Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Verkar vara slut just nu men Uncle Seiko gör vÀldigt bra lÀnkar.Halloj! NÄgon som vet vart jag kan köpa nya lÀnkar till min seiko 6139-6012?
Vill helst ha en presidentlÀnk
Det gör du rÀtt i, en mycket vacker och mÄngsidig klocka.NÄgot sÀger mig att man ska hÄlla hÄrt i sin SARB033/035
![]()
Kan bara hÄlla medDet gör du rÀtt i, en mycket vacker och mÄngsidig klocka.
han som driver UK-sidan ska fÄ nyleverans pÄ det mesta inom 3 veckor och jag har blivit lovad av honom en mycket bra rabatt kod till forumet.Verkar vara slut just nu men Uncle Seiko gör vÀldigt bra lÀnkar.
https://www.uncleseiko.com/store/c19/6139_Chronograph.html
Trevligthan som driver UK-sidan ska fÄ nyleverans pÄ det mesta inom 3 veckor och jag har blivit lovad av honom en mycket bra rabatt kod till forumet.
Dom Àr fan snygga!DÄ har man förbestÀllt denna. Betalt och klart. SlÀpps i Juli (dÄ jag fÄr den).En "Seitona" Seiko ref:Szsj006 med vit panda tavla. Missade den förra ref:Szsj005 med en svart omvÀnd panda tavla.
Detta Ă€r ett samarbete med Seiko och Nano universe och kommer INTE slĂ€ppas i vanliga butiker och endast i en JĂTTE limiterad upplaga.
Den som vet, vet..
Lite specs:
39.8mm tjock.
47mm lug 2.
11.7mm tjock.
Seiko 8t67 mecaquartz urverk.
Hardlex.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Kan varken uttala mig om tavlor eller lÀnken. DÄ jag aldrig hÄllt i en (och ingen annan heller för den delen). Denna Àr en RIKTIG specialare... Tycker den Àr sjukt snygg bara.. Den förra ref:Szsj005 gick DIREKT. SlutsÄld.Dom Àr fan snygga!
RÀtta mig om jag har fel men det Àr vÀl bara tavlan som skiljer dessa Ät frÄn dom vanliga?
köpte en helsvart Ät en polare i en seiko outletstore i yokohama för 2 Är sen som var snor billig dock var lÀnken skit pÄ riktigt...
riktigt gnisslig Ä dan men jag smÀllde pÄ ett snyggt nato och klockan blev super frÀck
det var en riktigt bra outletbutik seiko hade dÀr och nÀr jag var i tokyo i höstas sÄ hade man tyvÀrr lagt ner den outletbyn i södra yokohama.
lÄg sjukt off frÄn centrala yokohama nere vid bÄtvarven.
Sprang sjÀlv och försökte köpa den dÀra Explorer varianten seiko slÀppte i höstas nÀr jag var över och tyvÀrr hittade jag ingenKan varken uttala mig om tavlor eller lÀnken. DÄ jag aldrig hÄllt i en (och ingen annan heller för den delen). Denna Àr en RIKTIG specialare... Tycker den Àr sjukt snygg bara.. Den förra ref:Szsj005 gick DIREKT. SlutsÄld.
Tog chansen nu..
Yes nano universe Àr en butik (i Japan) som gjort ett samarbete med Seiko och som gör vissa limiterade klockor.. Finns ingen annanstans i vÀrlden.. Just nano Seikorna..Sprang sjÀlv och försökte köpa den dÀra Explorer varianten seiko slÀppte i höstas nÀr jag var över och tyvÀrr hittade jag ingen
alla bitrÀdena kunde iallafall sÀga SOLD OUT haha
Nano Universe Àr alltsÄ en butik som har fÄtt en Limiterad version gjord av seiko som bara sÀljs i deras butiker!
Gillar Pilotklockorna som nano och seiko gjort ihop!
lite patek möter zenith i stilen
Den var riktigt cool. Grattis till köpet.DÄ har man förbestÀllt denna. Betalt och klart. SlÀpps i Juli (dÄ jag fÄr den).En "Seitona" Seiko ref:Szsj006 med vit panda tavla. Missade den förra ref:Szsj005 med en svart omvÀnd panda tavla.
Detta Ă€r ett samarbete med Seiko och Nano universe och kommer INTE slĂ€ppas i vanliga butiker och endast i en JĂTTE limiterad upplaga.
Den som vet, vet..
Lite specs:
39.8mm tjock.
47mm lug 2.
11.7mm tjock.
Seiko 8t67 mecaquartz urverk.
Hardlex.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Tack, men som sagt fÄr inte den förns Juli..Den var riktigt cool. Grattis till köpet.
Vill se mycket bilder dÄ. Hur fick du nys om den? Du mÄste bestÀllt den inom timmen efter slÀpp?Tack, men som sagt fÄr inte den förns Juli..
Den har inte slÀppts Àn. Har förbestÀllt.. FÄr i Juli..Vill se mycket bilder dÄ. Hur fick du nys om den? Du mÄste bestÀllt den inom timmen efter slÀpp?
Haha jo jag förstod det redan i ditt första inlÀggDen har inte slÀppts Àn. Har förbestÀllt.. FÄr i Juli..
ladda ner appen watchville Àr ett bra tips!Haha jo jag förstod det redan i ditt första inlÀgg
Undrar hur du fick reda pÄ att klockan slÀpptes till förbestÀllning?
Tack för tipset, har inte hört om den tidigare.ladda ner appen watchville Àr ett bra tips!
en app som samlar nya artiklar frÄn fom största klockrelaterade onlinesidorna.
sen har appen med en bra atomursklocka om man ska stÀlla sina klockor
Hehe have my conections (utomlands) ...Haha jo jag förstod det redan i ditt första inlÀgg
nÀr du ÀndÄ hÄller pÄ med appar sÄ fÄr du Àven ta och fixa hem watchrecon!Tack för tipset, har inte hört om den tidigare.
Sir yes sir!nÀr du ÀndÄ hÄller pÄ med appar sÄ fÄr du Àven ta och fixa hem watchrecon!
Du gÄr in pÄ Instagram, söker pÄ nanouniverse_official och drar ivÀg ett PM. Kom upp för 22h sedan.Haha jo jag förstod det redan i ditt första inlÀgg
Haha jo jag förstod det redan i ditt första inlÀgg
Ja bestÀllde via dom men inte via Instagram..Du gÄr in pÄ Instagram, söker pÄ nanouniverse_official och drar ivÀg ett PM. Kom upp för 22h sedan.
![]()
Ingen kommenterade hur du bestÀllde. Jag gav info hur @DRW skulle kunna gÄ tillvÀga. Att dom har en hemsida kÀnns ganska glasklart.Ja bestÀllde via dom men inte via Instagram..
Dom har en hemsida ocksÄ..
Vem tjafsar? Jag har inte ens skrivit med dig. Jag svarade en annan medlem med info ang en klocka han frÄgade om.Ok varför denna tjafs? Vill nÄn bestÀlla finns den pÄ nano universe och pÄ Zozotown..
Inte för att vara sÄn men du var ju inte direkt hjÀlpsam nÀr folk frÄgade hur du fick nys om slÀppet/förbestÀllde. Du har ju varit minst hjÀlpsam utav alla dem som postat om klockan. Jag vet inte som du vill vara ensam om klockan eller vad det Àr. Men du bör nog kika lite pÄ hur du uttrycker dig och varför du tror att folk "tjafsar"...Ok varför denna tjafs? Vill nÄn bestÀlla finns den pÄ nano universe och pÄ Zozotown..
Ok ber sÄ hemskt mycket om ursÀkt att jag la upp klockan... Ska inte hÀnda igen.. Ha en bra dag..Inte för att vara sÄn men du var ju inte direkt hjÀlpsam nÀr folk frÄgade hur du fick nys om slÀppet/förbestÀllde. Du har ju varit minst hjÀlpsam utav alla dem som postat om klockan. Jag vet inte som du vill vara ensam om klockan eller vad det Àr. Men du bör nog kika lite pÄ hur du uttrycker dig och varför du tror att folk "tjafsar"...