Helst inte, vi vill se mer!Lovar att jag slutar spamma imorgon...
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Helst inte, vi vill se mer!Lovar att jag slutar spamma imorgon...
![]()
Lovar att jag slutar spamma imorgon...
![]()
Jag hÄller med! Bara köööör!Helst inte, vi vill se mer!![]()
Jag hade kört pÄ ett originalgummi (4K30ZZ)...Köpte in denna godingen i veckan. TÀnkte höra om ni har lite tips pÄ passande rubber straps
![]()
Det Ă€r tyvĂ€rr vanligt pĂ„ alla (nya) Turtle, frĂ„n SRP77x och framĂ„t. Jag har haft Ă„tskilliga och tittat pĂ„ dem i butik nĂ€r tillfĂ€lle funnits. VĂ€ldigt sĂ€llsynt - och ren tur - att hitta en som Ă€r linjerad. UngefĂ€r som att ha turen att fĂ„ ett 6R-verk som bara diffar nĂ„n sekund, kĂ€nns det som. Jag har sjĂ€lv returnerat eller sĂ„lt alla jag haft enbart pga detta. Ăven den som jag postade ovan som nĂ€stan var helt i linje (vid 12). För det verkar inte bara vara att den sitter snett, utan att de inte heller linjerar med varandra sĂ„ att sĂ€ga.Vill verkligen ha denna modell... Men ska returnera denna. Den Ă€r sne! BestĂ€llt en ny och hoppas den Ă€r bĂ€ttre.
Men vad tror ni, fixar Seiko detta pÄ garantin annars? Har frÄgat AD (inte fÄtt svar Àn) men tÀnkte om nÄgon hÀr gjort det via garantin? Tydligen ett vanligt problem just med STO. Men det Àr ju just den jag vill ha sÄ vill ha det ÄtgÀrdat för har ingen annan klocka i sikte nu.
![]()
![]()
Okej. Fan ocksĂ„. Var typ min drömklocka utseendemĂ€ssigt. FĂ„r vĂ€l köpa frĂ„n annat mĂ€rke (typ Orient) men vill ju ha STO tavlan... Fick dock svar frĂ„n AD att de kan kolla pĂ„ det och kanske fixa till det. Men vĂ€ntar pĂ„ den nya först.Det Ă€r tyvĂ€rr vanligt pĂ„ alla (nya) Turtle, frĂ„n SRP77x och framĂ„t. Jag har haft Ă„tskilliga och tittat pĂ„ dem i butik nĂ€r tillfĂ€lle funnits. VĂ€ldigt sĂ€llsynt - och ren tur - att hitta en som Ă€r linjerad. UngefĂ€r som att ha turen att fĂ„ ett 6R-verk som bara diffar nĂ„n sekund, kĂ€nns det som. Jag har sjĂ€lv returnerat eller sĂ„lt alla jag haft enbart pga detta. Ăven den som jag postade ovan som nĂ€stan var helt i linje (vid 12). För det verkar inte bara vara att den sitter snett, utan att de inte heller linjerar med varandra sĂ„ att sĂ€ga.
Jag har frÄgat tidigare om det gÄr att fÄ pÄ garanti, men inte fÄtt nÄgot svar att den skulle göra det. Enda gÄngen jag kunnat reklamera Àr nÀr visarna inte linjerat (nÀr timvisaren stod pÄ hel timme var minutvisaren 5-6 minuter i!).
TyvÀrr.![]()
FörstÄr precis. Helt underbar tavla!Okej. Fan ocksÄ. Var typ min drömklocka utseendemÀssigt. FÄr vÀl köpa frÄn annat mÀrke (typ Orient) men vill ju ha STO tavlan... Fick dock svar frÄn AD att de kan kolla pÄ det och kanske fixa till det. Men vÀntar pÄ den nya först.
Vill verkligen ha denna modell... Men ska returnera denna. Den Àr sne! BestÀllt en ny och hoppas den Àr bÀttre.
Men vad tror ni, fixar Seiko detta pÄ garantin annars? Har frÄgat AD (inte fÄtt svar Àn) men tÀnkte om nÄgon hÀr gjort det via garantin? Tydligen ett vanligt problem just med STO. Men det Àr ju just den jag vill ha sÄ vill ha det ÄtgÀrdat för har ingen annan klocka i sikte nu.
![]()
![]()
Tack för svar! KM globen tar 350 spÀnn dÄ klockan inte Àr köpt dÀr. GÄr det att skicka nÄn annanstans och slippa den avgiften? De sa nÄt om Seiko Norge?Hade en Samurai som jag skickade in för ÄtgÀrd av icke-linjerad chapterring. à tgÀrdades utan kostnad och tog ett par veckor ungefÀr. Skidades frÄn butik hÀr pÄ à land, köptes pÄ KM globen.
Det dĂ€r Ă€r nog tyvĂ€rr att beteckna som âSeiko-raktâ.Vill verkligen ha denna modell... Men ska returnera denna. Den Ă€r sne! BestĂ€llt en ny och hoppas den Ă€r bĂ€ttre.
![]()
![]()
JĂ€vligt dĂ„ligt isf. Haft massa andra billigare Seiko som haft bĂ€ttre QC.Det dĂ€r Ă€r nog tyvĂ€rr att beteckna som âSeiko-raktâ.![]()
Det dĂ€r Ă€r nog tyvĂ€rr att beteckna som âSeiko-raktâ.![]()
JÀvligt dÄligt isf. Haft massa andra billigare Seiko som haft bÀttre QC.
Alltid lika ballt med svensk dagskiva!Tavlan pÄ denna Àr verkligen toppen, gult Àr fult sÀger dom. HÄller inte med!
![]()
![]()
Kul detalj och idag Àr det fredagAlltid lika ballt med svensk dagskiva!![]()
DĂ„ Ă€r "normala" oacceptabelt tycker jag. Trist dĂ„ jag har mycket bra erfarenhet av Seiko sen tidigare men aldrig Ă€gt en dykare frĂ„n mĂ€rket innan.sĂ„ jĂ€kla farligt off Ă€r den ju inte, skulle sĂ€ga den ligger normalt för 90% av turtle dĂ€r endast en brĂ„kdel Ă€r helt exakt. Ăven om det Ă€r störande Ă€r ju problemet kĂ€nt och liten risk en fĂ„r ta. Men om KM globen gör den rak för 350kr och den blir perfekt skulle jag ta det om du Ă€ndĂ„ gillar klockan. Tar nog inga större tider förutsatt du bor nĂ€ra och kan lĂ€mna in den. Om du Ă€ndĂ„ gillar klockan alltsĂ„ annars returnera (om det gĂ„r) dĂ„ det stör dig och har full förstĂ„else för det.
Visst Àr det mÀrkligt nu nÀr nys Turtle funnits i fyra Är? Har haft flertalet SARB och ett par Samurai och ingen har haft problem men linjeringen. MÀrkligt. (Har hört att SARY055 ska ha en del exemplar med samma fel, men nÀr jag Àgde den svarta varianten var den i alla fall ok.)DÄ Àr "normala" oacceptabelt tycker jag. Trist dÄ jag har mycket bra erfarenhet av Seiko sen tidigare men aldrig Àgt en dykare frÄn mÀrket innan.
Har returnerat den och bestÀllt ny. Bett om ett bÀttre ex. FÄr se, Àr den sne kanske jag lÀmnar in den (om det gÄr pÄ garantin och de tar emot den) för tokdiggar den tavlan.
Ja vÀldigt konstigt. SÄ samurajerna Àr bÀttre? Undrar om det Àr dÀrför de sÀljer ut Turtles pÄ stor rea medan Samurai ligger högre.Visst Àr det mÀrkligt nu nÀr nys Turtle funnits i fyra Är? Har haft flertalet SARB och ett par Samurai och ingen har haft problem men linjeringen. MÀrkligt. (Har hört att SARY055 ska ha en del exemplar med samma fel, men nÀr jag Àgde den svarta varianten var den i alla fall ok.)
DÄ Àr "normala" oacceptabelt tycker jag. Trist dÄ jag har mycket bra erfarenhet av Seiko sen tidigare men aldrig Àgt en dykare frÄn mÀrket innan.
Har returnerat den och bestÀllt ny. Bett om ett bÀttre ex. FÄr se, Àr den sne kanske jag lÀmnar in den (om det gÄr pÄ garantin och de tar emot den) för tokdiggar den tavlan.
Jag har upplevt samurajerna som bÀttre, men inte perfekta. T ex Àr vridringen ofta lite lös pÄ de ocksÄ, dvs har lite spelrum nÀr de borde vara helt tighta.Ja vÀldigt konstigt. SÄ samurajerna Àr bÀttre? Undrar om det Àr dÀrför de sÀljer ut Turtles pÄ stor rea medan Samurai ligger högre.
Listpriset pÄ SRPC91 Àr 495$ DÄ Àr det inte okej. Hade det varit 49$ kanske...