• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

-Willard Ă€r ocksĂ„ helt fantastiskt👌

Jag började med SPB143, sen fortsatte jag med Willard, sen gick jag tillbaka till SPB143 och nu kör jag pĂ„ mini Turtle istĂ€llet 😂

VÀldigt fina klockor allihopa! Och mini Turtle Àr mycket prisvÀrd.
Hahaha..jag började med spb149j1 sen alpinist (men har kvar 149) sedan gröna willard och nu tillbaka till Alpinist plus Arnie..đŸ€ŁđŸ€Ł

Tror du fÄr skynda dig dÄ! Har legat flertalet pÄ K&S nu pÄ sistone, och din ligger ju bra i pris sett till Älder, skick och tillbehör. Tror inte du behöver vÀnta lÀnge till. :)

-Det verkar till och med att de Àr sÄlda.

FĂ„ se, jag gillar min Mini Turtle vĂ€ldigt mycket, den Ă€r till och en ”J” version đŸ‘ŒđŸŒ

Grejen Ă€r att jag gĂ„r runt heeela tiden med Speedmastern pĂ„ armen. Samtidigt som det finns en rad affordable watches som jag vill testa. SĂ„ jag tĂ€nker att jag kanske kan ha en billigare klocka i rullning đŸ€”

Jag Ă€r intresserad av rubber till min skx009. Viktigt att den Ă€r curved intill boetten. Är det nĂ„gon som har bild pĂ„ det och vet var man kan köpa?
Jag köpte ett Crafter Blue till min SKX009 hos Klockmagasinet:

Har dock mÀrkt att jag föredrar Bonetto 284 (ej krökt passform) dÄ det Àr tunnare Àn CB. SÄ skicka PM om du Àr intresserad av ett sparsamt anvÀnt Crafter Blue.

Senast Àndrad:
Hahaha..jag började med spb149j1 sen alpinist (men har kvar 149) sedan gröna willard och nu tillbaka till Alpinist plus Arnie..đŸ€ŁđŸ€Ł

-Hade varit bra om man visste vad man vill ha 😄

...Ok, under tiden hade jag ocksĂ„ en Alpinist SPB117J1 och innan dess en Arnie och innan dess en SARB017 😇

Och det finns mĂ„nga fler referenser i samma prisklass som inte har testat â€Ă€n” 😁

-Hade varit bra om man visste vad man vill ha 😄

...Ok, under tiden hade jag ocksĂ„ en Alpinist SPB117J1 och innan dess en Arnie och innan dess en SARB017 😇

Och det finns mĂ„nga fler referenser i samma prisklass som inte har testat â€Ă€n” 😁
Är de inre kompassringarna bĂ€ttre pĂ„ de nyare alpinisterna (jĂ€mfört med SARB017)?

Är de inre kompassringarna bĂ€ttre pĂ„ de nyare alpinisterna (jĂ€mfört med SARB017)?

-Jag har inte tÀnkt pÄ i fall det Àr nÄgon skillnad nÀr det kommer till ringarna. De gÄr runt lika lÀtt sÄ fort man kommer Ät kronan till kompassen men det Àr inget som jag har stört mig pÄ.

Hej Seiko-Àlskare! Har en SKX007 sedan 2015. Aldrig servat den mer Àn att ha bytt ut ett par stift som satt illa efter inköpet via auktion. Jag vet inte alls servicehistoriken och enligt serienumret Àr den frÄn antingen 2002 eller 2012. Jag anvÀnder den enormt mycket, men den Àr i bra skick och gÄr fint. :)

Vill Ă€ndĂ„ agera och inte reagera nĂ€r det kommer till service, kolla packningar, rengöra inuti etc. Vet nĂ„gon klok sjĂ€l var man gör det bĂ€st i StockholmsomrĂ„det, till bĂ€st pris? Är det Klockmaster, tro?

Mini turtlen Àr egentligen förjÀvla fin :)
InstÀmmer!
6121EB9F-FAB7-4BDA-8FAF-BC130D90710B.jpeg

Hej Seiko-Àlskare! Har en SKX007 sedan 2015. Aldrig servat den mer Àn att ha bytt ut ett par stift som satt illa efter inköpet via auktion. Jag vet inte alls servicehistoriken och enligt serienumret Àr den frÄn antingen 2002 eller 2012. Jag anvÀnder den enormt mycket, men den Àr i bra skick och gÄr fint. :)

Vill Ă€ndĂ„ agera och inte reagera nĂ€r det kommer till service, kolla packningar, rengöra inuti etc. Vet nĂ„gon klok sjĂ€l var man gör det bĂ€st i StockholmsomrĂ„det, till bĂ€st pris? Är det Klockmaster, tro?
Hur Àr tidshÄllningen pÄ den?

Hur Àr tidshÄllningen pÄ den?
Jag har inga exakta dokumenterade siffror, men jag har inga som helst problem med tidshĂ„llningen. Över en veckas anvĂ€ndning kanske den ligger nĂ„gon minut efter, inte sĂ€ker. Aldrig varit ett problem med den biten faktiskt, sĂ„ service kanske Ă€r onödigt Ă€n? PĂ„ somrarna badar jag alltid med den, sĂ„ min tanke kanske mest lĂ„g dĂ€r i första hand. Vore trĂ„kigt om det öste in vatten i den frĂ„n ingenstans :)

Jag har inga exakta dokumenterade siffror, men jag har inga som helst problem med tidshĂ„llningen. Över en veckas anvĂ€ndning kanske den ligger nĂ„gon minut efter, inte sĂ€ker. Aldrig varit ett problem med den biten faktiskt, sĂ„ service kanske Ă€r onödigt Ă€n? PĂ„ somrarna badar jag alltid med den, sĂ„ min tanke kanske mest lĂ„g dĂ€r i första hand. Vore trĂ„kigt om det öste in vatten i den frĂ„n ingenstans :)
Isf skulle jag bara byta packningar i den samt göra ett trycktest. Det klarar vilken urmakare som helst. Lycka till! 🙂

mod? eller har jag missat denna seiko ocksÄ :D
Samarbete mellan Seiko och Nano Universe. SÄldes bara i Japan. OsÀker pÄ antalet men de sÄlde slut direkt. Finns tre varianter om jag minns rÀtt.

NĂ€r jag fick min Samurai frĂ„n Watchia sĂ„ var visserligen garantikortet stĂ€mplat men bĂ„de datum och serienummer saknades. Jag lĂ€ste i nĂ„gon trĂ„d att det brukar vara sĂ„, men jag undrar nu lite hur jag ska göra. NĂ€r jag kontaktade Watchia sĂ„ sa de att jag kunde fylla i kortet sjĂ€lv. Brukar ni göra det? Vad Ă€r egentligen skillnaden mellan att göra det eller att strunta i det? Tack pĂ„ förhand! 🙏

Tillbaka
Topp