• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Ja det Àr jÀkligt lÀtt hÀnt. I det hÀr fallet sÄ var det mest auktionsbeskrivningen "Jag kan inte sÄ mycket om klockor..." som fick mig att titta lite extra pÄ bilderna.... :shifty:
Ja det Àr tacksamt nÀr annonsören hjÀlpertill att avslöja sig.
Höll pÄ att köpa en Breatling hÀr i gruppen.
NÀr sÀljaren sÀnkte priset 4k utan att jag pÄpekat priset började jag kolla hans tidigare försÀljningar.
DÄ hade han skapat annonserna först och fake köparen efter..
SÄ han sÄlde till personer som blev medlemmar 15 dagar senare.. :banghead:
Admin löste det hela:)

Fick hem denna Seiko Presage "Blue Planet Cocktail" Limited Edition med ref. SRPC45J1. Limiterad till 350 ex varav min Àr 220/350.

Har svÄrt att sluta stirra pÄ den brutalt blÄa och brutalt lÀckra tavlan! Bara Àgt i nÄgra timmar men sjukt impad!
IMG_20200107_202843.jpg

received_1045517735848286.jpeg

received_1016289752075885.jpeg
-Supersnygg tavla (och klocka)! Diameter pÄ den?

Ja det Àr tacksamt nÀr annonsören hjÀlpertill att avslöja sig.
Höll pÄ att köpa en Breatling hÀr i gruppen.
NÀr sÀljaren sÀnkte priset 4k utan att jag pÄpekat priset började jag kolla hans tidigare försÀljningar.
DÄ hade han skapat annonserna först och fake köparen efter..
SÄ han sÄlde till personer som blev medlemmar 15 dagar senare.. :banghead:
Admin löste det hela:)
TrÄkigt att behöva vara sÄ uppmÀrksam. Men med tanke pÄ hur mÄnga "homage" klockor det görs som Àr rena kopior sÄ Àr det klart inte sÄ svÄrt att bara byta ut en tavla egentligen. Har ju ökat med homage hÀr med.

TrÄkigt att behöva vara sÄ uppmÀrksam. Men med tanke pÄ hur mÄnga "homage" klockor det görs som Àr rena kopior sÄ Àr det klart inte sÄ svÄrt att bara byta ut en tavla egentligen. Har ju ökat med homage hÀr med.
Nu Àr det ju en diskussion som som stÀndigt Àr pÄ tapeten, MEN det Àr stor skillnad pÄ att efterlikna ett original och att pÄstÄ att man Àr originalet.

Nu Àr det ju en diskussion som som stÀndigt Àr pÄ tapeten, MEN det Àr stor skillnad pÄ att efterlikna ett original och att pÄstÄ att man Àr originalet.
Ja det Àr skillnad. Och den diskussionen Àr jag inte intresserad av, den fÄr andra envisas med. Har mina egna tankar och vÀrderingar kring det :) Det jag tÀnkte pÄ var mer att det kÀnns som att intresset för homage ökat. MÄnga gÄnger sÀkert för att jÀmföra med originalet med tanke pÄ vad som skrivs i trÄdarna/annonserna. Men de som tillverkar dessa kan ju likvÀl vara samma som tillverkar padin pÄ Tradera.

Är Ă€gare till en Seiko 7n42-0bc0 och har tyvĂ€rr tappat bort lĂ€nkar till min klocka. NĂ„gon hĂ€r som vet var man kan fĂ„ tag i lĂ€nkar till denna modell? Är tydligen inte det lĂ€ttaste enligt urmakare.
image5.jpeg
image3.jpeg

Ja det Àr skillnad. Och den diskussionen Àr jag inte intresserad av, den fÄr andra envisas med. Har mina egna tankar och vÀrderingar kring det :) Det jag tÀnkte pÄ var mer att det kÀnns som att intresset för homage ökat. MÄnga gÄnger sÀkert för att jÀmföra med originalet med tanke pÄ vad som skrivs i trÄdarna/annonserna. Men de som tillverkar dessa kan ju likvÀl vara samma som tillverkar padin pÄ Tradera.
Haha ja det finns onekligen en del kinesiska lirare pÄ den planen. SjÀlv har jag inget emot hommage sÄ LÀnge det syns att det Àr just det. DÄ vet köpare vad de fÄr och klockan Àr inte producerad med tanke pÄ att lura nÄgon. Den dÀr pÄ tradera dÀremot, Àr ju enbart för att blÄsa folk.

Fick hem denna Seiko Presage "Blue Planet Cocktail" Limited Edition med ref. SRPC45J1. Limiterad till 350 ex varav min Àr 220/350.

Har svÄrt att sluta stirra pÄ den brutalt blÄa och brutalt lÀckra tavlan! Bara Àgt i nÄgra timmar men sjukt impad!
IMG_20200107_202843.jpg

received_1045517735848286.jpeg

received_1016289752075885.jpeg

Grattis till en otroligt snygg klocka! Önskar den serien fanns i 38mm :(

NÄgon som har tips pÄ nÄgra billigare (runt tusenlappen) Seikos för damer? Helst runt 28mm-36mm.

Köpte denna SNXS79K till min Sambo, det Àr numera hennes favorit klocka trots bÄde dyrare och intressantare klockor som jag köpt. Den Àr pÄ 36-37mm men bÀrs vÀl och Àr en stabil everyday klocka som funkar över allt. Tror jag gav 1K för den.

Bild lÄnad frÄn nÀtet.
hqdefault.jpg

Hej pÄ er seikofans,
Det Àr sÄ att jag köpt en Seiko SSC667 av en hÀr pÄ forumet (inte fÄtt den Àn).
Tycker inte om orginalbandet som följer med utan tÀnkte be om nÄgra förslag hÀr.
Jag sjĂ€lv Ă€r inne pĂ„ nĂ„t i skinn med lite racingstil typ som pĂ„ bilden nedan, men kanske lite mörkare. Är inte helt sĂ€ker sĂ„ jag vĂ€nder mig till er. Ni kanske kan komma mer nĂ„t annat förlag som jag gillar mer? Ös pĂ„ bara...:D
52587375_2262642187326009_4094077740621050353_n.jpg

Obs! Bilden Àr lÄnad pÄ nÀtet.

Hej pÄ er seikofans,
Tycker inte om orginalbandet som följer med utan tÀnkte be om nÄgra förslag hÀr.
Jag sjĂ€lv Ă€r inne pĂ„ nĂ„t i skinn med lite racingstil typ som pĂ„ bilden nedan, men kanske lite mörkare. Är inte helt sĂ€ker sĂ„ jag vĂ€nder mig till er. Ni kanske kan komma mer nĂ„t annat förlag som jag gillar mer? Ös pĂ„ bara...:D

https://heuerville.wordpress.com/heuerville-straps/coal-oiled/

Hej pÄ er seikofans,

Jag körde en sÄnt hÀr frÄn singularstraps.se pÄ min svarta som numera Àr sÄld.
20190514_195401.jpg

Seiko Sportsmatic med ovanligt clean tavla pÄ ultramjukt lÀder frÄn LYNX. Bland det skönaste jag vet att anvÀnda. Dock fick jag OCD-kÀnning av att indexeringen ligger snett. MÄste ÄtgÀrdas asaE

06C8C777-08C3-4573-857F-AF01631AE5A9.jpeg

RejÀl glipa mellan tavla och ring pÄ ena sidan sÄ det Àr nog bara ringen som inte har lagt sig i skÄran i tavlan.
Kanske nÄgon haft lite brÄttom att sÀtta ihop?
Bara att lÀgga tillbaka rÀtt.

Har en Seiko Chronograph solar SSC008 som slutat fungera. LÀmnade den hos StjÀrnurmakarna som begÀrde 850 kr för att skicka ner klockan till Seiko för ett kostnadsförslag dÄ de inte utförde service av Solar i butiken. Troligtvis ska urverket bytas ut. DÄ den blivit överhettad. Men det vet man ju aldrig. kan ju vara nÄgot mindre som ska bytas. Ny Kostade klockan 425 dollar. Behöver lite hjÀlp och rÄd. Ska man lÀmna in den eller slÀnga klockan? BehÄller den gÀrna men vill ju inte betala lika mkt som den Àr köpt för :D

Tack pÄ förhand

Tillbaka
Topp