• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Andreas K

Omega
2-Faktor
FortsÀtter med Landmaster...
BE2E1CA5-E833-4F80-A71F-6F2FC24C6551.jpeg
7E577091-40D3-4BD0-B56E-D9DC636EF276.jpeg
 

HuckenJR

Omega
20190824_133851.jpg
20190824_133856.jpg
Fick hem min turtle igÄr och skulle fixa lÀngden pÄ lÀnken, var dum nog att kolla pÄ en youtubevideo idag och fick dÄ reda pÄ att det Àr andra sprintar mellan lÀnkarna pÄ turtles Àn andra vanliga stÄllÀnkar och dÄ har jag ju sÄklart tappat bort de smÄ extrabitarna som ska hÄlla fast lÀnken.. Vad ska man göra??
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Nice! :D
En sÄn dÀr (tischan) har jag varit lite spekulant pÄ. Var köpte du din och blev du nöjd med kvalitén?
Vet inte om det gÄr fÄ tag i fortfarande exakt den jag har. Köpte den via en kampanj som var för drygt tre Är sedan:
https://represent.com/arnold/schwarzenegger-come-with-me-if-you-want-to-lift

Men har för mig jag sett att det finns liknande att köpa pÄ andra stÀllen!

Den jag har hÄller bra kvalitet iaf. Trycket hade lite fakepatina frÄn fabrik.
 

boena

Omega
För nÄgra Är sedan försökte man pÄ ett stort internationellt klockforum döpa Seiko SARB035 till Baby Grand, eftersom den ... tja, kÀndes som en lillebror till Grand Seiko. Det tog jag fasta pÄ nÀr jag lekte lite med kameran nyss.

Huvudanledningen till att ta just detta foto var dock att dokumentera hur en SARB035 ser ut med ett lÀderband istÀllet för sin lÀnk. I detta fall ett alligatorband frÄn Hirsch. Tycker det kÀnns bra Àn sÄ lÀnge, men vi fÄr vÀl se efter ett par veckor i rotationen. NÄn mer som lekt med lÀder pÄ SARB033 eller 035?

DSC_5294.jpg


Sidonot: Bilder som dessa fÄr mig att övervÀga om min nu rÀtt gamla Nikon D800 inte borde bytas mot en nyare ... att fÄ exponeringen att direkt fatta högdagrarna vore smidigt. :)

Very nice. Rockar ocksÄ alligatorband :)
 
Topp