• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Mer Turtle...

Seiko 6309_mini.jpg

48mm. LÄter mycket och ser hyggligt stort ut pÄ bild, men jösses sÄ mycket mindre Àn sÄ den bÀr. SmÄ luggar kombinerat med casets utformning gör att den kÀnns vÀldigt mycket mindre Àn tex mina 47mm-Pannor..
HÀrligt! Seiko har gjort nÄgot magiskt för att fÄ in sÄ mÄnga millimetrar i ett sÄnt bÀrbart format. Lurar pÄ denna, sÄ kul att se de dyka upp pÄ forumet nu.

Mycket bra. Flat vent silikon som inte drar Ät sig nÄgot damm.
Enig. Jag trodde att det skulle vara samma gummi som pÄ tex SKX007/009 m.fl (vilket jag tycker Àr uselt), men det Àr det verkligen inte. Grymt trevligt gummi pÄ Arnien. Mjukt, följsamt och snyggt; högre klass pÄ det helt enkelt.

Senast Àndrad:
JahadÄ! det Àr ni som köpt upp alla Arnie's - de Àr slutsÄlda överallt ;)
hÀr sitter jag och vÀntar pÄ min tur.. :dead:

jag köpte dock en "Baby-Arnie" / "Pre-Arnie" H556 igÄr, den kommer nog nÀsta vecka, ska bli kul Ä se ifall den tickar :)
318079343_3b72f677-923c-4e1e-82f5-096ebae7999e.jpg

@JensBP
Kan verkligen rekommendera US GL831. Dels sÄ Àr det kortare Àn DAL1BP (finns Àven en Ànnu kortare variant, den kör jag med pÄ mina turtels) och sen sÄ Àr det riktigt mjuk och skönt.

Numera sÄ har dom Àven en 20mm variant som passar ypperligt till tex MM300

76932BCB-D484-4122-B147-9C022E0ED9F6.jpeg

För nÄgra Är sedan försökte man pÄ ett stort internationellt klockforum döpa Seiko SARB035 till Baby Grand, eftersom den ... tja, kÀndes som en lillebror till Grand Seiko. Det tog jag fasta pÄ nÀr jag lekte lite med kameran nyss.

Huvudanledningen till att ta just detta foto var dock att dokumentera hur en SARB035 ser ut med ett lÀderband istÀllet för sin lÀnk. I detta fall ett alligatorband frÄn Hirsch. Tycker det kÀnns bra Àn sÄ lÀnge, men vi fÄr vÀl se efter ett par veckor i rotationen. NÄn mer som lekt med lÀder pÄ SARB033 eller 035?

DSC_5294.jpg

Sidonot: Bilder som dessa fÄr mig att övervÀga om min nu rÀtt gamla Nikon D800 inte borde bytas mot en nyare ... att fÄ exponeringen att direkt fatta högdagrarna vore smidigt. :)

Köp ett DAL1BP eller ett Bonetti 284

Tips Àr UC i england
http://www.uncleseiko.co.uk/
Passa pÄ innan brexit:)

@JensBP
Kan verkligen rekommendera US GL831. Dels sÄ Àr det kortare Àn DAL1BP (finns Àven en Ànnu kortare variant, den kör jag med pÄ mina turtels) och sen sÄ Àr det riktigt mjuk och skönt.

Numera sÄ har dom Àven en 20mm variant som passar ypperligt till tex MM300

76932BCB-D484-4122-B147-9C022E0ED9F6.jpeg
Tack vÀnner! :)

Hoppas arnie finns kvar i Linköping ett tag till :) Àr det nÄgon som har koll pÄ hur lÀtt det Àr att fÄ bort shrouden pÄ nya arnie? Vore ju skoj om det finns möjlighet att byta ut den till nÄgot skoj i framtiden :cool:

Tillbaka
Topp