• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Skulle vilja ha ett uppriktigt svar.. Ser det bra ut med detta nato pÄ Spb149? Tycker det ser bÄda snyggt och lite skumt ut.. Hmm? Tycker blÄtt nato blir för blÄtt och grÄtt och svart ser trÄkigt ut.. Har ni andra förslag? Dvs naton /canvas nato?
PicsArt_08-08-08.07.03.jpg
PicsArt_08-08-08.07.09.jpg
Jag gillar det inte. Men jag har svÄrt för natoband överlag :)

Seiko gör sig alltid bra pÄ gummi enligt mig

JĂ€kligt snygga bilder btw

Nu till en helt annan frÄga? Hur mÄnga av er har badat/simmat/dykt med lÀnk ele gummi pÄ er klockor? Hört sjuka skrÀckhistorier om att deras klockor ramlat av nÀr dom varit pÄ lÀnk/gummi.. Tex en kille var i Turkiet och gjorde en bÄtutflykt. BÄten stannade mitt i havet och man kunde hoppa fr bÄten ner till havet. Han gjorde det och hela lÀnken lossnade fr klockan och sjönk. Klockan var ny... DÀrav anvÀnder jag nato blivit lite nojjig.. :D Har ni varit med om liknande?

Nu till en helt annan frÄga? Hur mÄnga av er har badat/simmat/dykt med lÀnk ele gummi pÄ er klockor? Hört sjuka skrÀckhistorier om att deras klockor ramlat av nÀr dom varit pÄ lÀnk/gummi.. Tex en kille var i Turkiet och gjorde en bÄtutflykt. BÄten stannade mitt i havet och man kunde hoppa fr bÄten ner till havet. Han gjorde det och hela lÀnken lossnade fr klockan och sjönk. Klockan var ny... DÀrav anvÀnder jag nato blivit lite nojjig.. :D Har ni varit med om liknande?

Allt med skrivad krona och 200m badar jag med. Att lÀnken skulle slÀppa Àr ju inget som oroar mig direkt, det gör det inte pÄ land sÄ varför skulle det göra det i vattnet.

Vill dock lÀgga till att jag trycktest ar klockorna jag Àr rÀdd om innan badsÀsongen för att sÀkra att packningar inte torkat och börjat slÀppa in fukt.

Vill Àven lÀgga in att jag sköljer ret klockor som varit i saltvatten ordentligt, söt vattensbadade klockor blir rena nÀr jag tvÀttar hÀnderna.

Senast Àndrad:
Allt med skrivad krona och 200m badar jag med. Att lÀnken skulle slÀppa Àr ju inget som oroar mig direkt, det gör det inte pÄ land sÄ varför skulle det göra det i vattnet.

Vill dock lÀgga till att jag trycktest ar klockorna jag Àr rÀdd om innan badsÀsongen för att sÀkra att packningar inte torkat och börjat slÀppa in fukt.

Vill Àven lÀgga in att jag sköljer ret klockor som varit i saltvatten ordentligt, söt vattensbadade klockor blir rena nÀr jag tvÀttar hÀnderna.
Hört bara lite skrÀckhistorier om att pins:en gÄtt av pÄ klockor som tex surfat med lÀnk/gummi mm.. NÄgon som dykt med lÀnk/gummi? Gjort nÄgra extrem saker?

Hört bara lite skrÀckhistorier om att pins:en gÄtt av pÄ klockor som tex surfat med lÀnk/gummi mm.. NÄgon som dykt med lÀnk/gummi? Gjort nÄgra extrem saker?

Jag byter alltid till nya springbars av bra kvalitet nÀr jag köper en beggad klocka, som passar perfekt till den klockan.
Tycker ofta det Àr rÀtt kassa springbars som sitter pÄ, i alla fall pÄ flera klockor jag haft.
Är för övrigt inte ett dugg orolig att tappa klockan nĂ€r jag badar, Ă€r ute och paddlar kajak, vandrar osv.

Han som hoppade fr bÄten ner till havet, hade en ny Seiko med Seiko spring bars. Lossnade ÀndÄ..

Visst kan olyckor hÀnda. Det Àr ju vad försÀkringar Àr till för. Jag tÀnker att Seko skickat miljoner dykare tillmarknaden och det finns nÄgon handfull skrÀckhistorier. Min tanke Àr att om jag inte kan ersÀtta en klocka bekvÀmt, eller Àr rÀdd om den av sentimentala skÀl, sÄ litar jag pÄ att det i 99,9% av fallen inte kommer vara nÄgra problem. Du fÄr kÀnna efter sjÀlv kring hur jobbigt risken kÀnns och anvÀnda klockan i frÄga dÀrefter och ersÀtta med beater nÀr du badar/sportar.

Skulle vilja ha ett uppriktigt svar.. Ser det bra ut med detta nato pÄ Spb149? Tycker det ser bÄda snyggt och lite skumt ut.. Hmm? Tycker blÄtt nato blir för blÄtt och grÄtt och svart ser trÄkigt ut.. Har ni andra förslag? Dvs naton /canvas nato?
PicsArt_08-08-08.07.03.jpg
PicsArt_08-08-08.07.09.jpg
Jag tycker det funkar en varm solig dag.

Bandstift har aldrig lossnat för mig. DÀremot krÀvs det inte mycket för att lossa pÄ bandstiften som sitter pÄ en Sumo. Jag tror att bandstiftshÄlen Àr grundare pÄ dem Àn t ex SKX.

Hur gÄr det?
Eldat upp klockan, bostaden och dig sjÀlv?
NĂ€stan! ;)
Har returnerat brÀnnaren jag köpte dÄ den inte kunde fÄ till en gnista sÄ att gasen antÀndes, nÄgot fel med den, funkade bara om jag tÀnde pÄ gasen som kom ut med en annan tÀndare och har köpt en annan brÀnnare. Behöver dock köpa lite butangas till den dÄ den kom tom frÄn fabriken. Ska göra ett nytt försök imorgon!

Tillbaka
Topp