Det stämmer!Var det en regel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det stämmer!Var det en regel?
Tack, då kan jag köpa mig en sån!Det stämmer!
Kvarts!Aldrig hört. Vem har sagt det? Skål!
![]()
En riktig stekar-aerospace minsann!Bling bling
![]()
Var i gbg förra helgen. Inte en enda jäkla dörrvakt hade en bratte. De gled runt i smartklockor.
Fan med dina fylleinlägg är det ett under att du kommer ihåg att det var smartklockorVar i gbg förra helgen. Inte en enda jäkla dörrvakt hade en bratte. De gled runt i smartklockor.![]()
Jag är faktiskt nykterist.an med dina fylleinlägg är det ett under att du kommer ihåg att det var smartklockor
Förfall…. Inte klokt vilka uppoffringar COVID tvingat alla yrkesgrupper att göra.Var i gbg förra helgen. Inte en enda jäkla dörrvakt hade en bratte. De gled runt i smartklockor.![]()
Absolut, kan till och med ta tid hur länge jag stekerEn riktig stekar-aerospace minsann!
Det bästa är ju att inte ha någon klocka alls.När man ägnar sig åt ett intresse är det givetvis viktigt att följa vissa regler som tenderar att bli striktare ju längre man ägnar sig åt intresset. Jag tänker börja med att lista några regler här men jag antar att det finns åtskilligt fler som andra kan lägga till.
En klocka får forta/dra sig Max 10 s per dygn - En icke exakt klocka är meningslös
En klocka får inte ha månfas - Detta är en larvig komplikation
En klocka får inte vara tillverkad av roséguld - Förklaring överflödig
Quartz är helt ok - Quartzklockor är väldigt exakta
Klockband får inte vara tillverkade av hudar från djur som föds upp för dess skinns skull - Detta är oetiskt
Vad finns mer för regler som vi bör hålla oss till?
Riktigt så allvarligt tar jag det inte. Men rosé bör undvikasGissar på att TS får totalt psykbryt av en Patek 5396R i så fall…
Ja det är mycket viktigt att du studerar denna tråd och följer alla råd till punkt och pricka. Speciellt mitt då jag..förlåt Partiet behöver dina pengar..Oj, här har man att lära...
Du får inte mycket medhåll på den här i tråden va?e
Riktigt så allvarligt tar jag det inte. Men rosé bör undvikas
Vet inte inte riktigt. Du har ju varit hjälpsam med att lägga till fler dos and don’ts.Du får inte mycket medhåll på den här i tråden va?
Vräkighet blev mer allmänt accepterat på 80 talet än vad det varit tidigare. Men jag skulle med bestämdhet hävda att det är betydligt värre nu.Finns många som skyr guld i största allmänhet men att rosé skulle vara värre en gulguld, det är första gången jag hört. Det är ganska vedertaget att gulguld uppfattas som mer ”bling” än rosé och att rosé blivit så populärt är väl delvis för att det är ett mer diskret alternativ, i kontrast till gulguldklockorna från det vräkiga 80-talet. Sen kan ju associationer förändras med tiden, men har aldrig hört denna uppfattning tidigare.
Haha. Riktigt troll du. Puss!Vet inte inte riktigt. Du har ju varit hjälpsam med att lägga till fler dos and don’ts.
Var i gbg förra helgen. Inte en enda jäkla dörrvakt hade en bratte. De gled runt i smartklockor.![]()
Det skulle jag bestämdhet inte hävda! Känns mer som förfall nu. Uppenbarligen i GBG. En regel borde vara att hålla på traditioner bland de som ska hålla lag och ordning.Vräkighet blev mer allmänt accepterat på 80 talet än vad det varit tidigare. Men jag skulle bestämdhet hävda att det är betydligt värre nu.
Vräkighet blev mer allmänt accepterat på 80 talet än vad det varit tidigare. Men jag skulle bestämdhet hävda att det är betydligt värre nu.
Du måste skämta? Armbandsur efter klockan 18:00? Då är det enbart fickur som gäller.Jag tycker vi behöver en regel som säger att man inte får ha brunt armband efter klockan 18:00. Enbart svart armband bör vara tillåtet då
Vad då inte roséguld? Du vet inte vad du missar om du tror så.När man ägnar sig åt ett intresse är det givetvis viktigt att följa vissa regler som tenderar att bli striktare ju längre man ägnar sig åt intresset. Jag tänker börja med att lista några regler här men jag antar att det finns åtskilligt fler som andra kan lägga till.
En klocka får forta/dra sig Max 10 s per dygn - En icke exakt klocka är meningslös
En klocka får inte ha månfas - Detta är en larvig komplikation
En klocka får inte vara tillverkad av roséguld - Förklaring överflödig
Quartz är helt ok - Quartzklockor är väldigt exakta
Klockband får inte vara tillverkade av hudar från djur som föds upp för dess skinns skull - Detta är oetiskt
Vad finns mer för regler som vi bör hålla oss till?