• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

dr.fox

Cartier
Ack sÄ vacker.
Seikoalpinist.jpg
 

waiwai

Breitling
Hej! Jag Àr ny hÀr och kan inget om klockor. TÀnkte köpa en klocka till tjejen och vet inte vilken jag ska vÀlja mellan 2.
alt 1 Seiko SRZ518P1:



eller
alt 2 alt 2 Seiko SNDV39P1:

Har beslutÄngest, tjejen Àr 39Är gammal om det har nÄgon betydelse.
Uppskattar all tips och rÄd
 

waiwai

Breitling
Behöver lite tips och rÄd! Tjejen blir 39 Är gammal och jag skulle vilja köpa en klocka men vet dock inte vilken mellan 2. Vad rekommenderar ni. Tips och rÄd uppskattas!


alt 1 Seiko SRZ518P1:



eller
alt 2 alt 2 Seiko SNDV39P1:
 

Sebbson

Cartier
Behöver lite tips och rÄd! Tjejen blir 39 Är gammal och jag skulle vilja köpa en klocka men vet dock inte vilken mellan 2. Vad rekommenderar ni. Tips och rÄd uppskattas!


alt 1 Seiko SRZ518P1:



eller
alt 2 alt 2 Seiko SNDV39P1:
Köp den hon tycker Ă€r snyggast. Är du osĂ€ker kan du ju kika pĂ„ hennes smycken. Har hon mest gulguld eller kör hon silver / vitguld — sen vĂ€ljer du utefter det.
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Ă€ndlĂ€nkarna ser ju ut att vara för smĂ„ med eller? Är det originallĂ€nken?

PĂ„ bilden ser den ju katastrof ut i passform :(

ja det Àr original. LÀmna in den för spÀnnesbyte i somras. Men har haft den pÄ gummi sÄ inte tÀnkt mer pÄ det.

men jag hÄller med. De sitter rÀtt illa jÀmfört med andra av mina klockor
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
ja det Àr original. LÀmna in den för spÀnnesbyte i somras. Men har haft den pÄ gummi sÄ inte tÀnkt mer pÄ det.

men jag hÄller med. De sitter rÀtt illa jÀmfört med andra av mina klockor

Är bandstiften original? Kan göra rĂ€tt stor skillnad pĂ„ seiko om de Ă€r feta eller tunnare.
 
Hej alla. Blev lite intresserad av 7548, eftersom jag Àr ute efter en Quartz dykare. SÄg nÄgra pÄ eBay, men dom var i lite risigt skick. Min frÄga Àr till er som har koll, finns det delar, nytt urverk etc. Att fÄ tag pÄ? Om sÄ, vart?
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
Är bandstiften original? Kan göra rĂ€tt stor skillnad pĂ„ seiko om de Ă€r feta eller tunnare.

det verkar kunna vara sÄ att det Àr fel armband. Firman som sÄlt klockan sa att armbandet verkar vara fel till klockan.

vilket inte Àr helt omöjligt för jag lÀmna in armbandet för ett lÄsbyte i somras, de kan ju ha blandat ihop det och satt ett annat armband.
 

BorisTheSpider

Cartier
2-Faktor
Hej alla. Blev lite intresserad av 7548, eftersom jag Àr ute efter en Quartz dykare. SÄg nÄgra pÄ eBay, men dom var i lite risigt skick. Min frÄga Àr till er som har koll, finns det delar, nytt urverk etc. Att fÄ tag pÄ? Om sÄ, vart?
Det finns en fin ute pÄ KS nu, köp!!
Nya urverk Àr vÀl inte sÄ lÀtt att hitta annat Àn frÄn nÄgon donator.
 

Lauda

Patek
2-Faktor
-Hej!

Jag söker en Isofrane i gul pĂ„ 22mm. Är det bara pĂ„ deras hemsida man kan bestĂ€lla eller finns det andra Ă„terförsĂ€ljare i till exempel Sverige?
 

Facegravy

Panerai
2-Faktor
det verkar kunna vara sÄ att det Àr fel armband. Firman som sÄlt klockan sa att armbandet verkar vara fel till klockan.

vilket inte Àr helt omöjligt för jag lÀmna in armbandet för ett lÄsbyte i somras, de kan ju ha blandat ihop det och satt ett annat armband.

Har undersökt alltihopa nu. Firman jag tog kontakt med verkar inte ha koll pÄ vad de snackar om. Jag har jÀmfört bandets serienummer med andra bilder frÄn samma band. Det stÀmmer. Och sen undersökte jag Àldre bilder jag tagit och ÀndlÀnken verkar alltid ha haft ett glapp. Bara att jag inte mÀrkt det tidigare, sÄ Àr vÀl en diff i toleransen.
 
Topp