• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Maxer

Audemars
2-Faktor
NyanlÀnd beater SRPD65. Hoppas pÄ att bli kompis med @yonsson nu...
20200125_094643.jpg
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
6605A354-369C-4D04-924F-043BFE0B9D3B.jpeg

Fyllde 65 förra veckan och fick dÄ den hÀr av min son. En SKX han moddat sjÀlv och dessutom hade han graverat baklocket.
- Har naturligtvis hedersplatsen i min klocklÄda!

hmm kanske en idé att sno till farsans 60-Ärspresent dÄ han gillar klockor, fint gjort iaf! Och grattis pÄ dig i efterskott :)

Edit: skulle ev editera bort ditt efternamn pÄ bilden (man vet ju aldrig numera)
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
SÄ nu har jag fÄtt andra Turtlen. Den har problemet att bezeln sitter mycket lösare Àn förra. Men den var bÀttre centrerad.

Man fÄr offra nÄgot gÀllande de hÀr Seiko dÄ tyvÀrr. Ska kolla nÀrmare sen, men tror jag behÄller den.

Snabb bild:
20200128_102439.jpg
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
FörlÄt för jag tjatar. Blir sista inlÀgget om detta nu. Men hÀr Àr jÀmförelse. Den med 22 stod jag inte ut med dÄ siffrorna Àr högre upp Àn dagen. Den med 28 Àr ju bra. Sen Àr det irriterande och dÄligt av Seiko att det Àr sÄ stor skillnad pÄ vridningen i bezeln.

SkÀmtsam frÄga: behöver jag söka hjÀlp för detta? Haha :rolleyes: FörstÄr nu varför sÄ mÄnga gnÀller pÄ detta.
20200128_134811.jpg
20200128_134828.jpg
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
FörlÄt för jag tjatar. Blir sista inlÀgget om detta nu. Men hÀr Àr jÀmförelse. Den med 22 stod jag inte ut med dÄ siffrorna Àr högre upp Àn dagen. Den med 28 Àr ju bra. Sen Àr det irriterande och dÄligt av Seiko att det Àr sÄ stor skillnad pÄ vridningen i bezeln.

SkÀmtsam frÄga: behöver jag söka hjÀlp för detta? Haha :rolleyes: FörstÄr nu varför sÄ mÄnga gnÀller pÄ detta.
20200128_134811.jpg
20200128_134828.jpg
Det ÄR irriterande. Jag tycker man kan förvĂ€nta sig mer av en klocka för 4-6 papp och av ett mĂ€rke som Seiko. De har ju mĂ„nga andra, billigare, klockor utan problem. Finns sĂ€kert en anledning till att vissa modeller/serier Ă€r drabbade, men störande Ă€r det allt!
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Det ÄR irriterande. Jag tycker man kan förvĂ€nta sig mer av en klocka för 4-6 papp och av ett mĂ€rke som Seiko. De har ju mĂ„nga andra, billigare, klockor utan problem. Finns sĂ€kert en anledning till att vissa modeller/serier Ă€r drabbade, men störande Ă€r det allt!
- NĂ„gon som har en Ă„sikt om de ”JapanmĂ€rkta” Ă€r bĂ€ttre Ă€n övriga? Speciellt modeller som finns bĂ„de som ”J” och ”K” (tex Turtle).
 
Topp