• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Fick feeling :) 7549-7010 6309-7040 6105-8119
IMG_20200104_151541.jpg
IMG_20200104_151512.jpg
PĂ„ gummi som det ska vara! Vackert

Senaste nyförvÀrv & grail! 6139-6005 frÄn juni 1976, komplett pÄ original Stelux-lÀnk.
Är faktiskt överraskad över hur grym den hĂ€r klockan Ă€r. Den lever verkligen upp till hypen tycker jag. Episk tavla, fĂ€rgerna, perfekt storlek, helt enkelt otrolig.
MVIMG_20200104_195144.jpg
Riktigt bra! Är Chrono24 bĂ€sta stĂ€llet för vintage-Seiko eller finns det andra?

Stal detta frÄn tha intranÀt ;)
017 has Diashield, upgraded lume, and the Prospex logo etched on the crown. Otherwise they are identical. I just went through the same thing and ended up with a 017. I love it.

Edit: oh also the movement of the 017 was manufactured using MEMS technology, supposedly higher precision, etc.

Senaste nyförvÀrv & grail! 6139-6005 frÄn juni 1976, komplett pÄ original Stelux-lÀnk.
Är faktiskt överraskad över hur grym den hĂ€r klockan Ă€r. Den lever verkligen upp till hypen tycker jag. Episk tavla, fĂ€rgerna, perfekt storlek, helt enkelt otrolig.
MVIMG_20200104_195144.jpg

För mig (som nog en av fÄ) var det typ tvÀrtom, tycker den Àr fantastisk pÄ bilderna och vill Àlska den men kÀnde inte sÄ mkt lÄngvarig kÀrlek till den nÀr jag Àgde dem (var iof nÀr de kostade under tvÄ tusen sÄ ett tag sedan :woot: ). Dock förstÄr jag dess kultstatus och kÀnns som priset pÄ dessa Àr mer i linje nu med dess vÀrde och kvalité. För det Àr ju ÀndÄ kvalité som heter duga pÄ dessa! Extremt bekvÀma med pÄ lÀnk med :pompus:

Ditt ex ser fint ut sÄ grattis till det :)

Stal detta frÄn tha intranÀt ;)
017 has Diashield, upgraded lume, and the Prospex logo etched on the crown. Otherwise they are identical. I just went through the same thing and ended up with a 017. I love it.

Edit: oh also the movement of the 017 was manufactured using MEMS technology, supposedly higher precision, etc.

LÀste pÄ Fb att det skulle skilja pÄ tex urverken.
Att 017 ska ha ett verk frÄn GS men utan logga, hittar inget om detta.
001 skulle ha handmÄlad lume vilket dÄ inte 017 skulle ha, men googla lite sÄ stÄr det att dom bÄda Àr handmÄlade.

fanns fler punkter, men hittar ingen bra sida med information utan endast pÄ forum osv..

Riktigt bra! Är Chrono24 bĂ€sta stĂ€llet för vintage-Seiko eller finns det andra?
Jag tycker inte chrono24 Àr sÀrskilt bra för just vintage Seiko, brukar vara dyrt. Watchuseek har jag nog haft mest lycka pÄ. Finns Àven andra mer fringe forum som wrishsushi, de Àr ofta ocksÄ bra. Tradera hÄller nog de flesta ett öga pÄ med, Àven fast det Àr frustrerade att se hur mycket fakes och AM det finns dÀr. Ebay Àr vÀl given ocksÄ, har köpt ett antal klockor dÀr, men man mÄste ha koll pÄ vad man köper. Sist ska ju KS nÀmnas som ett stabilt stÀlle att köpa, om man hittar det man söker. Alltid kul nÀr klockorna stannar nÀra i commubityt.

För mig (som nog en av fÄ) var det typ tvÀrtom, tycker den Àr fantastisk pÄ bilderna och vill Àlska den men kÀnde inte sÄ mkt lÄngvarig kÀrlek till den nÀr jag Àgde dem (var iof nÀr de kostade under tvÄ tusen sÄ ett tag sedan :woot: ). Dock förstÄr jag dess kultstatus och kÀnns som priset pÄ dessa Àr mer i linje nu med dess vÀrde och kvalité. För det Àr ju ÀndÄ kvalité som heter duga pÄ dessa! Extremt bekvÀma med pÄ lÀnk med :pompus:

Ditt ex ser fint ut sÄ grattis till det :)
Haha, ja smaken Àr ju delad... Som du sÀger Àr lÀnken riktigt bra, med solida bitar ytterst och hollow lÀngst mitten, som seikos jubilee. Synd att inte Seiko gör massproducerade mekaniska kronografer lÀngre, det Àr en himla kul komplikation faktiskt, och sÀrskilt med deras konstruktion dÀr (vad jag förstÄtt) klockan inte lider av att ha den igÄng hela tiden.

Hoppas nu vid gud att jag postar pĂ„ rĂ€tt stĂ€lle, sĂ„ att inte nĂ„gon anonym moderator raderar mitt inlĂ€gg med den synnerligen korta, fnösketorra motiveringen ”anvĂ€nd seikotrĂ„den”....

NÄvÀl; jag undrar om nÄgon kan styra mig Ät rÀtt hÄll i jakten pÄ en ny vridring, alternativt vridringsinlÀgg till en 6309-7040?
Skyggar litet för bukten, dÄ jag inte riktigt vet vem man blir eller inte blir blÄst av...

HjÀlp och rÄd emottages med tacksamhet!

Varningensfinger!

Finns mÄnga som försöker göra sig en peng pÄ Fake SKX & SRP turtlar ligger pÄ Fb utan att nÄgon ser att det Àr fake, sÄ dom Àr ganska bra.
SÄ be alltid om caseback nummer vilket fÀller dom, och Àven lÀnken Àr ofta ordentligt undermÄlig.

eller handla bara hÀr pÄ KS med proffsen :)

81382837_542931943102925_4065634265939836928_nfake.png

Tydligen har alla samma caseback nummer.
Den hÀr kÀnns vÀl inte helt korrekt.... :rolleyes:
https://www.tradera.com/item/190204/381133989/seiko-klocka-padi-automatic-

Inte mÄnga rÀtt dÀr inte :p

AnmÀlde den precis. Kinakopia

https://klocksnack.se/threads/blocket-och-andra-tokiga-annonser.1680/
Har varit uppe i denna trÄden en gÄng tidigare, sÄg att den kom ut idag igen :meh: in och anmÀl sÄ den gÄr bort. :shifty:

SÄ jÀkla trÄkigt nÀr det "smyger" sig in sÄdan dÀr skit. :rage: SupertrÄkigt om nÄgon skulle gÄ pÄ en nit. :wtf:

Tillbaka
Topp