Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Snygg klocka!Roligt att det finns en SEIKO-trÄd. DÄ kan jag posta min frÄga hÀr. En frÄga som gÀller ORIGINAL SEIKO klockor. Vem vill befatta sig med counterfeits?
Min frĂ„ga Ă€r... har lĂ€st nĂ„gonstans att SAMTLIGA SEIKO klockor har urverks- och modellnummer typ som pĂ„ klockan nedan 4006-6011 BĂ DE pĂ„ bakplattan (boettlocket) och ĂVEN pĂ„ urtavlan nedanför klockan 6. Har klockan inte denna 8-siffriga beteckning Ă€ven pĂ„ urtavlan sĂ„ Ă€r det en counterfeit dvs en förfalskning. Sant eller falskt?
Större bild > DIREKTLĂNK
![]()
Tack för ditt snabba svar. Det Àr vÀl exakt sÄ jag sjÀlv har fÄtt det förklarat för mig. Men inte alltför sÀllan dyker det upp ur pÄ engelska Ebay som inte har detta nummer pÄ bÄde boettbaksida och pÄ urtavlan. Som ex denna 6309-5468 A.Snygg klocka!
Det stÀmmer att pÄ Seiko sÄ ska det ocksÄ finnas urverks- & modellnummer pÄ urtavlan, saknas det helt och hÄllet dessa siffror pÄ urtavlan sÄ Àr det inte Àkta. Undantagsfall finns för de mycket tidiga klockorna som Seiko tillverkat men det Àr en annan historia. Men viktigt att pÄpeka att modellnummer inte alltid Àr exakt samma pÄ urtavlan som pÄ boett, dÄ det pÄ urtavlan brukar kunna avvika med nÄgon enstaka siffra, bokstav eller har fler tecken.
Exempel: skx007, urtavla: 7s26-002R R 2, boett: 7s26-0020.
Vilket Àr en original Seiko.
SÄ i ditt fall sÄ kan man inte avfÀrda klockan som fejk pÄ grund av att siffrorna inte ser ut att stÀmma överens. Hoppas min beskrivning var nÄgorlunda begriplig i alla fall.
Vad tror du att priset landar pÄ?
Har noll koll pÄ de hÀr modellerna men den lÀr inte bli billig.Vad tror du att priset landar pÄ?
20-25k gissar jag, men det finns de som vet bÀttre Àn mig.Har noll koll pÄ de hÀr modellerna men den lÀr inte bli billig.
Grymt! Det var ett bra pris@yonsson har nyss köpt den tyvÀrr!
landade pÄ 15k
Sjukt billigt för en i det skicket eller? Grymt!@yonsson har nyss köpt den tyvÀrr!
landade pÄ 15k
I wish. En NOS 6105-8000 Àr typ det enda jag vill ha. SvÄrt att hitta.SÄ klart... Bara att gratulera till en mycket fin fÄngst @yonsson !
Elak Elakssonni bjöd in till det!
men nu har vi fÄtt igÄng @yonsson 's tankegÄngar pÄ denna!
han ska bara ge bort Àlskarinnan Ä flytta till borÄs och gripenbro har lovat att hÄlla den tills dess![]()
Riktigt snygg, ser ut att vara i bra skick. Visst Àr tavlan blÄ?Nytt in idag. Har tidigare haft en SBCM023, nu var det dags att testa en 025:a
![]()
Ja, mörkblÄRiktigt snygg, ser ut att vara i bra skick. Visst Àr tavlan blÄ?
Kanonpris, om man vill begĂ„ ekonomiskt sjĂ€lvmord.@yonsson Ang 6105an hos gripenbro sĂ„ fick jag ett pris pĂ„ 28k för den. Ăven jag va sugen...
Art is long and life is shortKanonpris, om man vill begÄ ekonomiskt sjÀlvmord.