• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

FilipF

Vacheron
2-Faktor
Okej okej. Tack för lite kul info med bilder :)
Har ganska små handleder men skulle lätt kunna tänka mig att ha testa ha en sån också. Kommer dock aldrig sälja pron men man kan väl ha 2. Är den också 5atm?
Så är det generellt med klockor.
Måtten säger en sak men det är en helt annan när den väl är på handen. Bara att pröva! Gärna på typ GTGs så man kan ha den på mer än 3 sec som i butik.
Just denna är faktiskt 10 ATM.
Nya racing är tillbaka på 5 för att få ner höjden lästa jag någonstans.
 

O-scar

Panerai
2-Faktor
Så är det generellt med klockor.
Måtten säger en sak men det är en helt annan när den väl är på handen. Bara att pröva! Gärna på typ GTGs så man kan ha den på mer än 3 sec som i butik.
Just denna är faktiskt 10 ATM.
Nya racing är tillbaka på 5 för att få ner höjden lästa jag någonstans.
Sant det..
Aah trevligt med 10atm :) kan man känna sig lite lugnare.
 

cjne

Cartier
Tisdag igen, veckan har gått fort!
08F76A59-6518-439F-A6C2-AF857F84A65B.jpeg
 
Så är det generellt med klockor.
Måtten säger en sak men det är en helt annan när den väl är på handen. Bara att pröva! Gärna på typ GTGs så man kan ha den på mer än 3 sec som i butik.
Just denna är faktiskt 10 ATM.
Nya racing är tillbaka på 5 för att få ner höjden lästa jag någonstans.

True. Överlag är Omega rätt duktiga på att bygga "tunna" tjocka klockor.

Om de nu bara kunde raka av 2mm på Omega PO då jävlar
 

cjne

Cartier
  • Like
Reactions: NRE
Den var verkligen något alldeles extra!
1014 exemplar, Moonshine guld... Vad tror ni om värdeutvecklingen på en dylik pjäs?
Känns väl som att det inte kommer att komma något som toppar den här på ett bra tag...

Klockan är tyvärr utanför min ekonomiska gräns. Men jag är rätt säker på om man tjänar 150-200k direkt när man kliver ur butiken
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Klockan är tyvärr utanför min ekonomiska gräns. Men jag är rätt säker på om man tjänar 150-200k direkt när man kliver ur butiken
Nja, 332 kSEK i nypris... Att tjäna 200 kSEK på det priset låter inte helt rimligt då klockan ändå tillveraks i över 1000 ex. Hade de rört sig om max 50 klockor så hade jag förstått att priset kunde stiga till de nivåerna.

https://www.omegawatches.com/watch-...tch-anniversary-limited-series-31060425099001
 

cjne

Cartier
Happy ST :happyhappy:

IMG_8485.jpg



Varför har inte den nya jubileumsmodellen 321-verket? Eller kommer det en till?
Det här är ju en reissue på BA145.022 som hade 861 verk om jag förstått det hela rätt.
Det är alltså redan en LE på en tidigare LE :)
Hittade 2 st av orginalutgåvan på Chrono24, ligger på 424 resp 590k, båda är från "public release" batchen.
 
På höjden?
Jo, den är bitig på höjden men ack så trevlig!

Exakt. Omega skulle fan vara den absoluta toppen om de rakade SAMTLIGA modeller 2mm på höjden. Alla modeller skulle bli perfekta, tamigfan.

Den var verkligen något alldeles extra!
1014 exemplar, Moonshine guld... Vad tror ni om värdeutvecklingen på en dylik pjäs?
Känns väl som att det inte kommer att komma något som toppar den här på ett bra tag...

METAS och manuell co-axial, herrejävlar asså
 
Topp