• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

DE82BE87-19B7-4E1E-BCA1-99584E5C13BE.jpeg

Det Àr för mycket avvikelse för att sÀljaren inte skulle informera dig om det pÄ en sÄ pass ny klocka tycker jag.

Rucka den kan nÀstan vilken urmakare som helst göra och det brukar kosta 150kr nÀr jag lÀmnar den hos Seikos AD hÀr i Halmstad men det kan sÀkert variera lite.

Verkligen trÄkigt! FÄr hoppas pÄ en ruckning.

1. Ja, det Àr ju utanför verkets tolerans och nÄgot förra Àgaren borde ha mÀrkt. Med reservation för att jag inte kÀnner denne eller vet omstÀndigheterna.

2. Urmakare. 250 kr tar Seiko AD hÀr i TrollhÀttan.

MÄnga tack för era svar!

Han pÄstÄr att han aldrig mÀrkt nÄgon avvikelse, sÄ det stannar nog dÀr. Funderar pÄ att höra om han kan tÀnka sig att stÄ för ruckningskostnad.

Bör jag lÀmna till Seiko AD (klockmaster?) eller kan jag lÀmna till typ stjÀrnurmakarna Mörby centrum?

/F

Ropade in en Seiko "JDM" pÄ Tradera som Àr en trevlig modell med bra storlek för "vardagsbruk" SÄ nu har jag tre stycken "finklockor" att anvÀnda:)
PÄ bilden nedan sÄ Àr det frÄn vÀnster SS Royal Steel nyköpt av mig nÀr den lanserades i början pÄ 90-talet, sen Àr det min i december inköpta SARB035:a och sist Seiko SDGM001 JDM.

DSC_2160.JPG

JDM i nÀrbild:

DSC_2168.JPG

Hej igen!

Jag behöver som nÀmnts ovan i trÄden lÀmna in en Seiko med 6R15D pÄ ruckning. TvÄ personer hÀr har svarat pÄ min ursprungstrÄd med att de betalat 150kr respektive 250kr för detta.

Min lokala stjĂ€rnurmakare vill ha 400kr och det ska ta 10-14 dagar. Det kĂ€nns ganska orimligt? Är det vĂ€rt att Ă„ka in till stan? Jag bor i VĂ€sterort och jobbar i norrort, Stockholm. Har ni lĂ€mnat in nĂ„gonstans med gott resultat och förhoppningsvis lĂ€gre pris?

/Frey
C35A6EA5-3AFE-42FB-9DE8-5397B16B0FAA.jpeg

Ropade in en Seiko "JDM" pÄ Tradera som Àr en trevlig modell med bra storlek för "vardagsbruk" SÄ nu har jag tre stycken "finklockor" att anvÀnda:)
PÄ bilden nedan sÄ Àr det frÄn vÀnster SS Royal Steel nyköpt av mig nÀr den lanserades i början pÄ 90-talet, sen Àr det min i december inköpta SARB035:a och sist Seiko SDGM001 JDM.

DSC_2160.JPG

JDM i nÀrbild:

DSC_2168.JPG

Schysst lineup, den högra sÄg riktigt trevlig ut!

MÄnga tack för era svar!

Han pÄstÄr att han aldrig mÀrkt nÄgon avvikelse, sÄ det stannar nog dÀr. Funderar pÄ att höra om han kan tÀnka sig att stÄ för ruckningskostnad.

Bör jag lÀmna till Seiko AD (klockmaster?) eller kan jag lÀmna till typ stjÀrnurmakarna Mörby centrum?

/F
MisstÀnker att jag var nÀsta pÄ tur om du inte skulle köpt klockan. SÀljaren skulle göra en mÀtning (eftersom han inte hade nÄgon uppfattning om tidshÄllningen dÄ klockan oftast inte verkar ha anvÀnts flera dagar i streck) men en dag senare sÄ kom svaret att den var sÄld till förste spekulant.

Hoppas det löser sig för dig pÄ bÀsta sÀtt.

Tillbaka
Topp