• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Nu kom den! Sjukt nöjd :D
20191213_174229.jpg
20191213_174221.jpg
20191213_174209.jpg
20191213_174155.jpg

Grymt, grattis! Ser ut att sitta som en smÀck:).

Tack för erbjudandet! DessvĂ€rre tror jag det blir lite för för smalt dĂ„ min innerdiameter Ă€r mindre sĂ„ jag tappar nĂ„n millimeter dĂ€r. Men klart, Ă€r det ”förbrukat” för dig sĂ„ kan jag alltid prova! Hojta om du hittar det!
TÀnkte dra ivÀg ett Mail till dagaz och kolla, de skriver inte ut mÄtten pÄ alla inserts. Men shiet vilket habegÀr som dök upp efter lite skrollande dÀr!

Hittade det, vill du ÀndÄ prova sÄ pm:a adress sÄ lÀgger jag det det pÄ lÄdan :)

Hittade det, vill du ÀndÄ prova sÄ pm:a adress sÄ lÀgger jag det det pÄ lÄdan :)

Stort tack för hjÀlpen men jag hittade en tabell med mÄtt för olika klockor och har nu fÄtt fler modeller att söka efter vars mÄtt Àven passar min.
Tex Rolex sub. SÄ det lÀr vÀl bli en sÄdan AM. Men Àven Arnie hade ungefÀr samma mÄtt. Stort tack hur som helst! Trevligt hÀng ni utgör hÀr!

Skulle rutinmÀssigt skaka igÄng SKX:an samt fixa dag/datum för att bli fredagseftermiddags-klockan. Blev dock bara tvungen att fota först. Hur ofta stannar en klocka I denna klassiska tidsmarkör? Ska man köpa en trisslott nu?

Edit: Damnit, sekundvisaren hade ett par sekunder frÄn perfektion..
20191213_133928.jpg

Senast Àndrad:
Helloj! Jag har en skx007 som jag anvÀnt senate Äret.
Den hÄller inte tÀtt och fÄr ofta kondens innan för glaset.... vad kostar det att gÄ igenom klockan och tÀta den?

Kan inte helt slÀppa skx007 Àven om det, för er som varit med ett tag, sÀkert Àr en tjatig bit klocka att diskutera.
Skulle den funka för mig som spontant fÄr för mig att grÀva i trÀdgÄrden, klyva ved och spika panel utan att byta om? Hur kÀnslig Àr ett automatiskt urverk?

Hade tÀnkt att fortsÀtta med Quartz men utbudet inom min budget Àr sÄ litet. Finns ett par dykare frÄn citizen men de Àr 44 mm och seikos Àr snyggare.

Har kunskapsbanken nÄgra tankar kring mina frÄgor?

Kan inte helt slÀppa skx007 Àven om det, för er som varit med ett tag, sÀkert Àr en tjatig bit klocka att diskutera.
Skulle den funka för mig som spontant fÄr för mig att grÀva i trÀdgÄrden, klyva ved och spika panel utan att byta om? Hur kÀnslig Àr ett automatiskt urverk?

Hade tÀnkt att fortsÀtta med Quartz men utbudet inom min budget Àr sÄ litet. Finns ett par dykare frÄn citizen men de Àr 44 mm och seikos Àr snyggare.

Kööör!!!
Den klarar ett par spad- och hammarslag och ett yxhugg eller tvÄ utan problem!

Finns ju 7548-7000 ocksÄ om du vill ha quartz.

IMG_20191214_154137.jpg

Ej kÀnslig.. Hade min skx007 pÄ skjutbanan utan problem.. :D

Tillbaka
Topp