• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Tackar, kör en till dubbelpostning. :angel:
image.jpg

Vet inte om det Àr favvotrippeln, men med dessa tre skulle man nog klara alla aktiviteter. :)
 
:D

Vet inte om jag gÄtt framÄt eller i sidled, men för 1,5 Är sedan sÄg det ut sÄ hÀr:
131218DSC_0621_zps8d3e3575.jpg

KÀnns i alla fall som att jag har bÀttre spridning pÄ grejerna nu.

SBGM027an, slÀpp aldrig den...! :)

Funderar pÄ en seiko trio som ska inhandlas nÀrmsta 2 Ären, sarx013, sbgm027/29 och sarb065. Ok, jag ljög sbga011 ocksÄ:)
 
Intressant fenomen det dÀr med storleken pÄ klockor pÄ bild kontra irl. SBCM'en ser ju inte alls sÀrskilt liten ut pÄ dina bilder. Hur stor Àr SBGM001'an?
 
StÀller mig gÀrna i kön till denna om det blir sÄ att den fÄr vandra vidare :)
Den kön Àr nog full nu, men OK. :)

Intressant fenomen det dÀr med storleken pÄ klockor pÄ bild kontra irl. SBCM'en ser ju inte alls sÀrskilt liten ut pÄ dina bilder. Hur stor Àr SBGM001'an?
SBGM= 39mm
SBCM= 38mm

Bilder och vinklar du vet. :)
Kolla in SBGVn. Ser enorm ut pÄ bild.
 
Har en kompis som Àr ute efter en sarx013 & sarb065 ( han verkar gilla struktur pÄ urtavla) men med kvartsurverk. NÄgon som vet om det finns liknande?
 
Paket idag, och det vet vi ju hur ett sÄdant ser ut eller? sÄ innehÄll:

6qBaDfv.jpg


Va? ett spÀnne hur kul var det dÄ? tja, nu Àr detta inte ett vanligt Seiko spÀnne men en liten raritet. GS spÀnnen finns dÀr gott om men NOS KS spÀnnen Àr inte lÀtta att hitta, men vÀnta nu dÀr sitter "nÄgot" pÄ det:

bUNBoRn.jpg


To ledtrÄder till Seiko expert panelen, sÄ vad Àr modellen dÄ?
(Molle Àr exkluderat, det Àr fusk om du svarer)

//Bosse
 
Hur ska man möjligtvis kunna gissa det Bosse ? En KS 5624 kanske? Kul med KS-spÀnne! Vill ocksÄ ha ett sÄnt. :mad:
 
Jag inser att jag tog i lite mycket i att kamouflera klockan sÄ hÀr Àr den:

cwcHyDe.jpg


En NOS SCVN001 frÄn Seiko Historical Collection 2000.

Nu Àr ljuset för dÄrligt sÄ bÀttre bilder för vÀnta till senare, men jag har redan insett att det Àr en riktig magnet för fingrar, damm, och annat böss, finishen Àr bÀttre Àn bra....

//Bosse
 
Ascool Bosse, men lite fusk att inte köpa vintagemodellen. ;)

Vad sitter det för urverk i en sÄn?
 
Vintage92
Grymt!
LÀgg gÀrna upp lite nÀrbilder dÀr man kan se tavla och inlÀgg. Vi kan behöva lite bra referensbilder pÄ ett exemplar vi vet ör original.
 
Tillbaka
Topp