• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Idag kom den.. Seiko 5 ref: Srpb17k1 med 4r36 urverk (samma som turtle). Funderar om jag ska köpa en meshlÀnk till denna? :D
PicsArt_11-25-08.30.01.jpg
PicsArt_11-25-08.30.39.jpg
PicsArt_11-25-08.31.16.jpg
PicsArt_11-25-08.32.00.jpg

Besökte Seiko Dream Square i Ginza, Tokyo, igÄr, riktigt lÀcker utstÀllning av deras nya modeller.
Fick dessutom trÀffa en av Seikos master engravers Kiyoshi Terui, han visade mig hur han gjorde graveringar till ett Credor fickur. Svincoolt, vilket otroligt hantverk!
Fick dessutom en liten pratstund med honom vilket var trevligt.
Har ni vÀgarna förbi sÄ kika in dÀr! :)

Besökte Seiko Dream Square i Ginza, Tokyo, igÄr, riktigt lÀcker utstÀllning av deras nya modeller.
Fick dessutom trÀffa en av Seikos master engravers Kiyoshi Terui, han visade mig hur han gjorde graveringar till ett Credor fickur. Svincoolt, vilket otroligt hantverk!
Fick dessutom en liten pratstund med honom vilket var trevligt.
Har ni vÀgarna förbi sÄ kika in dÀr! :)
var det han?
20191112_111829.jpg

Eftersom jag antagligen inte kommer att kunna hÀnga med pÄ denna ekonomiskt sÄ tÀnkte jag tipsa er som har lite större tillgÄngar ;) Kan ju bli ett klipp dÄ annonsen Àr ganska underbeskriven milt sagt...

https://www.tradera.com/item/375334054
Var nog nÄgon som informerade herren vad han egentligen sÄlde ;) eller kanske han anade att det var en dyrgrip nÀr jag stÀllde mina frÄgor sÄ han började kolla upp det sjÀlv :D

Senast Àndrad:
Eftersom jag antagligen inte kommer att kunna hÀnga med pÄ denna ekonomiskt sÄ tÀnkte jag tipsa er som har lite större tillgÄngar ;) Kan ju bli ett klipp dÄ annonsen Àr ganska underbeskriven milt sagt...

https://www.tradera.com/item/375334054
Var nog nÄgon som informerade herren vad han egentligen sÄlde ;) eller kanske han anade att det var en dyrgrip nÀr jag stÀllde mina frÄgor sÄ han började kolla upp det sjÀlv :D

Tidig utan m dessutom, mysig.

Ok, uppdatering ang. mitt Àrende med Turtle'n som jag misstÀnkte inte var ny. Jag mailade ju butiken Grahams Jewellers och frÄgade vad hundan det var som dom hade skickat och fick ett goddag yxskaft svar. "Our stock does come in from stores and our Seiko representative takes all of the plastic wrapping away when she displays these watches in our stores." och "The swing tag is taken off to add to your order paperwork in the packing process to reference in-case the wrong item has been sent to you.". AlltsÄ, om man inte kan hÄlla reda pÄ kunders ordrar utan att avlÀgsna etiketter kanske man inte borde sÀlja online?

PÄ mitt argument att nÀr man köper en ny klocka online sÄ förvÀntar man sig en hyffsat o-pillad klocka och att klockan kanske var tÀnkt som present sÄ hade dom inget svar. Men men, var inne pÄ KlockmÀster Globen och skulle korta lÀnken och bad dom kolla som hastigast och dom kunde inte hitta nÄgot uppenbart fel sÄ .... Orkar inte tjafsa sÄ jag lÄter det vara denna gÄngen. Men om jag hade vetat att butiken jag köpte frÄn var samma gÀng skojare som https://www.productreview.com.au/listings/shiels sÄ hade jag valt en annan butik Àven om det hade kostat mer Och dessa dÄrar Àr AD liksom ...... Men men, mindre snack och mer porr :)

IMG_20191127_161537.jpg

Senast Àndrad:
Hej!
Hur gör man egentligen nÀr man letar lÀnk till en specifik klocka?
Är sugen pĂ„ nĂ„n lĂ€nk som sluter an mot klockan, alltsĂ„ inte med rakt avslut. men dĂ„ mĂ„ste jag veta radien pĂ„ klockan eller?
Hmm.

20191129_112453.jpg

Dagens fynd pÄ eBay med nykortad lÀnk. Seikos 8f-verk med evighetskalender o GMT samt 10 Ärs batteri. Hade hellre Àgt en av alpinisterna men 10 lax kÀnns inte sÄ prisvÀrt... finns rÀtt mycket kul med de hÀr verken som jag tycker flyger lite under radarn. Bara ett litet tips!

20191129_112453.jpg

Dagens fynd pÄ eBay med nykortad lÀnk. Seikos 8f-verk med evighetskalender o GMT samt 10 Ärs batteri. Hade hellre Àgt en av alpinisterna men 10 lax kÀnns inte sÄ prisvÀrt... finns rÀtt mycket kul med de hÀr verken som jag tycker flyger lite under radarn. Bara ett litet tips!
Svincool, har du ref pÄ den?

Hej alla,

Jag har fĂ„tt erbjudandet att köpa en Lassale Centennial, klockan som tillverkades 1981 (Året Seiko fyllde 100 Ă„r) och Ă€r limiterad till 100 stycken.
PÄ baksidan Àr Seiko grundarens namn graverad. Av det jag förstÄtt sÄ sÄldes aldrig klockan, utan gavs som gÄva till olika ÄterförsÀljare i vÀrlden.

Vad Ă€r en sĂ„dan klocka vĂ€rd idag, hur mycket bör jag erbjuda för klockan? Är det nĂ„got att ha ens, för jag menar klockan Ă€r inte ens fin. TĂ€nkte mer ha den som samlarobjekt.

Hej alla,

Jag har fĂ„tt erbjudandet att köpa en Lassale Centennial, klockan som tillverkades 1981 (Året Seiko fyllde 100 Ă„r) och Ă€r limiterad till 100 stycken.
PÄ baksidan Àr Seiko grundarens namn graverad. Av det jag förstÄtt sÄ sÄldes aldrig klockan, utan gavs som gÄva till olika ÄterförsÀljare i vÀrlden.

Vad Ă€r en sĂ„dan klocka vĂ€rd idag, hur mycket bör jag erbjuda för klockan? Är det nĂ„got att ha ens, för jag menar klockan Ă€r inte ens fin. TĂ€nkte mer ha den som samlarobjekt.
De verkar ligga pÄ runt $200 sÄ inget direkt vÀrde men varför köpa om du inte ens gillar den? o_O

Tillbaka
Topp