Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
SBGF019/021, SBGX083, SBGA073.Ăr sjukt sugen pĂ„ en SBGM klocka med stĂ„lbezeln runtom. Dock sĂ„ undrar jag om nĂ„gon har koll pĂ„ om det finns en liknande som inte Ă€r GMT?
Fin sunbursteffekt pÄ tavlan!
Kör tvÄ bÀttre bilder pÄ nytillskottet. Velade ju lite mellan svart tavla och denna. KÀnns som att jag valde helt rÀtt.
SARX har ibland diashield-ytbehandling och en speciell behandling pĂ„ glaset. SARX Ă€r Ă€ven en nyare linje sĂ„ det vore inte konstigt om kvaliteten Ă€r högre pĂ„ SARX. Det Ă€r dock inget jag VET.Ni som har koll. Ăr det nĂ„gon skillnad pĂ„ Sarb-serien och Sarx-serien kvalitetsmĂ€ssigt? Det verkar som de delar samma urverk iallafall.
Ni grabbar som har koll. Fick just hem en sarg003 med en kompass ring, liknande alpinisten. Ăr det meningen att den skall snurra sĂ„ fort jag rĂ„kar komma Ă„t kompasskronan eller kan man lĂ„sa den pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Manualen skriver ingenting alls om kompassen.
Ingen lĂ„sning pĂ„ den. Finns vĂ€l ingen direkt mening med det heller förutom att synka norr>12 nĂ€r man inte anvĂ€nder funktionen (vilket Ă€r iofs 100% av tiden)Ni grabbar som har koll. Fick just hem en sarg003 med en kompass ring, liknande alpinisten. Ăr det meningen att den skall snurra sĂ„ fort jag rĂ„kar komma Ă„t kompasskronan eller kan man lĂ„sa den pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Manualen skriver ingenting alls om kompassen.
Ni som har koll. Ăr det nĂ„gon skillnad pĂ„ Sarb-serien och Sarx-serien kvalitetsmĂ€ssigt? Det verkar som de delar samma urverk iallafall.
Den hÀr var fin, SBGA129, 39mm ltd ed.
Ingen lÄsning pÄ den. Finns vÀl ingen direkt mening med det heller förutom att synka norr>12 nÀr man inte anvÀnder funktionen (vilket Àr iofs 100% av tiden)
Jag vet.. SkitjobbigtSÄ man fÄr lida med OCD nÀr inte norr ligger precis över klockan 12? Hemskt
Tror jag blev lite kÀr i den dÀr. Var den svÄr att fÄ tag pÄ?This will be mine
Specifikationerna som exempelvis kraftreserven skiljer inte mellan a, b, c pÄ 6R15. Det Àr endast SMà uppgraderingar av urverket och det Àr inte heller sÄ att SARB aldrig har C eller att sarg/SARX har C bara för att de tillhör den modellen. Det har med tillverkningsdatumet att göra. Ju nyare klocka ju senare urverk.SARG som Àr den nyare har lite annorlunda urverk, de har en 6R15C (jmf med 6R15). DÀrför har den nog lite bÀttre finish och lite bÀttre power reserve. Men pratar du om helt nya SARB sÄ anvÀnder de ocksÄ "C".
Det brukar vara svÄrt att jÀmföra modellfamiljerna, mycket lÀttare att jÀmföra specifika modeller. Största skillnaden (den mÀrkbara) Àr designen mellan familjerna. SARX brukar vÀl ha lite större klockor (case dÄ)
Jo, slut i Tokyo...Tror jag blev lite kÀr i den dÀr. Var den svÄr att fÄ tag pÄ?
HÀrlig kupning pÄ glaset Molle !
MisstÀnker att visarna Àr sÄdÀr hÀrligt böjda ocksÄ...
Alltid snyggt med blÄ visare.DÄ Bosse vÀgrade sÀlja tillbaka min gamla fick jag leta upp en ny. SBGW005 kom frÄn Japan igÄr. Perfekt storlek med grym lÀnk.
Cool! Grattis!
EN NY KLOCKA?
Ska ta lite gruppbilder nÀr tillfÀlle ges tÀnkte jag.Cool! Grattis!
FÄ se pÄ hela trippeln nu
Tackar!