Grymt fin! Ăr caset likadant som pĂ„ den gamla?Nytt. Seiko Sumo aka "The Hulk" ref:Spb103 grymt nytt urverk, 6r35 med 70 tim reservtid och safirglas.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Grymt fin! Ăr caset likadant som pĂ„ den gamla?Nytt. Seiko Sumo aka "The Hulk" ref:Spb103 grymt nytt urverk, 6r35 med 70 tim reservtid och safirglas.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Minns inte riktigt hur szsc004 case var men den Ă€r grym.. Dom största förĂ€ndringarna Ă€r "fonten" pĂ„ ringen och klicken pĂ„ ringen (mer stabil och kvalitĂ©), visarna Ă€r lite mindre och tavlan mörkare (glĂ€nser fint i olika ljus) och urverket. Samt att det sitter ett safirglas istĂ€llet för hardlex..Grymt fin! Ăr caset likadant som pĂ„ den gamla?
Snyggt. Gula sekundvisaren Àr borta, men tycker fÀrgen ser bÀttre ut pÄ den nya.HÀr ser man skillnaden pÄ szsc004 och Spb103..![]()
![]()
![]()
Yes tavlan Ă€r helt annorlunda. Ăgt den gamla med. PĂ„ nya Ă€r tavlan mycket snyggare..Snyggt. Gula sekundvisaren Ă€r borta, men tycker fĂ€rgen ser bĂ€ttre ut pĂ„ den nya.
Ja hade jag haft de pengarna sÄSeiko SLA033j aka King Turtle - ni mÄste köpa den!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nu Àr jag ingen expert sÄ nÄgon fÄr gÀrna rÀtta mig om jag har fel. Men det Àr vÀl samma klocka med tvÄ olika referensnummer bara?Hörni, vad Àr det egentligen för skillnad mellan SRPC95K1 och SBDY023? Har googlat mig harmynt och det enda jag kommit fram till Àr att bÄda modellerna bara slÀpptes i asien och att bÄda Àr LE. SBDY023 sÀgs ha tillverkats i 500 ex. men jag har inte hittat nÄgra antal av SRPC95K1.
Har jag missat nÄgot uppenbart eller Àr japsarna bara sneaky?![]()
Hörni, vad Àr det egentligen för skillnad mellan SRPC95K1 och SBDY023? Har googlat mig harmynt och det enda jag kommit fram till Àr att bÄda modellerna bara slÀpptes i asien och att bÄda Àr LE. SBDY023 sÀgs ha tillverkats i 500 ex. men jag har inte hittat nÄgra antal av SRPC95K1.
Har jag missat nÄgot uppenbart eller Àr japsarna bara sneaky?![]()
Nu Àr jag ingen expert sÄ nÄgon fÄr gÀrna rÀtta mig om jag har fel. Men det Àr vÀl samma klocka med tvÄ olika referensnummer bara?
Vet att Seiko gjort sÄ förut med klockor. Samma klocka men olika ref. En japansk referens och en internationell.
FrÀmst Àr det att SBDY modellen har kanji pÄ datumhjulet och att den ska vara slÀppt i 500 ex för Japanska marknaden, dock sÄ Àr den inte numrerad pÄ baksidan med xxx/500.
Riktigt trevlig! Vart har du köpt lÀderbandet?
Haha, Skojig autocorrect! Hoppas jag!Ber om ursÀkt pÄ förhud för bildkvaliteten.
![]()
Autocorrect tar ju det ord man anvÀnder mestHaha, Skojig autocorrect! Hoppas jag!
Följde med en klocka jag köpte, ingen stÀmpel sÄ tyvÀrr ingen aningRiktigt trevlig! Vart har du köpt lÀderbandet?
Skitfin klocka och grymma bilderDagens ute pÄ landet..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
TackarSkitfin klocka och grymma bilder