• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

image.jpg
image.jpg

Kör tvÄ bÀttre bilder pÄ nytillskottet. Velade ju lite mellan svart tavla och denna. KÀnns som att jag valde helt rÀtt.
Fin sunbursteffekt pÄ tavlan!
 
Ingen tid Àr som vÀntans tid:

History information
State occurrence date
In local time if occurred overseas Shipping track record Details Office Prefecture / Country
ZIP codePostal code number
03/04/2015 13:43 Posting/Collection OMORI TOKYO
143-8799
03/04/2015 17:46 Arrival at outward office of exchange TOKYO INT TOKYO
138-8799
03/05/2015 00:36 Dispatch from outward office of exchange TOKYO INT TOKYO
138-8799

LÀr inte anlÀnda för helgen, trist....
LedtrÄd: 2 bokstaver

Och sÄ lite lek med ljus frÄn igÄr kvÀll:

r4LlmtH.jpg


//Bosse
 
Ni som har koll. Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ Sarb-serien och Sarx-serien kvalitetsmĂ€ssigt? Det verkar som de delar samma urverk iallafall.
 
Ni grabbar som har koll. Fick just hem en sarg003 med en kompass ring, liknande alpinisten. Är det meningen att den skall snurra sĂ„ fort jag rĂ„kar komma Ă„t kompasskronan eller kan man lĂ„sa den pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Manualen skriver ingenting alls om kompassen.
 
Ni som har koll. Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ Sarb-serien och Sarx-serien kvalitetsmĂ€ssigt? Det verkar som de delar samma urverk iallafall.
SARX har ibland diashield-ytbehandling och en speciell behandling pÄ glaset. SARX Àr Àven en nyare linje sÄ det vore inte konstigt om kvaliteten Àr högre pÄ SARX. Det Àr dock inget jag VET.
Ni grabbar som har koll. Fick just hem en sarg003 med en kompass ring, liknande alpinisten. Är det meningen att den skall snurra sĂ„ fort jag rĂ„kar komma Ă„t kompasskronan eller kan man lĂ„sa den pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Manualen skriver ingenting alls om kompassen.

Den ska inte vridas av olyckshÀndelse nej.
 
Ni grabbar som har koll. Fick just hem en sarg003 med en kompass ring, liknande alpinisten. Är det meningen att den skall snurra sĂ„ fort jag rĂ„kar komma Ă„t kompasskronan eller kan man lĂ„sa den pĂ„ nĂ„got sĂ€tt? Manualen skriver ingenting alls om kompassen.
Ingen lÄsning pÄ den. Finns vÀl ingen direkt mening med det heller förutom att synka norr>12 nÀr man inte anvÀnder funktionen (vilket Àr iofs 100% av tiden:D)
 
Ni som har koll. Är det nĂ„gon skillnad pĂ„ Sarb-serien och Sarx-serien kvalitetsmĂ€ssigt? Det verkar som de delar samma urverk iallafall.

SARG som Àr den nyare har lite annorlunda urverk, de har en 6R15C (jmf med 6R15). DÀrför har den nog lite bÀttre finish och lite bÀttre power reserve. Men pratar du om helt nya SARB sÄ anvÀnder de ocksÄ "C".

Det brukar vara svÄrt att jÀmföra modellfamiljerna, mycket lÀttare att jÀmföra specifika modeller. Största skillnaden (den mÀrkbara) Àr designen mellan familjerna. SARX brukar vÀl ha lite större klockor (case dÄ)
 
SARG som Àr den nyare har lite annorlunda urverk, de har en 6R15C (jmf med 6R15). DÀrför har den nog lite bÀttre finish och lite bÀttre power reserve. Men pratar du om helt nya SARB sÄ anvÀnder de ocksÄ "C".

Det brukar vara svÄrt att jÀmföra modellfamiljerna, mycket lÀttare att jÀmföra specifika modeller. Största skillnaden (den mÀrkbara) Àr designen mellan familjerna. SARX brukar vÀl ha lite större klockor (case dÄ)
Specifikationerna som exempelvis kraftreserven skiljer inte mellan a, b, c pĂ„ 6R15. Det Ă€r endast SMÅ uppgraderingar av urverket och det Ă€r inte heller sĂ„ att SARB aldrig har C eller att sarg/SARX har C bara för att de tillhör den modellen. Det har med tillverkningsdatumet att göra. Ju nyare klocka ju senare urverk.
 
HÀrlig kupning pÄ glaset Molle !
MisstÀnker att visarna Àr sÄdÀr hÀrligt böjda ocksÄ...
 
Tjena! Min nya (och första) Seiko Àr Àntligen hemma. Hittills Àlskar jag den, men jag förstÄr mig inte pÄ hur jag ska korta Jubilee-lÀnken? Har letat och letat men inte hittat nÄ svar. HjÀlp mig gÀrna![emoji21]
ImageUploadedByTapatalk1425665336.187109.jpg
 
Tillbaka
Topp