Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snart Àr "ikonen" tillgÀnglig pÄ Köp och SÀlj.Japp! Tilltalande redigering med!
Vad Àr historien bakom militÀrklockans tavla?
Varför Àr det bÄde 1-12 och 12-24?
För att man ska slippa tÀnka?
var i usa för nÄgra Är sedan och en unge frÄgade min kompis om tiden och han svarade sÄ fint att klockan var typ 16 och nÄgonting...75% av amerikaner fattar inte military time(24timmars klocka) kanske finns fler lÀnder som Àr liknande?
var i usa för nÄgra Är sedan och en unge frÄgade min kompis om tiden och han svarade sÄ fint att klockan var typ 16 och nÄgonting...
ungen bara stod och stirra pÄ honom och slutligen frÄgade lite halvrÀdd om han var militÀr![]()
har en del kontakt med asiter via jobbet och dom har ocksÄ svÄrt för 24h tider!JÀnkare verkar ha vÀldigt svÄrt för det hÀr med 24-timmarstid. I vÄr vÀrld Àr det ju helt sjÀlvklart, men har man aldrig hört talas om det förrÀn i vuxen Älder, kanske det Àr svÄrt att lÀra om. Amerikaner kallar det ju ofta för "military time" sÄ man anvÀnder det nog sÀllan i civila sammanhang.
var i usa för nÄgra Är sedan och en unge frÄgade min kompis om tiden och han svarade sÄ fint att klockan var typ 16 och nÄgonting...
ungen bara stod och stirra pÄ honom och slutligen frÄgade lite halvrÀdd om han var militÀr![]()
Tack men jag passar!NÀr ni ÀndÄ snacka militÀr klockor. NÄn som Àr sugen pÄ en insliten sna803?
![]()
Men kan absolut rekommenderar att testa. De fanns tydligen nya för 700-800:-
Kanske Àr tackvare den man Àr lite sugen pÄ hamilton khaki field..
Snyggt skulle lagt dit en gmt visare ocksĂ„.. Och gmt urverk..Ăntligen blev GMT modden av
![]()
Jo det Àr lite fakeSnyggt skulle lagt dit en gmt visare ocksÄ.. Och gmt urverk..![]()
Nu blev man sugen igen, snyggt!Idag kör vi Seiko 5..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, vad tycker du om denna kombo?Nu blev man sugen igen, snyggt!