• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

“Dos and don’ts” inom klockvärlden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det finns absolut bra alternativ. Men det var inte det som var diskussion, bara för att det finns alligator farms så anser en stolle att allt kommer därifrån.
Men som jag ser det på läder eller kött, inget utrotningshot och inga fabriksuppföda djur, i övrigt har jag inga problem med det.
Iofs. Men vissa saker har ett bäst före datum och jag är rädd för att det gäller tex alligatorklockband.

• Like
Reactions: v0n
Jaja. Snart får man väl se kommentarer om köttätande samt användning av fossila bränslen här i trådarna också. Trodde det var en klockforum. Vill jag bli påtvingad åsikter tittar jag på SVT eller åker till Södermalm.
Du vet att du med denna text indirekt utrycker åsikter? På något underligt, passiv-aggressivt sätt. Du gör precis det du inte vill att andra ska göra.
Du blir inte påtvingad någonting. Du är på internet, lämna tråden, sök upp något som passar din åsiktsbild istället så ska du såväl bli matad med just det du vill se.

Diskussion är nyttigt, även om vissa inte vill/vågar delta i dem...

Jag är inte på någons "sida" här men ville få detta sagt. Allmänt barnsligt beteende som jag irriterar mig mer och mer på.

Du vet att du med denna text indirekt utrycker åsikter? Inte direkt men på något underligt, passiv-aggressivt sätt. Du gör precis det du inte vill att andra ska göra.
Du blir inte påtvingad någonting. Du är på internet, lämna tråden, sök upp något som passar din åsiktsbild istället så ska du såväl bli matad med just det du vill se.

Diskussion är nyttigt, även om vissa inte vill/vågar delta i dem...

Jag är inte på någons "sida" här men ville få detta sagt. Allmänt barnsligt beteende som jag irriterar mig mer och mer på.
Och högst upp i åsiktspryamiden står du själv och basunerar. Föredömligt av dig!

Om roseguld och månfas är fel hur kan då denna vara så vacker?
0EEB9B66-9B2C-41CE-BC85-3F2BFA6D9240.jpeg

Och högst upp i åsiktspryamiden står du själv och basunerar. Föredömligt av dig!
Det är inget fel med att ha åsikter. Det viktiga är att framföra dem på ett trevligt, sakligt och vuxet sätt, så att man kan föra en vettig diskussion. Annars kommer man ingenvart och så blir det bara bajskastning. Och detta är inte politiskt, eller mot dig/dina åsikter - hela världen verkar i nutid genomsyras av absurt barnsliga diskussionssätt, från alla håll och kanter och det är något som ingen vinner någonting på.

Förlåt men blir upprörd på personer som aggressivt ska påtrycka andra sina åsikter och framställa sig själva som Messias.

Du är allt en besserwisser... det måste du veta?

Tiden kollar man på telefonen.

Breitling är blingigast.

Jaja. Snart får man väl se kommentarer om köttätande samt användning av fossila bränslen här i trådarna också. Trodde det var en klockforum. Vill jag bli påtvingad åsikter tittar jag på SVT eller åker till Södermalm.

Med all respekt så har du har inte den blekaste aning om vilken alligator som fått sätta livet till, hur tydlig ska jag behöva vara? (om du inte dödat den själv 🤔)
Jag förstår att man inte vill stötta den typen av verksamhet som du länkar till ovan vilket jag håller med om. Men det jag tycker blir svårt är vart man ska dra gränsen och hur mycket man ska våga lita på tillverkare. Om vi utgår från att det inte går att säkerställa var lädret kommer ifrån kommer man ju i åtskilliga tillfällen behöva välja bort saker. Det kommer ju inte gå att äta kött/fågel/fläsk på restaurang för man kan ju inte säkerställa produktens ursprung oavsett vad restaurangen säger till dig. Du kommer ju garanterat inte kunna köpa en produkt som innehåller dun som en jacka exempelvis även om tillverkaren har en certifierad framtagning av deras dun sker väldigt mycket fusk. Bara senaste skandalen med svensk kyckling visar ju att det inte går att köpa kyckling i din vanliga mataffär om du vill säkerställa att djuret har haft ett ”bra liv”. Jag har inget svar på frågan men undrar hur du som inte verkar lita på producenten hanterar detta? Äter du aldrig kött eller liknande på restaurang, köper aldrig kyckling på Ica och köper bara syntetfodrade jackor på vintern? Vill inte kritisera med inlägget men tycker själv det är svårt att veta var gränsen går.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp