• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Julklockan Àr ju lÀtt fixad nu eller?
2DE1AFE6-7A47-4216-87DD-C52E5EFEE0E1.jpeg

Vad Àr historien bakom militÀrklockans tavla?
Varför Àr det bÄde 1-12 och 12-24?
För att man ska slippa tÀnka?

Bilagor

• FA5DD444-3D73-4ACA-83BF-6803EBDFC715.jpeg
    FA5DD444-3D73-4ACA-83BF-6803EBDFC715.jpeg
    31.4 KB · Visningar: 1
75% av amerikaner fattar inte military time(24timmars klocka) kanske finns fler lÀnder som Àr liknande?
var i usa för nÄgra Är sedan och en unge frÄgade min kompis om tiden och han svarade sÄ fint att klockan var typ 16 och nÄgonting...

ungen bara stod och stirra pÄ honom och slutligen frÄgade lite halvrÀdd om han var militÀr:hilarious:

var i usa för nÄgra Är sedan och en unge frÄgade min kompis om tiden och han svarade sÄ fint att klockan var typ 16 och nÄgonting...

ungen bara stod och stirra pÄ honom och slutligen frÄgade lite halvrÀdd om han var militÀr:hilarious:

JÀnkare verkar ha vÀldigt svÄrt för det hÀr med 24-timmarstid. I vÄr vÀrld Àr det ju helt sjÀlvklart, men har man aldrig hört talas om det förrÀn i vuxen Älder, kanske det Àr svÄrt att lÀra om. Amerikaner kallar det ju ofta för "military time" sÄ man anvÀnder det nog sÀllan i civila sammanhang.

JÀnkare verkar ha vÀldigt svÄrt för det hÀr med 24-timmarstid. I vÄr vÀrld Àr det ju helt sjÀlvklart, men har man aldrig hört talas om det förrÀn i vuxen Älder, kanske det Àr svÄrt att lÀra om. Amerikaner kallar det ju ofta för "military time" sÄ man anvÀnder det nog sÀllan i civila sammanhang.
har en del kontakt med asiter via jobbet och dom har ocksÄ svÄrt för 24h tider!
tar ett tag att fÄ in i huvudet att man mÄste sÀga det som AM/PM

NÀr ni ÀndÄ snacka militÀr klockor. NÄn som Àr sugen pÄ en insliten sna803?
IMG_20191204_113349.jpg

Bilagor

• IMG_20191204_113324.jpg
    IMG_20191204_113324.jpg
    461 KB · Visningar: 2
Jag bodde dÀr i 6Är, var Àven gift med en amerikanska nÄgra Är. Det Àr mycket som Àr skevt dÀrborta..:)

Tjena
Köpte den 2015 och hade den dagligen till 2018. Under 2018 sÄ fick den dela tid med en f91w. Sedan 2019 nÀr klockintresset har börjat spÄra, har den knappt fÄtt nÄn handledstid. Inget att anmÀrka förutom att den gÄ aningen fort, dock aldrig mÀtt.

Kommer nog behÄlla den pga av nostalgi :)

Men kan absolut rekommenderar att testa. De fanns tydligen nya för 700-800:-:)

Kanske Àr tackvare den man Àr lite sugen pÄ hamilton khaki field..

Jag Àr jÀttenöjd med min Seiko Mini Turtle, SRPC37K, med undantag frÄn armbandet som Àr horribelt. I ett försök att göra det mer lyxigt har man valt ett material med lite mer silikonkÀnsla(förvisso bra) men det drar till sig ludd och smuts otroligt snabbt, och metallhÄllaren vandrar snabbt ut sÄ att klockan riskerar att lossna. FIck tag i det hÀr SKX013 armbandet istÀllet!

KÀnslan Àr inte alls lika bra som orginalarmbandet, det Àr betydligt billigare i kÀnslan. DÀremot sitter den tryggt fast utan att börja lossna :)
bild.png

Senast Àndrad:
Hej nya kompis! Hur Àr det han sjunger, Jack White? "I can tell that we are gonna be friends"... Det hÀr kommer verkligen bli mun kompis. Stadig, snygg, gedigen - och nyss uppackad.
Stort tack till alla KS:are som hade vÀnligheten att höra av sig med finfina erbjudanden nÀr jag frÄgade efter en sÄn hÀr. Blev en ny, men likafullt: tack! :)

20191205_220449.jpg

Tillbaka
Topp