• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

1000027994.jpg

Jag tycker att SLA043 Ă€r en av de bĂ€sta klockorna Seiko har tillverkat. Den Ă€r precis under 40 mm, sitter riktigt bra pĂ„ handleden, har ett stabilt urverk och Ă€r tillverkad i Ever-Brilliant Steel, vĂ€rldens mest korrosionsbestĂ€ndiga stĂ„l. Den har en underbar blĂ„ urtavla som skiftar i olika nyanser, och en hĂ€ftig ljusblĂ„ sekundvisare som gör det roligt att matcha med olika band, sĂ€rskilt natoband. ÄndĂ„ finns sjukdomen och spökena dĂ€r, som viskar i mitt öra att jag borde sĂ€lja klockan och testa annat. 😭

IMG_1102.jpeg
IMG_1104.jpeg
IMG_1099.jpeg
IMG_1097.jpeg
IMG_1098.jpeg
SĂ€ljannons kommer inom kort, ifall nĂ„gon Ă€r intresserad sĂ„ skicka ivĂ€g ett PM. 👍

Jag köpte en oanvÀnd Seiko5-dykare pÄ Blocket, den hade legat i lÄdan nÄgra Är (?)

Har anvÀnt den dagligen i ett Är men nu pÄ skidsemestern sÄ dog den. Aldrig haft minsta tendens t kondens el sÄ, inga fallskador etc. Fortfarande kÀnns den som ny till det yttre.

Vad Àr det mest sannolika?
Bara byta urverket (7S36) eller vĂ€rt be om en ”service”?
Checkat med urmakaren i FÀltöversten som gav ett kostnadsförslag pÄ 2-2500 kr för urverksbyte. Ngn som kan tipsa om alternativ urmakare, professionell el privatperson?

Kan hög höjd (+2000m)spela roll för hur ett enklare automatiskt urverk fungerar?
Har kommit hem fr Alperna nu och nÀr jag plockade fram klockan sÄ tickade den vackert pÄ, och har gjort sen dess :)

Tillbaka
Topp