• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

MrIzoard

Panerai
2-Faktor
Happy Speedy Tuesday på er alla i tråden :) ST LE 2 Ultraman får vara med denna tisdag också :)
IMG_1948.jpg

IMG_1949.jpg
Jag tycker denna klocka är så jäkla bra alltså, synd att det inte är tisdag oftare ;)
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker denna klocka är så jäkla bra alltså, synd att det inte är tisdag oftare ;)
Man kan ha den andra dagar också :) Haft den på i två veckor snart, enda gången de
Jag tycker denna klocka är så jäkla bra alltså, synd att det inte är tisdag oftare ;)
Tack :) Ja, som du säkert förstår så håller jag med dig, är mycket glad att jag lyckades få tag på både ST LE och ST LE 2 Ultraman direkt från Omega :)
 

Mullidutt

Breitling
Hej alla kunniga,

Jag går i tankarna om att köpa min första ”riktiga klocka” (ni förstår säkerligen vad jag menar). Jag har tidsmässigt lagt i runda slängar en halvtidstjänst på chrono24 senaste veckorna men är som ni förstår långt från expert. Ni får gärna rätta mig och komma med input.
En specifik modell av Omega Speedmaster har fallit undertecknad i smaken, Speedmaster Day Date (3523.80.00)

Vad ska jag tänka på gällande denna modell?
Tycker dem är riktigt fina och ligger i min prisklass (runt 20k)

Tacksam för er input.:)
7249e885-d1b9-4c54-ae45-7a2638f61fe8.jpg

(exempelbild en google sökning bort)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej alla kunniga,

Jag går i tankarna om att köpa min första ”riktiga klocka” (ni förstår säkerligen vad jag menar). Jag har tidsmässigt lagt i runda slängar en halvtidstjänst på chrono24 senaste veckorna men är som ni förstår långt från expert. Ni får gärna rätta mig och komma med input.
En specifik modell av Omega Speedmaster har fallit undertecknad i smaken, Speedmaster Day Date (3523.80.00)

Vad ska jag tänka på gällande denna modell?
Tycker dem är riktigt fina och ligger i min prisklass (runt 20k)

Tacksam för er input.:)
7249e885-d1b9-4c54-ae45-7a2638f61fe8.jpg

(exempelbild en google sökning bort)
Den kostar nog att serva med så många komplikationer...:angel:
 

Nikhel

Breitling
Hej!
Jag står inför mitt första ”riktiga” köp av klocka och har efter långt sökande bestämt mig för att köpa mig en Speedy 005 eller 006.

Nu vänder jag mig till er visa Speedy-ägare för råd, tankar och vishet. Det var till en början givet för mig att köpa 006:an men har, efter att han läst här i forumet, blivit en smula konfunderad då majoriteten verkar förespråka 005:an.

Jag tar tacksamt emot era åsikter om varför jag ska välja den ena eller den andra klockan och ser fram emot att kunna visa upp mitt val inom en snar framtid.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Hej!
Jag står inför mitt första ”riktiga” köp av klocka och har efter långt sökande bestämt mig för att köpa mig en Speedy 005 eller 006.

Nu vänder jag mig till er visa Speedy-ägare för råd, tankar och vishet. Det var till en början givet för mig att köpa 006:an men har, efter att han läst här i forumet, blivit en smula konfunderad då majoriteten verkar förespråka 005:an.

Jag tar tacksamt emot era åsikter om varför jag ska välja den ena eller den andra klockan och ser fram emot att kunna visa upp mitt val inom en snar framtid.
.005 - plexi, manuell, originalet. Say no more :)
 

Willed

Cartier
2-Faktor
Jag skulle också säga .005 av samma anledningar som @Tuktuk. Men har du varit inne i butik och tittat på dem? Vad säger din magkänsla?

Edit glömde ju citera så taggar istället @Nikhel
 

carlmartin

Rolex
2-Faktor
En annan tanke är att köpa en .005 här på forumet och sälja den om du inser att .006 är rätt.
Det säljs relativt nya .005 i fint skick runt 30k på forumet så om du köper en sådan och testar ett par månader så kan du nog sälja den för samma slant om du skulle ångra dig. 006 är lite ovanligare och inte riktigt lika lättsåld (upplever jag iaf)

[/QUOTE]
Hej!
Jag står inför mitt första ”riktiga” köp av klocka och har efter långt sökande bestämt mig för att köpa mig en Speedy 005 eller 006.

Nu vänder jag mig till er visa Speedy-ägare för råd, tankar och vishet. Det var till en början givet för mig att köpa 006:an men har, efter att han läst här i forumet, blivit en smula konfunderad då majoriteten verkar förespråka 005:an.

Jag tar tacksamt emot era åsikter om varför jag ska välja den ena eller den andra klockan och ser fram emot att kunna visa upp mitt val inom en snar framtid.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
En annan tanke är att köpa en .005 här på forumet och sälja den om du inser att .006 är rätt.
Det säljs relativt nya .005 i fint skick runt 30k på forumet så om du köper en sådan och testar ett par månader så kan du nog sälja den för samma slant om du skulle ångra dig. 006 är lite ovanligare och inte riktigt lika lättsåld (upplever jag iaf)
Finns det någon här som köpt 005, ångrat sig och sedan bytt till 006 ?
 
Topp