Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Oerhört mÀktig den dÀr. Hur var det nu, 49mm?Brukar ju sitta olika Pannor pÄ min handled nÀstan jÀmt, men det Àr helt klart mysigt att ha plockat hem en Arnie!
Grym beater!
![]()
48mm. LÄter mycket och ser hyggligt stort ut pÄ bild, men den bÀr klart mindre Àn man tror. SmÄ luggar kombinerat med casets utformning gör att den kÀnns vÀldigt mycket mindre Àn tex mina 47mm-Pannor..Oerhört mÀktig den dÀr. Hur var det nu, 49mm?
HÀrligt! Seiko har gjort nÄgot magiskt för att fÄ in sÄ mÄnga millimetrar i ett sÄnt bÀrbart format. Lurar pÄ denna, sÄ kul att se de dyka upp pÄ forumet nu.48mm. LÄter mycket och ser hyggligt stort ut pÄ bild, men jösses sÄ mycket mindre Àn sÄ den bÀr. SmÄ luggar kombinerat med casets utformning gör att den kÀnns vÀldigt mycket mindre Àn tex mina 47mm-Pannor..
Mycket bra. Flat vent silikon som inte drar Ät sig nÄgot damm.Hur Àr gummit pÄ Arnie?
Enig. Jag trodde att det skulle vara samma gummi som pÄ tex SKX007/009 m.fl (vilket jag tycker Àr uselt), men det Àr det verkligen inte. Grymt trevligt gummi pÄ Arnien. Mjukt, följsamt och snyggt; högre klass pÄ det helt enkelt.Mycket bra. Flat vent silikon som inte drar Ät sig nÄgot damm.
TyvÀrr denna förbannade stÄl-keeper som Àr allt annat Àn bekvÀm tyvÀrr. PÄ ett topp-band i övrigt sÄ förstör det allt, och synd att de börjar med vassa stÄl-keepers. Ska bestÀlla ett nytt band, sen blir klockan perfekt.Mycket bra. Flat vent silikon som inte drar Ät sig nÄgot damm.
Ăh! Ge uppTyvĂ€rr denna förbannade stĂ„l-keeper som Ă€r allt annat Ă€n bekvĂ€m tyvĂ€rr. PĂ„ ett topp-band i övrigt sĂ„ förstör det allt, och synd att de börjar med vassa stĂ„l-keepers. Ska bestĂ€lla ett nytt band, sen blir klockan perfekt.
Nej knappast. Ska fixa bĂ€ttre band, eller keeper. Du fĂ„r köpa en egen. Sjukt nöjd med klockan.Ăh! Ge upp
Flippa till mej istÀllet![]()
Köp ett DAL1BP eller ett Bonetti 284Nej knappast. Ska fixa bÀttre band, eller keeper. Du fÄr köpa en egen. Sjukt nöjd med klockan.![]()
LÀnka gÀrna, tÀnk pÄ att jag Àr lite efter..Köp ett DAL1BP eller ett Bonetti 284
Tyckte mig höra för att alla som kommit nu Àr bokade men en ny batch ska komma in i september.Har Globen kvar nÄgra Arnies...?
HahaLÀnka gÀrna, tÀnk pÄ att jag Àr lite efter..![]()
Tror det finns Pepsi (Padi) kvarTyckte mig höra för att alla som kommit nu Àr bokade men en ny batch ska komma in i september.
@JensBP
Köp ett DAL1BP eller ett Bonetti 284
Tack vÀnner!@JensBP
Kan verkligen rekommendera US GL831. Dels sÄ Àr det kortare Àn DAL1BP (finns Àven en Ànnu kortare variant, den kör jag med pÄ mina turtels) och sen sÄ Àr det riktigt mjuk och skönt.
Numera sÄ har dom Àven en 20mm variant som passar ypperligt till tex MM300
![]()