• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

E40E4B77-21B9-4E80-B83D-9FAAB50584C2.jpeg

Tjoffar in dagens hÀr ocksÄ, SBBN035.
Solglasögon rekommenderas ? ;)

TÀnkte ha den som samlarobjekt faktiskt. Men vart hitta du den för 200usd?
Det hÀr Àr första trÀffen pÄ Google och den verkar gÄ att bestÀlla för $225: https://poshmark.com/listing/Rare-SEIKO-LASSALE-Centennial-Gentlemans-watch-5c6826ff3e0caa9dfb0d23e9

TrÀff nr. 2 var en gammal auktion pÄ eBay dÀr den lÄg ute för $195. Jag Àr ingen expert men den verkar ligga dÀrikring prismÀssigt baserat pÄ en snabb sökning.

Hej alla,

Jag har fĂ„tt erbjudandet att köpa en Lassale Centennial, klockan som tillverkades 1981 (Året Seiko fyllde 100 Ă„r) och Ă€r limiterad till 100 stycken.
PÄ baksidan Àr Seiko grundarens namn graverad. Av det jag förstÄtt sÄ sÄldes aldrig klockan, utan gavs som gÄva till olika ÄterförsÀljare i vÀrlden.

Vad Ă€r en sĂ„dan klocka vĂ€rd idag, hur mycket bör jag erbjuda för klockan? Är det nĂ„got att ha ens, för jag menar klockan Ă€r inte ens fin. TĂ€nkte mer ha den som samlarobjekt.
100kr?

Gjorde stan pĂ„ jobbresa till ZĂŒrich idag. Inga seikos i syne :rolleyes: Mkt intressant Ă€ndĂ„, se hur olika ADs och butiker Ă€r pĂ„ service och utbud. Trevligast var nog Bucherer, provade ett gĂ€ng pre-owned klockor dĂ€r. FrĂ€nsaste klockan var nog hos AP, en ny 38mm rose gold chrono. KĂ€ndes bra att ha 6309:an bredvid den :D
IMG_20191129_151116.jpg

Det hÀr Àr första trÀffen pÄ Google och den verkar gÄ att bestÀlla för $225: https://poshmark.com/listing/Rare-SEIKO-LASSALE-Centennial-Gentlemans-watch-5c6826ff3e0caa9dfb0d23e9

TrÀff nr. 2 var en gammal auktion pÄ eBay dÀr den lÄg ute för $195. Jag Àr ingen expert men den verkar ligga dÀrikring prismÀssigt baserat pÄ en snabb sökning.

AlltsÄ inget att ha, tÀnkte betala ett par tusen för den..

AlltsÄ inget att ha, tÀnkte betala ett par tusen för den..
I slutÀndan Àr det du sjÀlv som avgör vÀrdet. Visst, det Àr aldrig kul att betala ett överpris men om det Àr en sÀllsynt modell i fint skick och du jÀttegÀrna vill ha den sÄ Àr det vÀl bara att betala vad du sjÀlv tycker Àr vettigt och kÀnner dig nöjd med? Om modellen Àr 40 Är gammal och verkligen bara tillverkades i 100 ex lÀr det inte vimla av dem direkt.

I slutÀndan Àr det du sjÀlv som avgör vÀrdet. Visst, det Àr aldrig kul att betala ett överpris men om det Àr en sÀllsynt modell i fint skick och du jÀttegÀrna vill ha den sÄ Àr det vÀl bara att betala vad du sjÀlv tycker Àr vettigt och kÀnner dig nöjd med? Om modellen Àr 40 Är gammal och verkligen bara tillverkades i 100 ex lÀr det inte vimla av dem direkt.
Exakt sÄ jag tÀnker. Tack för hjÀlpen. :)

Köpte som novis denna 7002-700A (A19) med serienummer 560483 pÄ Ebay. Efter nÄgra Är med modest anvÀndande har den problem. Den stannar ibland, kronan lossnar och det kÀnns som att det Àr nÄgon form av glapp. Finns det nÄgon som kan titta pÄ den, och se om det Àr lönt att fixa? SjÀlvklart ersÀtts Àven titten, Àven om det visar sig att det inte nÄgon idé att reparera. Jag gissar att tavlan inte Àr original, och kanske Àr jag grundlurad...
2016-03-12 17.56.24.jpg

Hej fellow KS-are!
Min instegsklocka var en Seiko (en Presage, inköpt hÀr pÄ KS och en klocka jag kommer att behÄlla) och nu vill jag ha en till Seiko, nÀmligen en SKX. NÄn som sitter pÄ en och kan avvara till en annan entusiast? Har postat samma frÄga i "köpes" men har kanske mer tur hÀr (har fÄtt ett par schyssta erbjudanden men inte riktigt trÀffat rÀtt). Helst pÄ lÀnk och eftersom jag har en svart Orient-dykare tÀnker jag kanske satsa pÄ en blÄröd hÀr :)
PM:a gÀrna om du har nÄt!
Tack KS!
Hej! Jag sÀljer en skx007, kolla in mitt inlÀgg om du Àr intresserad :)
Mvh
Sebastian

Ooooj vad ni sÀkert Àr trötta pÄ denna klassikern hÀr pÄ trÄden men nu ansluter jag mig till Kobra Kai-trÄden med min senaste klocka, en Skx 007! HÀmtade precis klockan och Àr oerhört nöjd, en klocka som passar mig perfekt. (Man kan ju inte kalla sig för en klock-Àlskare utan att ha provat pÄ en Seiko skx007 heller för den delen ;))
Seiko Bilder.jpg
Seiko-bilder.jpg

Tillbaka
Topp