• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

LÄt den sitta,sÄ rÀtt pÄ alla vis.
Den sitter riktigt bra pÄ min handled ocksÄ! :)
Helt sjukt bra alltsÄ, det kan mycket vÀl bli fler Seikos i framtiden
IMG_20190123_201426.jpg
IMG_20190123_201351.jpg
IMG_20190123_201306.jpg

@jonaas https://klocksnack.se/threads/seiko-5-förtjÀnar-lite-kÀrlek.82517/page-7 dÀr Àr en trÄd rörande Seiko 5 :)

Om det inte Àr nÄgon modell du absolut mÄste ha som Àr Àldre rekommenderar jag inte vintage 5or. Som andra skriver finns det en hel del fejk eller som inte Àr 100% Àkta.

En vintage lÀr kosta mer att serva Àn vad en helt ny kostar. Finns massor med nya pÄ creationwatches för runt 8-900kr (inkl. avgifterna till tullen)

Har införskaffat en skx007j1 pÄ gummiband men Àr sugen pÄ en oyster-lÀnk.

Vart fÄr man tag en sÄn i en lÀnk av schysst kvalite? Finns det original Seiko oyster lÀnkar?

@jonaas https://klocksnack.se/threads/seiko-5-förtjÀnar-lite-kÀrlek.82517/page-7 dÀr Àr en trÄd rörande Seiko 5 :)

Om det inte Àr nÄgon modell du absolut mÄste ha som Àr Àldre rekommenderar jag inte vintage 5or. Som andra skriver finns det en hel del fejk eller som inte Àr 100% Àkta.

En vintage lÀr kosta mer att serva Àn vad en helt ny kostar. Finns massor med nya pÄ creationwatches för runt 8-900kr (inkl. avgifterna till tullen)

Ok tack för info! Gillar vÀl patinan samt utförandet hos en del Àldre. Men fÄr se om jag vÄgar chansa dÄ!

Tack för svar om strapcode.

FöljdfrĂ„ga: Strapcode lĂ€gger pĂ„ 15 USD för ”taxes” samt 25 usd för frakt. InnebĂ€r detta att man Ă€ven kommer fĂ„ pröjsa momsen nĂ€r paketet anlĂ€nder till Sverige eller tar de höjd för detta med 15 usd i ”taxes”?

Tack för svar om strapcode.

FöljdfrĂ„ga: Strapcode lĂ€gger pĂ„ 15 USD för ”taxes” samt 25 usd för frakt. InnebĂ€r detta att man Ă€ven kommer fĂ„ pröjsa momsen nĂ€r paketet anlĂ€nder till Sverige eller tar de höjd för detta med 15 usd i ”taxes”?
NÄgon gÄng jag köpt dÀrifrÄn sÄ kom paketet frÄn UK. Tror de anvÀnder nÄn hubb dÀr ibland för ompaketering (i sÄ fall slipper man moms). Vet dock inte om det gÀller alla deras varor eller bara vissa.

NÄgon gÄng jag köpt dÀrifrÄn sÄ kom paketet frÄn UK. Tror de anvÀnder nÄn hubb dÀr ibland för ompaketering (i sÄ fall slipper man moms). Vet dock inte om det gÀller alla deras varor eller bara vissa.
@Jonten jag köpte lÀnk i somras och det verkade skickas frÄn UK. Vet inte om det fortfarande gÀller sedan de byggde om hemsidan i höstas men förhoppningsvis...

Ok, dĂ„ ska jag prova strapcode och bestĂ€lla en super oyster 3d, fanns en som var 22 mm och endast avsmalnade till 20 mm. Återkommer med erfarenhet av bestĂ€llningen.

Ok, för utseendets skull eller finns andra fördelar? Originalgummibandet pÄ min skx007 smalnar av till 18 och jag tycker det kÀnns lite smalt dÄ jag har nÄgot bredare handleder.

Tillbaka
Topp