• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Motionerar Alpinisten idag. Himla trevlig klocka som hamnade lite i skymundan nÀr Willarden landade.
IMG_20210609_084948-01.jpeg

Söker en Seiko SKX013 eller motsvarande (Àven billigare 007/009 kan vara intressant)
Ifall nĂ„gon har till övers hör gĂ€rna av er 😚
EDIT: Även en Ă€ldre Turtle Ă€r intressant ;)

(LĂ„nad bild)
0d9014154ad6f4fe07e4d437daeab7e7.jpg

Senast Àndrad:
En Seiko-dykare ska inte vara repfri :)
Agree to disagree, har man inte nĂ„got jobb som innefattar konstruktion, dykning eller annan extrem sport sĂ„ tar ju inte klockan lika mycket stryk. Jag har lyckats hĂ„lla den i bra skick dĂ„ jag inte faller under nĂ„gon av ovannĂ€mnda. Enbart dĂ€rför har jag lyckats hĂ„lla den relativt ”repfri”. :)

-Jag köpte min pÄ KM FÀltöversten. Du kan kolla med dem och med Globen i fall de har kvar nÄgra. Sen borde det finnas flera butiker som börjat fÄ in den klockan kan jag tÀnka mig.

Kolla med KM FÀltöversten, han frÄgade mig förra veckan om jag var intresserad. Men jag hade en redan lagd bestÀllning sÄ jag tackade nej.

Ska sova pÄ saken, blir kanske att bestÀlla en i morgon :)
jag har aldrig Àgt en klocka med vit tavla, sÄ det hade ju varit lite kul. Den ser rÀtt proper ut.

Har ni sett Alpinisterna som slÀpps i Augusti?

Tre st Prospex (SPB241, SPB243 och SPB245) samt en dyrare SJE085

SJE085J1.png

En turtle ska man ju alltid ha i lÄdan. För tillfÀllet en Padi hos mig. Men Àr lite sugen pÄ en av de nya King-varianterna. Sitter med lite olika lÀnkar och gummin till srpXXX varianterna och undrar om de passar Àven pÄ den nya upphottade sorten?

Blev lite inspirerad av @FilPro bandvÀljarkavalkad nyligen. Eftersom detta ser ut att bli sommarklockan hade det varit skoj med nÄgot lite busigare bandval ocksÄ utöver lÀnken, svart nato och US-gummit.
Vad hade kunnat passa? Knallrött, kanske? Chockgult? @Limeee-grönt?
IMG_4708.JPG

IMG_4709.JPG
Klart du ska sĂ€tta pĂ„ nĂ„got frĂ€sigt sommarband, jag röstar för ett gult eller orange😁

Tillbaka
Topp