• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Hej jag Àr sugen pÄ att prova pÄ min första dykare. Jag har ganska smala handleder sÄ en mindre variant Àr att föredra. Jag har tittat lite pÄ snzf17k. Jag blir dock inte riktigt klok pÄ hur stor den Àr, jag har sett uppgifter ifrÄn 40mm till 42. NÄgon som vet hur stor den faktiskt Àr? Eller har nÄgra andra bra alternativ i samma prisklass? Har förövrigt hittat denna sida med skapligt pris pÄ just snzf17k. https://www.eglobalcentral.eu/seiko...dNEaE_xE6x9nQyqH8MzUCWdX_6meMNpRoCaKcQAvD_BwE
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Hej jag Àr sugen pÄ att prova pÄ min första dykare. Jag har ganska smala handleder sÄ en mindre variant Àr att föredra. Jag har tittat lite pÄ snzf17k. Jag blir dock inte riktigt klok pÄ hur stor den Àr, jag har sett uppgifter ifrÄn 40mm till 42. NÄgon som vet hur stor den faktiskt Àr? Eller har nÄgra andra bra alternativ i samma prisklass? Har förövrigt hittat denna sida med skapligt pris pÄ just snzf17k. https://www.eglobalcentral.eu/seiko...dNEaE_xE6x9nQyqH8MzUCWdX_6meMNpRoCaKcQAvD_BwE
Inte heller jag minns exakt. Men jag vill minnas att den Àr ca 41mm. KÀnns som 40. Bra storlek, bÀrs som en Àldre Rolex Sub.
 

Kreacon

Audemars
Tja!
NÄgon hÀr som har koll pÄ vart man kan fÄ tag i en Seiko SNXJ89 eller en SGF206? Har sonderat nÀtet men utan framgÄng.
Lite bilder dÄ det Àr roligare!
4F980D85-280F-4274-8336-A96323557B74.jpeg
BF8376F2-B66E-48A8-A6FF-2F9D84AC5F3C.jpeg
Ligger det inte en ute pÄ KoS?
 

Kreacon

Audemars
:grumpy: Nej det var den jag menade.
edit: Fanns pÄ amazon och chrono24. Begagnade med ett liiiiiiiitet pÄslag pÄ priset. ;)
 
Senast Àndrad:

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Hej jag Àr sugen pÄ att prova pÄ min första dykare. Jag har ganska smala handleder sÄ en mindre variant Àr att föredra. Jag har tittat lite pÄ snzf17k. Jag blir dock inte riktigt klok pÄ hur stor den Àr, jag har sett uppgifter ifrÄn 40mm till 42. NÄgon som vet hur stor den faktiskt Àr? Eller har nÄgra andra bra alternativ i samma prisklass? Har förövrigt hittat denna sida med skapligt pris pÄ just snzf17k. https://www.eglobalcentral.eu/seiko...dNEaE_xE6x9nQyqH8MzUCWdX_6meMNpRoCaKcQAvD_BwE


Det stÄr nog mellan snzf17k och snzh55k1.
Gillar bÄda tvÄ, men Àr osÀker pÄ vattentÀtheten? Det Àr ju inte skruvad krona pÄ nÄgon av dem. Jag skulle gÀrna vilja bada med klockan i sommar utan att behöva vara orolig.
 

Kreacon

Audemars
Det stÄr nog mellan snzf17k och snzh55k1.
Gillar bÄda tvÄ, men Àr osÀker pÄ vattentÀtheten? Det Àr ju inte skruvad krona pÄ nÄgon av dem. Jag skulle gÀrna vilja bada med klockan i sommar utan att behöva vara orolig.
Antar att du redan kollat pÄ skx013?
Gillade tavlan till den första du lÀnkade till. Men kÀnner samma som du, ska den i badet fÄr kronan gÀrna vara skruvad. Kanske obefogat men sÄ Àr det.
 

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Antar att du redan kollat pÄ skx013?
Gillade tavlan till den första du lÀnkade till. Men kÀnner samma som du, ska den i badet fÄr kronan gÀrna vara skruvad. Kanske obefogat men sÄ Àr det.
Nej skx013 hade jag helt missat. Gillar att den bara Àr 38mm . Dock sÄ Àr den ju tyvÀrr lite dyrare.
 

buggin-san

Cartier
20200227_223819.jpg
Just skaffat en SBDC063, men behöver ju lÀnk!

Vad vet proffsen om Strapcodes Oyster respektive Jubilee till denna modell? Min erfarenhet av Strapcode var en Oyster för en SKX007:a, och den var pÄ tok för tung för min smak (jag körde istÀllet original Jubilee som var perfekt i vikt och följsamhet för en topptung klocka som SKX:en).

Skulle helst ha original-Seiko-lÀnken, men den kostar nog minst dubbelt - sÄ tÀnkte frÄga först!
 

Frontendarn

Panerai
2-Faktor
Hej jag Àr sugen pÄ att prova pÄ min första dykare. Jag har ganska smala handleder sÄ en mindre variant Àr att föredra. Jag har tittat lite pÄ snzf17k. Jag blir dock inte riktigt klok pÄ hur stor den Àr, jag har sett uppgifter ifrÄn 40mm till 42. NÄgon som vet hur stor den faktiskt Àr? Eller har nÄgra andra bra alternativ i samma prisklass? Har förövrigt hittat denna sida med skapligt pris pÄ just snzf17k. https://www.eglobalcentral.eu/seiko...dNEaE_xE6x9nQyqH8MzUCWdX_6meMNpRoCaKcQAvD_BwE

Jag har en snzf17k som anvÀndes flitigt innan jag köpte mig andra klockor. Jag skulle sÀga att den bÀrs som 40mm men sitter ganska högt pÄ handleden. 22mm lug width bidrar Àven till att klockan upplevs som lite större i sin helhet, men det mÄttet Àr ganska vanligt förekommande hos Seiko. Mina handleder mÀter 18 cm runt.

Har nyligen köpt mig en SRPC37J1 och tycker den Àr grym! BÀrs mindre, ser bÀttre ut i mitt tycke, bÀttre urverk och byggkvalitén Àr snÀppet bÀttre. Fungerar Àven bÀttre pÄ mindre handleder. SÄ har du inte bestÀmt dig för vilken modell det blir Àn sÄ tycker jag verkligen du ska ta en titt pÄ den ocksÄ.
 
Senast Àndrad:

Pontus.L

Omega
2-Faktor
Jag har en snzf17k som anvÀndes flitigt innan jag köpte mig andra klockor. Jag skulle sÀga att den bÀrs som 40mm men sitter ganska högt pÄ handleden. 22mm lug width bidrar Àven till att klockan upplevs som lite större i sin helhet, men det mÄttet Àr ganska vanligt förekommande hos Seiko. Mina handleder mÀter 18 cm runt.

Har nyligen köpt mig en SRPC37J1 och tycker den Àr grym! BÀrs mindre, ser bÀttre ut i mitt tycke, bÀttre urverk och byggkvalitén Àr snÀppet bÀttre. Fungerar Àven bÀttre pÄ mindre handleder. SÄ har du inte bestÀmt dig för vilken modell det blir Àn sÄ tycker jag verkligen du ska ta en titt pÄ den ocksÄ.

Tack för input och tips. Jag kommer dock inte riktigt överens med boetten pÄ SRPC37J1.
Det lutar ganska mycket Ät en SNZH55K1 just nu. Törs man köpa frÄn creationwatches eller liknande?
 

Kgrimm

Breitling
De tvÄ som fÄr mest tid pÄ handleden för tillfÀllet. BÄda moddar av mig sÄ inga original men nöjd med hur de blev. (Första bilden nÀr de precis Àr ihopsatta för att se resultatet. DÀrav ej instÀllda korrekt).
AF72DDA6-89F5-46B7-9A95-34F7DDE51DD1.jpeg
CDCB439B-DE76-4DD8-91C0-3F975F83BE61.jpeg
002D2AF7-5CF2-49F1-94C4-49BF259B91D1.jpeg
A8AF2794-2265-462A-BB80-A7892DED23BB.jpeg
 
Senast Àndrad:
Topp