• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Oj vad du oroar dig... :D TÀnk pÄ att det Àr tjockt stÄl vid hÄlen. Och OM DET ens skulle bli förstört skulle det ta fleeera Är. Vi snackar 20-30Är...har kört skx med alla möjliga stift just pga det du skriver att mÄnga band/lÀnkar inte passar annars.. Kör bara, inget och oroa dig för.. :D
Hehe, inte direkt första gÄngen jag snöar in pÄ nÄgon detalj och fastnar i det :D Skönt att höra att du inte haft detta problem (Ànnu ;)) iaf!

Jaha, dÄ blev man med Seiko modd igen :D:p
IMG_20191212_180422.jpg
IMG_20191212_180410.jpg
IMG_20191212_180403.jpg

Hej Klocksnackare! :)

Jag gillar att byta armband pÄ min skx007 och vÀxlar mellan lÀnk, lÀder, NATO och mocka.
Bandstiftet Àr som ni sÀkert kÀnner till tjockt, 2.5mm och har större Àndrar 1.1mm och Àr dÀrför ofta svÄrt att anvÀnda pÄ andra band/lÀnkar.
Det finns andra bandstift att köpa vilket jag gjort till till flera band dÀr stiftet Àr smalare, 2mm, fast fortfarande med 1.1mm Àndar samt en krage för att enklare kunna ta bort det.

Dessa funkar för det mesta. Men nu har jag nyligen köpt en oysterlÀnk dÀr 2mm-stiftet inte gÄr att fÄ in genom lÀnkens hÄl.

Googling samt diskussion med ett par personer som sÀljer eftermarknadsband visar att mÄnga kör med "vanliga" smala banstift med smÄ Àndar (typ 0,8 eller vad det nu kan vara). Men samtidigt kan man lÀsa om att folk som pÄstÄr att de har fÄtt hÄlen i boetten förstörda p.g.a just anvÀndandet av för smÄ bandstift.
Jag Àr lite kinkig och anvÀnder helst bandstift med rÀtt diameter pÄ Àndarna. Dels för slitaget pÄ klockan men ocksÄ för att minimera risken att tappa klockan. :oops:

Toxicnatos har bandstift som Àr 1,78 mm i diameter och med 1,1mm spetsar.
https://www.toxicnatos.com/products...0mmx1-78mm-double-flanged-with-fat-1-1mm-ends

@yonsson har skrivit en bra guide om olika bandstift. :pompus:
https://klocksnack.se/threads/guide-köpa-bandstift.48930/#post-2987548

Jag Àr lite kinkig och anvÀnder helst bandstift med rÀtt diameter pÄ Àndarna. Dels för slitaget pÄ klockan men ocksÄ för att minimera risken att tappa klockan. :oops:

Toxicnatos har bandstift som Àr 1,78 mm i diameter och med 1,1mm spetsar.
https://www.toxicnatos.com/products...0mmx1-78mm-double-flanged-with-fat-1-1mm-ends

@yonsson har skrivit en bra guide om olika bandstift. :pompus:
https://klocksnack.se/threads/guide-köpa-bandstift.48930/#post-2987548
Nice! jag ramlade in pÄ den sidan jag med. Ville ÀndÄ kolla hÀr om det var jag som fastnat i detaljer eller om det var ett kÀnt "problem" bland andra och helst fÄ reda pÄ om nÄgon hade upplevt detta problem pÄ riktigt.

Mycket trevlig guide yonsson gjort, gillar nernördande i saker :)

@KlockTotte, nu inser jag att jag inte vara tydlig.
Jag försökte sÀga att det var jag som köpte klockan.
Ja, lÀs en gÄng till, jag förstod det ;)
Var den som du tÀnkt dig? Inga överraskningar? Han verkade inte veta sÄ mkt som sÄlde den, innan folk började informera honom :) Passar dÄ pÄ att gratulera dig till den sÄ inga missförstÄnd uppstÄr :D

Ja, lÀs en gÄng till, jag förstod det ;)
Var den som du tÀnkt dig? Inga överraskningar? Han verkade inte veta sÄ mkt som sÄlde den, innan folk började informera honom :) Passar dÄ pÄ att gratulera dig till den sÄ inga missförstÄnd uppstÄr :D
Klockan Àr underbar och i jÀttebra skick. En pÀrla i andra ord!
Tackar!

1942FA1F-4BED-4AB4-998D-BEF05E7F80A6.jpeg

Har den med grön tavla, SRPD75K1, pÄ mesh. Gillar meshen, fastnar inte i armhÄret (vilket jag har gott om:D) och ser riktigt trevlig ut pÄ klockan. Den Àr inte taperad utan jÀmnbred hela vÀgen till lÄset som Àr av enklare sort, men den gör sitt jobb. Tycker ocksÄ att meshen Àr följsam och aldrig tyckt att den varit obekvÀm efter en hel dag pÄ armen. Summa summarum: jag gillart!

Nu kom den! Sjukt nöjd :D
20191213_174229.jpg
20191213_174221.jpg
20191213_174209.jpg
20191213_174155.jpg

Tillbaka
Topp