Bosse
Friends of KS
LÀnk til vintern, lÀder nÀr det Àr varm= konsekvent.
(Kör lÀnk pÄ GMTn ocksÄ nu)
Absolut men tvÀrtom lÀder blir lÀtt sunkigt pÄ sommaren sÄ jag kör mest lÀder nu och lÀnk sommartid.
//Bosse
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
LÀnk til vintern, lÀder nÀr det Àr varm= konsekvent.
(Kör lÀnk pÄ GMTn ocksÄ nu)
Learned about this watch from Domo--anyone seen it? Apparently, it's to commemorate 10 years since the establishment of the Japanese Association of Haute Horology. Limited to 369 watches.
Att den Àr kvarts Àr ju det bÀsta! Tunn och billig i drift. HÄller tiden dessutom.Grym gillar verkligen boetten med dom breda bandhornen och tavlan med mindre mÀngd text. Synd att det Àr kvarts
Snygg! Hade varit perfekt pÄ den andra lÀnken. Titan eller stÄl?Den hÀr var fin, SBGA129, 39mm ltd ed.
SS, 475kJPYAtt den Àr kvarts Àr ju det bÀsta! Tunn och billig i drift. HÄller tiden dessutom.
Snygg! Hade varit perfekt pÄ den andra lÀnken. Titan eller stÄl?
Saftigt om man jÀmför med SBGA085, men rimligt om man jÀmför med SBGA011. Tavlan Àr ju magisk. BÀttre storlek ocksÄ.SS, 475kJPY
Den hÀr var fin, SBGA129, 39mm ltd ed.
Snyggt och tack för lÀnken.HÀr Àr lite info om min
https://klocksnack.se/threads/nÀmen-se-pÄ-fan-en-klocka-till-seiko-deluxe-6159-7000.35168/
Jag Àr fÄordig sÄ hÀr Àr lite mer info frÄn yonsson
John Àr ju sÄ satans fÄordig. Det Àr en av de första SEIKOdykarna och den mest creddiga tillsammans med föregÄngaren som kom Äret innan. 300m WR var pÄ den tiden en grym bedrift och eftersom SEIKO pÄ den tiden ville göra en professionell dykarklocka pÄ riktigt satte de in ett GS-urverk pÄ 36000bph.VÀldigt mycket överkurs jÀmfört med andra dykarklockor frÄn samma tid och Àn idag rÀtt mycket överkurs för en dykarklocka. Klockan har Àven monoquecase, det finns alltsÄ ingen ingÄng i klockan förutom glaset och kronan. Det Àr denna klocka mm300 SBDX001 Àr byggd efter. Och som John sÀger, sjÀlvklart Àr den extremt ovanlig.
SÄg en nyligen för 7500 USD...30 för en kass och uppÄt beroende pÄ skick. Lycka till att hitta en, det Àr det som Àr det svÄra.
SÄg en nyligen för 7500 USD...
Ja, för varje man ser till salu sÄ blir de dyrare. 30 baserar jag inte pÄ idag utan pÄ för nÄgra Är sedan dÄ jag sÄg en till salu senast. Sen vill man ju ha en i bra skick ocksÄ, annars kan det ju kvitta.SÄg en nyligen för 7500 USD...
Att den Àr kvarts Àr ju det bÀsta! Tunn och billig i drift. HÄller tiden dessutom.
Kan, men det Ă€r fel. Som packboxar pĂ„ en sportmotorcykel.Trodde jag skulle kunna vara utan ett tag. Tills jag sĂ„g mickej s bild av min mm300. Som tur Ă€r fick jag köpa tillbaka den ïżŒ. Mycket vĂ€nligt. Och visst kan dykare sitta pĂ„ lĂ€der!
https://instagram.com/p/zouIQHR2no/...e=partner&utm_medium=embed&utm_campaign=photo
Eller en takbox pÄ en Lamborghini? Lika rÀtt alla 3Kan, men det Àr fel. Som packboxar pÄ en sportmotorcykel.
Hehe, njÀÀÀ, men den 14060(?) som hade SEIKO-gummi pÄ sig var rÀtt rolig.Eller en takbox pÄ en Lamborghini? Lika rÀtt alla 3
Hehe, njÀÀÀ, men den 14060(?) som hade SEIKO-gummi pÄ sig var rÀtt rolig.
En dykarklocka blir inte en dressklocka bara för att man aldrig dyker. Konservativt, men sant. Undantaget som bekrÀftar regeln Àr vÀl en vintagedykare som inte Àr tÀt.
Som sagt tycker jag den Àr ganska förlÄtande, för att vara en kloss, med sin lilla urtavla & smalare vridning Àn boett. Absolut pÄ grÀnsen för oss med smala handleder men alldeles för cool boett och snygg. Hade det funnits nÄgot mindre alternativ i prospexserien hade jag kört pÄ det.NÄgon med gracil benstomme som jag(16.5cm) och har en bild med en MM300 pÄ handleden?
Jag körde ocksÄ pÄ ett standardspÀnne nÀr jag hade min. Blev mycket bÀttre.Som sagt tycker jag den Àr ganska förlÄtande, för att vara en kloss, med sin lilla urtavla & smalare vridning Àn boett. Absolut pÄ grÀnsen för oss med smala handleder men alldeles för cool boett och snygg. Hade det funnits nÄgot mindre alternativ i prospexserien hade jag kört pÄ det.
Till saken hör att jag bytt spÀnne (originalet för stort/lÄngt) + att jag gillar att ha klockor tight ovan "knölen". Mm300 och bilhandlarhÀng Àr inget jag rekommenderar, alldeles för tung och hög för det.
Kör tvÄ bÀttre bilder pÄ nytillskottet. Velade ju lite mellan svart tavla och denna. KÀnns som att jag valde helt rÀtt.