• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Dagens
8C771BC4-2874-4779-8478-1DD7E7FCC533.jpeg
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hmm skumt..alltid haft bra o göra med dom..maila dom, brukar vara snabba pÄ och svara..
Jag gjorde det och det visade sig vara nÄgot strul med leveransen frÄn Japan. Det skulle lösa sig men ta lite tid bara..

edit: Otrolig trevlig kundservice dock. LÀt som jag skulle fÄ med lite extra "freebies" ocksÄ för besvÀret. SpÀnnande :)
 
Senast Àndrad:

Code

AKA Vincent B
Jag gjorde det och det visade sig vara nÄgot strul med leveransen frÄn Japan. Det skulle lösa sig men ta lite tid bara..

edit: Otrolig trevlig kundservice dock. LÀt som jag skulle fÄ med lite extra "freebies" ocksÄ för besvÀret. SpÀnnande :)
Ahh dom Àr bra engÄng bestÀllde jag en Seiko sbdc053 frÄn dom med lÀnk. Dom hade av misstag skickat "bara" lÀnken utan klocka. mailade dom och fick behÄlla lÀnken , sedan skickade dom klockan med gummi. SÄ fick bÄde gummi och lÀnk.
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ahh dom Àr bra engÄng bestÀllde jag en Seiko sbdc053 frÄn dom med lÀnk. Dom hade av misstag skickat "bara" lÀnken utan klocka. mailade dom och fick behÄlla lÀnken , sedan skickade dom klockan med gummi. SÄ fick bÄde gummi och lÀnk.
Haha snopet att bara fÄ lÀnken men det kanske det var vÀrt ?:)
Har bestÀllt dÀr förr och har alltid varit nöjd. Brukar vara lÀskigt snabba leveranser med tanke pÄ avstÄndet.
Folk verkar överlag vara vÀldigt nöjda med deras service.
Ett Nato eller en putsduk brukar dom ju kunna skicka med, blir kul o se om det Àr nÄ extra denna gÄng:)
 

Code

AKA Vincent B
Haha snopet att bara fÄ lÀnken men det kanske det var vÀrt ?:)
Har bestÀllt dÀr förr och har alltid varit nöjd. Brukar vara lÀskigt snabba leveranser med tanke pÄ avstÄndet.
Folk verkar överlag vara vÀldigt nöjda med deras service.
Ett Nato eller en putsduk brukar dom ju kunna skicka med, blir kul o se om det Àr nÄ extra denna gÄng:)
Yepp..ahh blev fel, en kille hade bestÀllt lÀnken löst och jag klockan. Dom hade förvÀxlat leveranserna..men allt löste sig...ja dom brukar vara generösa..:D
 

Senpai

Cartier
2-Faktor
DÄ har man förbestÀllt denna. Betalt och klart. SlÀpps i Juli (dÄ jag fÄr den).En "Seitona" Seiko ref:Szsj006 med vit panda tavla. Missade den förra ref:Szsj005 med en svart omvÀnd panda tavla.

Detta Ă€r ett samarbete med Seiko och Nano universe och kommer INTE slĂ€ppas i vanliga butiker och endast i en JÄTTE limiterad upplaga.

Den som vet, vet.. ;)

Kan du inte lÀgga uppe en bild pÄ den hÀr snart, du skulle ju fÄ den i juli? :D
 

Glappis

Omega
navy_red_side.jpg
Har precis bestÀllt en Turtle, SRPA21K1 (pepsi) som brorsan ska fÄ i present. Jag har för mig sen tidigare att han inte gillar lÀnkar sÄ jag tÀnkte komplettera med ett gummi.

Vad tror ni om Crafter Blue CB010? Det kĂ€nns som att det kan bli schysst till pepsi-bezelen. NĂ„n som har erfarenhet av deras gummin förresten? Är dom trevligare Ă€n Seikos gummin som kommer med deras limited edition turtlar?
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Bytte ut det trÄkiga spÀnnet pÄ min spb143 dÄ jag blir frustrerad över den riktigt trÄkiga dykarförlÀngningen som gör att spÀnnet blir riktigt mÀrkligt pÄ min handled till ett spÀnne frÄn mm300.

- Problemet som uppstÄr med spÀnnet till mm300 Àr att den steglösa justeringen vidgar ut sig till och frÄn nÀr jag böjer handleden. GÄr det göra nÄgonting Ät eller Àr det bara att gilla lÀget?

- Är det möjligt att ta bort dykarförlĂ€ngningen pĂ„ original lĂ€nken till spb143?

4774A92A-DF76-48A4-8E29-B65B6630122D.jpeg
För nyfikna kan jag informera att problemet med MM300 lÄset Àr fixat! :)
 

Fargoth

Omega
navy_red_side.jpg
Har precis bestÀllt en Turtle, SRPA21K1 (pepsi) som brorsan ska fÄ i present. Jag har för mig sen tidigare att han inte gillar lÀnkar sÄ jag tÀnkte komplettera med ett gummi.

Vad tror ni om Crafter Blue CB010? Det kĂ€nns som att det kan bli schysst till pepsi-bezelen. NĂ„n som har erfarenhet av deras gummin förresten? Är dom trevligare Ă€n Seikos gummin som kommer med deras limited edition turtlar?
Skaffade ett sÄnt band till min SKX009 för nÄgra veckor sedan, och jag Àr nöjd. Tycker det Àr bekvÀmt. Gillar bÄde spÀnnet och de tvÄ gummiöglorna. TÀtt mellan hÄlen ocksÄ, sÄ lÀtt att fÄ det att sitta bra.
 

Zingo77

Cartier
2-Faktor
Har en Seiko King Quartz 9923-7010 i fantastiskt skick. TyvÀrr tog den in fukt och slutade att ticka (Àr inte batteriet :) ). Skulle behöva hjÀlp att hitta nÄgon som kan serva klockan med varsam hand i GöteborgsomrÄdet. Kan sÄklart chansa pÄ en urmakare men vill helst ha originaldelar och hÄlla klockan sÄ original som det bara gÄr...
 
Topp