Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Stilig! Gör sig nog riktigt bra pÄ meshIdag kom den.. Seiko 5 ref: Srpb17k1 med 4r36 urverk (samma som turtle). Funderar om jag ska köpa en meshlÀnk till denna?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, tror jag med. Blir lite vintage inspirerad..Stilig! Gör sig nog riktigt bra pÄ mesh![]()
Mycket snyggare...Ăven om jag verkligen gillar originalet sĂ„ blev den mycket skönare med Miltat-lĂ€nken. Har inte bestĂ€mt mig om den Ă€r snyggare Ă€nnu men jag tror det. Den kĂ€nns om inte annat lyxigare.![]()
var det han?Besökte Seiko Dream Square i Ginza, Tokyo, igÄr, riktigt lÀcker utstÀllning av deras nya modeller.
Fick dessutom trÀffa en av Seikos master engravers Kiyoshi Terui, han visade mig hur han gjorde graveringar till ett Credor fickur. Svincoolt, vilket otroligt hantverk!
Fick dessutom en liten pratstund med honom vilket var trevligt.
Har ni vÀgarna förbi sÄ kika in dÀr!![]()
Var nog nÄgon som informerade herren vad han egentligen sÄldeEftersom jag antagligen inte kommer att kunna hÀnga med pÄ denna ekonomiskt sÄ tÀnkte jag tipsa er som har lite större tillgÄngarKan ju bli ett klipp dÄ annonsen Àr ganska underbeskriven milt sagt...
https://www.tradera.com/item/375334054
Precis!var det han?![]()
Eftersom jag antagligen inte kommer att kunna hÀnga med pÄ denna ekonomiskt sÄ tÀnkte jag tipsa er som har lite större tillgÄngarKan ju bli ett klipp dÄ annonsen Àr ganska underbeskriven milt sagt...
https://www.tradera.com/item/375334054
Var nog nÄgon som informerade herren vad han egentligen sÄldeeller kanske han anade att det var en dyrgrip nÀr jag stÀllde mina frÄgor sÄ han började kolla upp det sjÀlv
![]()
var dÀr för typ 2 veckor sedan och fick med en liten pratstund med herren!Precis!![]()
Verkar vara en del som fÄtt upp ögonen för den nuTidig utan m dessutom, mysig.
Svincool. Finns Ätminstone tvÄ pÄ forumet vad jag har sett.Wow 6117-8000 nÄgon som har?![]()
Enligt tidigare Àgare Àr klockan frÄn 1980. NÄgon som kan bekrÀfta, eller vet nÄgot om klockan?
![]()
Tack!Kolla serienummret pÄ baksidan och knappa in det pÄ nedanstÄende sida:
http://www.watchsleuth.com/seikodatefinder/
I det skicket vill man ju ha dem! En graal jag velat ha lÀnge men tyvÀrr svÄrt o köpa dÄ det finns sÄ sjukt mycket fejk pÄ nÀtet. ska man köpa frÄn handlare man kan lite pÄ fÄr man betala premium nuförtiden, 10 loppor o uppÄt. Blivit dyrt med vintage nuWow 6117-8000 nÄgon som har?![]()
Svincool, har du ref pÄ den?![]()
Dagens fynd pÄ eBay med nykortad lÀnk. Seikos 8f-verk med evighetskalender o GMT samt 10 Ärs batteri. Hade hellre Àgt en av alpinisterna men 10 lax kÀnns inte sÄ prisvÀrt... finns rÀtt mycket kul med de hÀr verken som jag tycker flyger lite under radarn. Bara ett litet tips!
Tack! Ref. Àr 8f56-0030. SLT017 Tror jag modellnamnet Àr.Svincool, har du ref pÄ den?
De verkar ligga pÄ runt $200 sÄ inget direkt vÀrde men varför köpa om du inte ens gillar den?Hej alla,
Jag har fÄtt erbjudandet att köpa en Lassale Centennial, klockan som tillverkades 1981 (à ret Seiko fyllde 100 Är) och Àr limiterad till 100 stycken.
PÄ baksidan Àr Seiko grundarens namn graverad. Av det jag förstÄtt sÄ sÄldes aldrig klockan, utan gavs som gÄva till olika ÄterförsÀljare i vÀrlden.
Vad Ă€r en sĂ„dan klocka vĂ€rd idag, hur mycket bör jag erbjuda för klockan? Ăr det nĂ„got att ha ens, för jag menar klockan Ă€r inte ens fin. TĂ€nkte mer ha den som samlarobjekt.