut , men jag tycker även den gamla designen är lite mer balanserad. Framför allt den gula texten på tachymetre tycker jag gör klockan lite mer enhetlig. Nu tycker jag det gula "poppar" på lite mer plojigt sätt.

Men för min del är del mer en cool klocka, men aldrig något som jag skulle bära själv.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Tycker nog den gamla (den till vänster) är snyggare?
1000018619.jpg
Gillade den förra skarpt men det är ju en 5 år sedan jag klämde på en. Här är det bara raketen som egentligen skiljer och klar risk att man tycker den är kul bara en begränsad tid. Samtidigt har dom prisat ut den som den dyraste DSOTM av dom alla, införandet av 3861 i dom vanliga Speedys gav ju ändå inte så våldsam prisökning + man fick ju en del annat som en väldigt trevlig länk. Sen är dom lite för stora, är det helt omöjligt att tillverka en keramisk boett i 42mm ?
 

frere

Audemars
2-Faktor
223FC6AB-523E-4F50-8A97-556BA6CE50B7.jpeg


60- och 70 talet bjöd på en uppsjö kul racing inspirerade klockor. Idag anser jag att bland annat dessa fått på tok för lite tid i rampljuset. MKII är i min bok en serie riktigt kul klockor.

507F5782-9F32-406E-BB00-C38C9242EE51.jpeg
Håller med, särskilt med den här tavlan är de riktigt härliga. Jämfört med hur förbisedda och undervärderade de var för 10 år sedan tycker jag dock att de har fått viss upprättelse? Med fin boett och bra tavla är de ju ganska eftertraktade, och jag skulle gärna ha en i lådan!
 
Topp