• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Den hÀr var fin, SBGA129, 39mm ltd ed.

image.jpg


Learned about this watch from Domo--anyone seen it? Apparently, it's to commemorate 10 years since the establishment of the Japanese Association of Haute Horology. Limited to 369 watches.
 
Orkar inte söka eller leta igenom denna trÄd :D

yonsson Molle
Vad fÄr man ge för en 6159-7000?
Vet ni nÄgon bra sida med info om klockan?

HÀr Àr lite info om min

https://klocksnack.se/threads/nÀmen-se-pÄ-fan-en-klocka-till-seiko-deluxe-6159-7000.35168/




Jag Àr fÄordig sÄ hÀr Àr lite mer info frÄn yonsson

John Àr ju sÄ satans fÄordig. Det Àr en av de första SEIKOdykarna och den mest creddiga tillsammans med föregÄngaren som kom Äret innan. 300m WR var pÄ den tiden en grym bedrift och eftersom SEIKO pÄ den tiden ville göra en professionell dykarklocka pÄ riktigt satte de in ett GS-urverk pÄ 36000bph.VÀldigt mycket överkurs jÀmfört med andra dykarklockor frÄn samma tid och Àn idag rÀtt mycket överkurs för en dykarklocka. Klockan har Àven monoquecase, det finns alltsÄ ingen ingÄng i klockan förutom glaset och kronan. Det Àr denna klocka mm300 SBDX001 Àr byggd efter. Och som John sÀger, sjÀlvklart Àr den extremt ovanlig.
 
HÀr Àr lite info om min

https://klocksnack.se/threads/nÀmen-se-pÄ-fan-en-klocka-till-seiko-deluxe-6159-7000.35168/




Jag Àr fÄordig sÄ hÀr Àr lite mer info frÄn yonsson

John Àr ju sÄ satans fÄordig. Det Àr en av de första SEIKOdykarna och den mest creddiga tillsammans med föregÄngaren som kom Äret innan. 300m WR var pÄ den tiden en grym bedrift och eftersom SEIKO pÄ den tiden ville göra en professionell dykarklocka pÄ riktigt satte de in ett GS-urverk pÄ 36000bph.VÀldigt mycket överkurs jÀmfört med andra dykarklockor frÄn samma tid och Àn idag rÀtt mycket överkurs för en dykarklocka. Klockan har Àven monoquecase, det finns alltsÄ ingen ingÄng i klockan förutom glaset och kronan. Det Àr denna klocka mm300 SBDX001 Àr byggd efter. Och som John sÀger, sjÀlvklart Àr den extremt ovanlig.
Snyggt och tack för lÀnken.
Skicka ett PM om du har tröttnat pÄ den ;)
 
SÄg en nyligen för 7500 USD...
Ja, för varje man ser till salu sÄ blir de dyrare. 30 baserar jag inte pÄ idag utan pÄ för nÄgra Är sedan dÄ jag sÄg en till salu senast. Sen vill man ju ha en i bra skick ocksÄ, annars kan det ju kvitta.
 
Marinemaster pÄ Shark mesh, funkar det?

Googlade fram en bild men Àr inte helt övertygad, Àn.

Vad tycker ni? NĂ„n som har erfarenheten?

ImageUploadedByTapatalk1425509643.277764.jpg
 
Eller en takbox pÄ en Lamborghini? Lika rÀtt alla 3 :)
Hehe, njÀÀÀ, men den 14060(?) som hade SEIKO-gummi pÄ sig var rÀtt rolig. :)

En dykarklocka blir inte en dressklocka bara för att man aldrig dyker. Konservativt, men sant. Undantaget som bekrÀftar regeln Àr vÀl en vintagedykare som inte Àr tÀt.
 
Är sjukt sugen pĂ„ en SBGM klocka med stĂ„lbezeln runtom. Dock sĂ„ undrar jag om nĂ„gon har koll pĂ„ om det finns en liknande som inte Ă€r GMT?

gsgmt20fb.jpg
 
Hehe, njÀÀÀ, men den 14060(?) som hade SEIKO-gummi pÄ sig var rÀtt rolig. :)

En dykarklocka blir inte en dressklocka bara för att man aldrig dyker. Konservativt, men sant. Undantaget som bekrÀftar regeln Àr vÀl en vintagedykare som inte Àr tÀt.

Menar att man faktiskt kan dyka med lÀder. Finns vÀl en del bra exempel pÄ konservativa dykare med lÀder (till och med fastsydda)? Har för avsikt att bada med lÀder i sommar Àven om jag troligen inte kommer djupare Àn 1,5 m.
 
NÄgon med gracil benstomme som jag(16.5cm) och har en bild med en MM300 pÄ handleden?
Som sagt tycker jag den Àr ganska förlÄtande, för att vara en kloss, med sin lilla urtavla & smalare vridning Àn boett. Absolut pÄ grÀnsen för oss med smala handleder men alldeles för cool boett och snygg. Hade det funnits nÄgot mindre alternativ i prospexserien hade jag kört pÄ det.
Till saken hör att jag bytt spÀnne (originalet för stort/lÄngt) + att jag gillar att ha klockor tight ovan "knölen". Mm300 och bilhandlarhÀng Àr inget jag rekommenderar, alldeles för tung och hög för det.

image.jpg image.jpg
 
Som sagt tycker jag den Àr ganska förlÄtande, för att vara en kloss, med sin lilla urtavla & smalare vridning Àn boett. Absolut pÄ grÀnsen för oss med smala handleder men alldeles för cool boett och snygg. Hade det funnits nÄgot mindre alternativ i prospexserien hade jag kört pÄ det.
Till saken hör att jag bytt spÀnne (originalet för stort/lÄngt) + att jag gillar att ha klockor tight ovan "knölen". Mm300 och bilhandlarhÀng Àr inget jag rekommenderar, alldeles för tung och hög för det.

image.jpg image.jpg
Jag körde ocksÄ pÄ ett standardspÀnne nÀr jag hade min. Blev mycket bÀttre.
 
Tillbaka
Topp