• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

BĂ„de SBGA011 och SBGA029 Ă€r grymma klockor, men för mig snĂ€ppet för stora. Chrisse har skrivit en bra recension av 029. Tycker den gör sig bĂ€ttre i titan (SBGA031). klockodile kan utveckla det bĂ€ttre. Ett alternativ Ă€r sĂ„klart att handla frĂ„n Japan/USA. Även med tull och moms blir det billigare, men sĂ„klart krĂ„ngligare. Det bĂ€sta Ă€r nog att försöka hitta begagnade inom EU frĂ„n nĂ„got klockforum. De dyker upp ibland men inte ofta. Du kan ju lĂ€gga en bevakning pĂ„ watchrecon.com eller i appen.

Vill man köpa i Sverige sÄ rekommenderas Klockmaster i Globen. Alla talar gott om Svamte.
Det lÄter svÄrt att hitta de,hur ser prisbilden ut? SÄg inga pÄ chrono sist jag tittade
 
SBGA031 sitter bÀttre pÄ handen tycker jag. LÀttare vilket underlÀttar dagligt bÀrande. Gillar Àven den lite mattare fÀrgen hos titanvarianten och de fÄ gulddetaljerna pÄ tavlan som gör den mer levande.
 
Är det först i och med GS som lĂ€nken blir bra eller finns det vettiga modeller med schysst lĂ€nk
 
Är det först i och med GS som lĂ€nken blir bra eller finns det vettiga modeller med schysst lĂ€nk
Snackar vi dykarklockor nu? Skulle sÀga att det Àr ganska individuellt vad man gillar, men för mig Àr GS lÀnkar i en helt annan klass Àn övriga SEIKOs, speciellt de 5-delade GS-lÀnkarna vilka jag gillar skarpt. SpÀnnet pÄ dykarklockorna Àr dock onödigt tjocka. LÀnkarna Àr SEIKOs akilleshÀl skulle jag sÀga.
 
Just de tvÄ var frÄn USA, men anvÀndarna bor ju över hela vÀrlden, sÄ ibland dyker det upp klockor inom EU ocksÄ.
Tids nog dyker det upp nÄgon,dÄ lÀr jag skrika efter hjÀlp [emoji12] Har sneglat en lÀngre tid Ät GS men inte varit övertygad om förtrÀffligheten förrÀn idag. ALLA som spenderar lite mer pengar har en Rolex och mycket Àr sÀkert kÀnslan av gemenskap men som alla vet sÄ Àr det enbart de starka och sjÀlvsÀkra som vÄgar stÄ utanför. GS för mig Àr lite ett sÄnt mÀrke i Europa,ingen risk att bli rÄnad en kvÀll pÄ stan
 
Blir inte titan mycket mer stötkÀnsligt?

Nej. Det Àr hÄrdare Àn stÄl, har jag för mig.
DÀremot kan det vara repkÀnsligt. Titan oxiderar och ger en matt grÄ yta, titanoxid. Den Àr mjuk och gÄr att repa.
BÀttre titanklockor jobbar dock med ytbehandling som motverkar detta. Och dessutom gör ytan blank och hÄrd. Min Citizen chronomaster i titan Àr helt orepad trots manchettknappar, bÄtmotorer och smÄbarn.
 
Vad sÀger ni om, Seiko Prospex Diver 6R15 Automatic SBDC003


Mer allmÀnt kÀnd som Sumo och i just det utförandet Blumo. Har Àgt en svart och jag har svÄrt att se att du ska fÄ mer dykare för de pengarna nÄgon annanstans. Bra kvalitetskÀnsla, i min mening bÀttre lÀnk Àn vad alla andra tycker och flippas pÄ ca 5 sekunder hÀr pÄ forumet om du tröttnar. Du kan inte gÄ fel.
 
Om du ocksÄ Àr ute efter en dress sÄ ligger det en SBGA083 pÄ TTT nu. Kanske kan vara nÄgot?
Tack för tipset, sÄg den men tyckte tavlan var lite lik den stil jag har pÄ mina deras ur idag. Sedan Àr jag fortfarande lite lÀngre frÄn köp, tittar pÄ modeller och försöker bilda mig en kostnadsuppfattning. Har hunnit svÀnga mellan Oris, Omega, GS, Rolex och tillbaka pÄ GS. Innan jag har samlat ihop tillrÀckligt lÀr jag ha snurrat ett varv till i modell och mÀrkes trÀsket
 
Behöver lite hjÀlp. Söker metallarmband till seiko V657 och jag söker o söker men hittar inget. NÄgon sitter pÄ nÄgot tips?
 
image.jpg

Äntligen!
 
DÀr kom den... Stort grattis, men pÄ lÀnk? du Àr konsekvent inkonsekvent, SBGM001 pÄ lÀder och denna pÄ lÀnk :)

//Bosse
 
Tillbaka
Topp