• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Kan inte Ärtalen och vet inte vem som Àr bÀst pÄ dessa Maro ? - Men visst har det med Ärtal eller marknader att göra. Har du kollat vad det stÄr i köpguider? Finns nÄgon lÀnk i referenstrÄden.

LĂ„ngt ifrĂ„n kunnig men tror det Ă€r sĂ„ att till och med 1970 sĂ„ stod det WaterProof pĂ„ tavlan. 1971-73 sĂ„ stod det Waterressist och frĂ„n 73 och framĂ„t sĂ„ togs all text bort. Om det sedan har med lĂ€nder att göra ocksĂ„ vet jag inget om! Grattis tlll nyköpet... Älskar min utan text ocksĂ„

image.jpg
 
Det dÀr stÀmmer ju överens med 6105-8000 ocksÄ.
De tidiga 68- har PROOF pÄ tavla och baklock. Senare har water resist. Hör sÀkert ihop med att de Àndrade sin standard.
 
Det dÀr stÀmmer ju överens med 6105-8000 ocksÄ.
De tidiga 68- har PROOF pÄ tavla och baklock. Senare har water resist. Hör sÀkert ihop med att de Àndrade sin standard.

Ah men sÄ Àr det sÀkert! Uupps den var visst lnte helt proof.. Det fÄr vi nog Àndra lite pÄ:)
 
Är det nĂ„gon som har koll pĂ„ det hĂ€r med att modifiera Seikos, nĂ€rmare bestĂ€mt en SKX033 vad bör man tĂ€nka pĂ„? Finns det fler leverantörer av delar Ă€n Dagaz och Yobokies?
 
En frÄga till er med lite rutin inom detta med att handla begagnat, vilka sidor/ forum kan ni rekommendera att kolla nÀrmare pÄ? Eftersom jag skriver i seiko trÄden sÄ förstÄr ni att det Àr just detta mÀrke jag Àr mest intresserad av. Tack pÄ förhand!
 
En frÄga till er med lite rutin inom detta med att handla begagnat, vilka sidor/ forum kan ni rekommendera att kolla nÀrmare pÄ? Eftersom jag skriver i seiko trÄden sÄ förstÄr ni att det Àr just detta mÀrke jag Àr mest intresserad av. Tack pÄ förhand!
Watchrecon.com
Komplettera med TZUK, SCWF och ebay.
 
En GS-modell som jag tycker alldeles för fÄ hÀr har Àr SBGE001, mig veterligen finns bara en (guess who :)).
Undrar lite varför egentligen nÀr det ÀndÄ finns hyfsat intresse hÀr för GS. För mig var det den modellen som fick mig upptÀcka Seikos toppsegment och var lÀnge det sjÀlvklara valet att köpa. Sen avskrÀckte storleken, andra klockor dök, yada yada
Blev lite sugen nu igen dÄ jag sÄg en version som missats tidigare.
HÀr följer de jag vet om:

SBGE001 (originalet)
image.jpg


SBGE015 (titan med guldindex/visare)
image.jpg


SBGE021 (grön tavla)
image.jpg


Och min nya favorit SBGE029 (blÄ tavla)
image.jpg

Finns det fler? Och varför köps den inte?
 
Geparden
Tror "bara" det Àr de mldellerna. Alla utom 001 Àr ju slutsÄlda sedan lÀnge. Tror storleken avskrÀcker. Har sÄklart sjÀlv funderat pÄ en 001 dÄ den har SD, bra WR och GMT, men storleken och det faktum att den ser sÄ bling ut avskrÀcker mig.
 
Tillbaka
Topp