Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Hur lÄngtid tog leveransen fr crown and buckle?SPB143 med single run NATO frÄn crown & buckle "Chevron" - lyckat imo
Valde det billigaste fraktalternativet dÄ jag trodde klockan skulle komma lite sent, men visade sig att bandet ÀndÄ kom senare. SÄ totalt dryga 6v ink tullen med brevavgift innan vidaresÀndning.Hur lÄngtid tog leveransen fr crown and buckle?
Oj lÄngtid..Valde det billigaste fraktalternativet dÄ jag trodde klockan skulle komma lite sent, men visade sig att bandet ÀndÄ kom senare. SÄ totalt dryga 6v ink tullen med brevavgift innan vidaresÀndning.
Du kan ju alltid vÀlja "expressfrakt" om du har brÄttom.Oj lÄngtid..
Hm, mÀrkligt det dÀr med cyklopen. Visst lÀste du nÀr @yonssonRiktigt nöjd med klockan. GÄr ganska bra ocksÄ. Runt +5-6spd just nu.
Bara den förbannade cyklopen som mÄste bort.
Funkar nog bra med en is skrapa till bilenHm, mÀrkligt det dÀr med cyklopen. Visst lÀste du nÀr @yonsson
och @Buddhaliscious skrev jag om hur de gjort? Som jag minns det skulle det rÀcka att vÀrma limmet med en stormtÀndare och sen knacka bort cyklopen med nÄgot. Vet inte exakt vad, nÄgon plastbit och hammare kanske? Vet inte hur lös den blir.
Jag vÄgar inte föreslÄ nÄgot, vill inte att glaset ska skadas.Funkar nog bra med en is skrapa till bilen
Nae men det Àr vÀl safir pÄ den? Men man bör nog ta det lite försiktigt ÀndÄJag vÄgar inte föreslÄ nÄgot, vill inte att glaset ska skadas.
Bra dÄ vet man att den sitter fast iallafall. Jag var rÀdd att den skulle lossna..Hm, mÀrkligt det dÀr med cyklopen. Visst lÀste du nÀr @yonsson
och @Buddhaliscious skrev jag om hur de gjort? Som jag minns det skulle det rÀcka att vÀrma limmet med en stormtÀndare och sen knacka bort cyklopen med nÄgot. Vet inte exakt vad, nÄgon plastbit och hammare kanske? Vet inte hur lös den blir.
Safirglas tÄl MYCKET. Ta loss vridringen först bara.Jag vÄgar inte föreslÄ nÄgot, vill inte att glaset ska skadas.
Ja jag lÀste om det. Jag har försökt tvÄ gÄnger utan nÄgon vidare framgÄng. Med kniv.Hm, mÀrkligt det dÀr med cyklopen. Visst lÀste du nÀr @yonsson
Grattis!SÄ dÀr ja! Nu Àr cyklopen av. Jag filmade förloppet för att... ja men failar man helt och hÄllet och nÄgot gÄr sönder sÄ har man det pÄ film iallafall
Nej men det gick bra till slut. Tog 10 minuter av försökande. Olika tjocka knivar osv. Ska lÀgga upp filmen snart sÄ ser ni
Inget Àr kosmetiskt skadat men jag undrar hur urverket mÄr. Klockan Àr skitvarm, för tredje gÄngen nu. Vi fÄr se hur verket gÄr helt enkelt!
Grattis till din King Turtle, riktigt bra klockor mÄste jag sÀga. Men för min del sÄ fick bubblan absolut ryka. Riktigt nöjd med resultatet.Grattis!
Har precis bestÀllt en grön King Turtle. FÄr se om bubblan ska ryka eller inte
Den sitter fast sjukt hÄrt. SÄ Àr du rÀdd att den lossnar hÀnder det fan aldrig. Om du inte badar i aceton 24h+Bra dÄ vet man att den sitter fast iallafall. Jag var rÀdd att den skulle lossna..
JĂ€klar du!Seiko King Turtle vs TobiasD
VEM VINNER MATCHEN?
SE INSPELNINGEN OM DU MISSADE MATCHEN LIVE!
HÀr ser ni hur jÀvla mycket jag fick kÀmpa för att fÄ loss skiten. TÀnk ocksÄ pÄ att jag försökt pÄ samma sak tvÄ gÄnger tidigare utan framgÄng.
Haha ja det var inte lÀtt!JÀklar du!
Bra idé!Skulle jag tagit bort cyklopet sÄ hade jag provat med att vÀrma upp en liten stav i stÄl tills att den blev glödhet och sedan tryckt den mot cyklopet. Allt för att minimera uppvÀrmningen av övriga klockan.
Helt klart bÀttre!HÀrligt utan cyklopen