BRATTĂ S
Silver
Solglasögon rekommenderas ?![]()
Tjoffar in dagens hÀr ocksÄ, SBBN035.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Solglasögon rekommenderas ?![]()
Tjoffar in dagens hÀr ocksÄ, SBBN035.
TÀnkte ha den som samlarobjekt faktiskt. Men vart hitta du den för 200usd?De verkar ligga pÄ runt $200 sÄ inget direkt vÀrde men varför köpa om du inte ens gillar den?![]()
Det hÀr Àr första trÀffen pÄ Google och den verkar gÄ att bestÀlla för $225: https://poshmark.com/listing/Rare-SEIKO-LASSALE-Centennial-Gentlemans-watch-5c6826ff3e0caa9dfb0d23e9TÀnkte ha den som samlarobjekt faktiskt. Men vart hitta du den för 200usd?
100kr?Hej alla,
Jag har fÄtt erbjudandet att köpa en Lassale Centennial, klockan som tillverkades 1981 (à ret Seiko fyllde 100 Är) och Àr limiterad till 100 stycken.
PÄ baksidan Àr Seiko grundarens namn graverad. Av det jag förstÄtt sÄ sÄldes aldrig klockan, utan gavs som gÄva till olika ÄterförsÀljare i vÀrlden.
Vad Ă€r en sĂ„dan klocka vĂ€rd idag, hur mycket bör jag erbjuda för klockan? Ăr det nĂ„got att ha ens, för jag menar klockan Ă€r inte ens fin. TĂ€nkte mer ha den som samlarobjekt.
Det hÀr Àr första trÀffen pÄ Google och den verkar gÄ att bestÀlla för $225: https://poshmark.com/listing/Rare-SEIKO-LASSALE-Centennial-Gentlemans-watch-5c6826ff3e0caa9dfb0d23e9
TrÀff nr. 2 var en gammal auktion pÄ eBay dÀr den lÄg ute för $195. Jag Àr ingen expert men den verkar ligga dÀrikring prismÀssigt baserat pÄ en snabb sökning.
I slutÀndan Àr det du sjÀlv som avgör vÀrdet. Visst, det Àr aldrig kul att betala ett överpris men om det Àr en sÀllsynt modell i fint skick och du jÀttegÀrna vill ha den sÄ Àr det vÀl bara att betala vad du sjÀlv tycker Àr vettigt och kÀnner dig nöjd med? Om modellen Àr 40 Är gammal och verkligen bara tillverkades i 100 ex lÀr det inte vimla av dem direkt.AlltsÄ inget att ha, tÀnkte betala ett par tusen för den..
Exakt sÄ jag tÀnker. Tack för hjÀlpen.I slutÀndan Àr det du sjÀlv som avgör vÀrdet. Visst, det Àr aldrig kul att betala ett överpris men om det Àr en sÀllsynt modell i fint skick och du jÀttegÀrna vill ha den sÄ Àr det vÀl bara att betala vad du sjÀlv tycker Àr vettigt och kÀnner dig nöjd med? Om modellen Àr 40 Är gammal och verkligen bara tillverkades i 100 ex lÀr det inte vimla av dem direkt.
Kanske bÀttre att frÄga i CasiotrÄden istÀllet för SeikotrÄden?Hittade denna pÄ marknad i London, han ville ha 450 pund vilket kÀnns spontant (svindyrt) eller har jag fel?
![]()
SÄklart felpostad!Kanske bÀttre att frÄga i CasiotrÄden istÀllet för SeikotrÄden?
Men ja kÀnns vÀldigt dyrt.
Hej! Jag sÀljer en skx007, kolla in mitt inlÀgg om du Àr intresseradHej fellow KS-are!
Min instegsklocka var en Seiko (en Presage, inköpt hÀr pÄ KS och en klocka jag kommer att behÄlla) och nu vill jag ha en till Seiko, nÀmligen en SKX. NÄn som sitter pÄ en och kan avvara till en annan entusiast? Har postat samma frÄga i "köpes" men har kanske mer tur hÀr (har fÄtt ett par schyssta erbjudanden men inte riktigt trÀffat rÀtt). Helst pÄ lÀnk och eftersom jag har en svart Orient-dykare tÀnker jag kanske satsa pÄ en blÄröd hÀr
PM:a gÀrna om du har nÄt!
Tack KS!
Dagens Seiko, SBBN031.
![]()
Samma hÀr och jag hÄller med. Har samma problem med alla min klockor som har mörk urtavla och vÀlvt glas, det Àr sjukt svÄrt att ta bilder pÄ.Jag har kommit att Àlska denna klockan men det Àr fan omöjligt att fota den utan reflektioner all över the plejs. Gissar att det Àr domen som gört.
![]()
PÄ min?Tjusigt i sin stilrena enkelhet! Vad Àr det för lÀnk pÄ den?
Japp! Tilltalande redigering med!PĂ„ min?