Men nu sÄld till vrakpris?-SRPD21, Save The Ocean
![]()
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Men nu sÄld till vrakpris?-SRPD21, Save The Ocean
![]()
![]()
![]()
Men nu sÄld till vrakpris?
NejdÄ, det var helt ok pris. Bra pris!-Det Àr coolt att testa/uppleva klockor. Studera dem, fotografera den och hylla dem.
Har det inte bildats nÄgra band till klockan dÄ blir det vÀl flippa vidare sÄ att nÄgon annan njuter av den.
Varför anser du att jag sÄlt till vrakpris?
NejdÄ, det var helt ok pris. Bra pris!Lite av en överdrift dÄ jag kÀnde för att anvÀnda ordet.
Men kĂ€nner igen det dĂ€r med att snabbt vilja vidare och uppleva nya klockor. LĂ€ngtar efter att hitta âthe oneâ (om den finns).
à h, Sarb017! Den hemsöker mig ibland. Skullr kanske ha behÄllt den. NÀstan dubbelt sÄ dyra nu om man ska ha en ny. Ja, jag sÀger dÄ det!Haha! Ja ibland Àr det för intensivt. Man börjar undra om det Àr horologi eller psykologi det som man gÄr igÄng pÄ
För tillfÀllet Àr jag OWG i alla fall och njuter av det
![]()
Snygg! Vad Ă€r detta för nĂ„got? Modda SKX007 med SKX031-tavla?TrĂ„kigt vĂ€der i Stockholm sĂ„ passar pĂ„ att storhandla lite tillsammans med Batmanïž
![]()
Hörde jag SKX?
![]()
![]()
![]()
Ingen aning vart tavlan kommer ifrÄn. Tog lite delar frÄn en moddad klocka som jag köpte av en. Resten Àr frÄn DLWSnygg! Vad Àr detta för nÄgot? Modda SKX007 med SKX031-tavla?
Haha alla Àr inte mina bestÀllde Ät nÄgra andra.
Ah, I see, du ska sÀlja dem om 3 mÄnader för en tusing extra per styck. bra dÀr!Hörde jag SKX?
![]()
![]()
![]()
Jag skulle gissa att det antingen Àr inidividvariation eller variation över tid som t.ex. kan komma frÄn att verktyg slits eller byts ut eller att fÀrgleverantören bytt underleverantör av nÄn kemikalie som visade sig vara lite annorlunda blandad. Att sÀkerstÀlla att nÄgot man tillverkar Àr exakt lika mellan individer och över tid Àr för det mesta riktigt mycket jobb.NÄgon som kan svara varför dom Àr annorlunda?
VÀlkommen till Seiko-vÀrlden, det Àr sÄ det Àr att leva hÀr. DÄligt sittande lÀnkar, chapterringar och vridringsinlÀgg som inte linjerat. You name it, we've got it!![]()
Ăr det bara jag, eller hade ni ocksĂ„ stört er pĂ„ att mellanrummet mellan klocka & lĂ€nk Ă€r större pĂ„ pil 1 jĂ€mfört med pil 2?
Visst, det Àr ingen superdinka jag köpt, men fan det stör lite ÀndÄ..
Hur hade ni gjort & resonerat?![]()
Hehe, tack för svaret! Det stillade min OCD. Vi fÄr leva med det & njuta av en klassisk dinka, med allt vad det innebÀrVÀlkommen till Seiko-vÀrlden, det Àr sÄ det Àr att leva hÀr. DÄligt sittande lÀnkar, chapterringar och vridringsinlÀgg som inte linjerat. You name it, we've got it!
SkÀmt Äsido sÄ ser det nog ut sÄdÀr pÄ mer eller mindre alla originallÀnkar till SKX, det glappar lite överallt.![]()
Den dÀr lÀnken Àr bland den skramligaste skit jag nÄgonsin testat men jag Àlskar den. SÄ jÀkla bekvÀm och pÄ nÄgot sÀtt sÄ kÀnns den helt rÀtt!Hehe, tack för svaret! Det stillade min OCD. Vi fÄr leva med det & njuta av en klassisk dinka, med allt vad det innebÀrallt gott!
Hahaha! Det behöver inte vara perfekt för att vara bra!VÀlkommen till Seiko-vÀrlden, det Àr sÄ det Àr att leva hÀr. DÄligt sittande lÀnkar, chapterringar och vridringsinlÀgg som inte linjerat. You name it, we've got it!
SkÀmt Äsido sÄ ser det nog ut sÄdÀr pÄ mer eller mindre alla originallÀnkar till SKX, det glappar lite överallt.![]()
NÀ, det viktigaste Àr att kÀnslan Àr rÀtt!Hahaha! Det behöver inte vara perfekt för att vara bra!![]()
För mig har det tagit allt frÄn 3-7 dagar.-Införskaffade ett schysst Hirsch till Alpinisten idag. Jag har Àven bestÀllt Strapcodes fettaste Oyster!
Vad brukar det vara för leveranstider ni som har handlat pÄ Strapcode innan?
![]()
Har bara en orignal Seiko lÀnk som jag tycker hÄller mÄttet, och det Àr till min SKA371. Just den Jubilee till SKX Àr inte en favorit. Men har Strapcode pÄ 3/4 SKX som jag har, och dem Àr bÀst. Kan rekommendera![]()
Ăr det bara jag, eller hade ni ocksĂ„ stört er pĂ„ att mellanrummet mellan klocka & lĂ€nk Ă€r större pĂ„ pil 1 jĂ€mfört med pil 2?
![]()