• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Denna fortsĂ€tter Ă„ imponera pĂ„ mig, otroligt nöjd med denna! KvalitĂ© pĂ„ hög nivĂ„. En klocka som gĂ„r under radarn men som spelar i den högre ligan, sĂ„nt gillar jag... inget vrĂ€kigt liksom 😊👍
IMG_20241223_102549.jpg

Her er en Seiko et familiemedlem kjÞpte i 2018, og som har ligget urÞrt siden fÞr Corona. Det vil si en SNZG11. Reimen var helt utslitt og FUBAR, men klokken er fortsatt fantastisk i mine Þyne. Her pÄ en hook and loop nylonreim. Ser at man fortsatt kan kjÞpe denne for mindre enn 2.000 kroner. MÄ jo vÊre et fantastisk kjÞp i 2024 (hele 6 Är senere). Viser at Seiko fortsatt kan vÊre VFM.

_1270547.JPG

Har vi nÄgon SPB455 pÄ forumet? Har ju sett ett par 453 och 451.

Klockan i frÄga:
seiko-prospex-SPB455-mirror.jpg
Citerar mig sjÀlv, och svarar pÄ frÄgan.

Ja, nu har vi.

Är den grĂ„?
mD2ETil.jpg

Eller svart?
NF2pRu6.jpg

Hur som helst sÄ Àr den fantastisk! BÀrs ungefÀr som en BB58, och kÀnns betydligt mindre pÄ handleden Àn vad min(a) SPB147 gjorde.
Älskar dom mindre mĂ„tten, den uppdaterade lĂ€nken, och tavlan.
SpÀnnet Àr jag inte lika förtjust i.
Urverket, 6R55 har jag ingen uppfattning om Àn.

Allt som allt, helnöjd. Och jag tror att det Àr den första SPB455 pÄ forumet?

Citerar mig sjÀlv, och svarar pÄ frÄgan.

Ja, nu har vi.

Är den grĂ„?
mD2ETil.jpg

Eller svart?
NF2pRu6.jpg

Hur som helst sÄ Àr den fantastisk! BÀrs ungefÀr som en BB58, och kÀnns betydligt mindre pÄ handleden Àn vad min(a) SPB147 gjorde.
Älskar dom mindre mĂ„tten, den uppdaterade lĂ€nken, och tavlan.
SpÀnnet Àr jag inte lika förtjust i.
Urverket, 6R55 har jag ingen uppfattning om Àn.

Allt som allt, helnöjd. Och jag tror att det Àr den första SPB455 pÄ forumet?
Snyggt! Blir kul Ä se om den gÄr rÀtt ibland dÄ.

US har en lenke til SNZG09/11:

Jag tycker att SLA043 Ă€r en av de bĂ€sta klockorna Seiko har tillverkat. Den Ă€r precis under 40 mm, sitter riktigt bra pĂ„ handleden, har ett stabilt urverk och Ă€r tillverkad i Ever-Brilliant Steel, vĂ€rldens mest korrosionsbestĂ€ndiga stĂ„l. Den har en underbar blĂ„ urtavla som skiftar i olika nyanser, och en hĂ€ftig ljusblĂ„ sekundvisare som gör det roligt att matcha med olika band, sĂ€rskilt natoband. ÄndĂ„ finns sjukdomen och spökena dĂ€r, som viskar i mitt öra att jag borde sĂ€lja klockan och testa annat. 😭

IMG_1102.jpeg
IMG_1104.jpeg
IMG_1099.jpeg
IMG_1097.jpeg
IMG_1098.jpeg

Jag tycker att SLA043 Ă€r en av de bĂ€sta klockorna Seiko har tillverkat. Den Ă€r precis under 40 mm, sitter riktigt bra pĂ„ handleden, har ett stabilt urverk och Ă€r tillverkad i Ever-Brilliant Steel, vĂ€rldens mest korrosionsbestĂ€ndiga stĂ„l. Den har en underbar blĂ„ urtavla som skiftar i olika nyanser, och en hĂ€ftig ljusblĂ„ sekundvisare som gör det roligt att matcha med olika band, sĂ€rskilt natoband. ÄndĂ„ finns sjukdomen och spökena dĂ€r, som viskar i mitt öra att jag borde sĂ€lja klockan och testa annat. 😭

IMG_1102.jpeg
IMG_1104.jpeg
IMG_1099.jpeg
IMG_1097.jpeg
IMG_1098.jpeg
Mina klockspöken đŸ‘»viskar behĂ„ll och köp fler..,😉
1000005510.jpg

Tillbaka
Topp