• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Öppna den nu. :)
Edit: Eller kontakta Seiko och frÄga nÀr Skx slutade tillverkas.
Jag ska öppna den nÀr jag kÀnner mig redo. För övrigt sÄ har jag svÄrt att tro att en klocka som Àr 11 Är gammal skulle sÀljas som ny. Det var en forumkollega som köpte den pÄ creationwatches förra Äret och jag köpte den av honom. Skicket Àr pÄ riktigt nyskick ocksÄ.

KÀnner att jag nog ocksÄ mÄste skaffa en helt original 007 snart... har bara en moddad. Fast den lÀr nog mest bli liggande som mina andra skx:er pga spb. Dagens:
1654031D-C56C-4A7F-A175-6000916A814C.jpeg

Samlare Ă€r vi allihopa 😉 Var köper man en bĂ€st, Creation watches? FrĂ„gan Ă€r man ska satsa pĂ„ en J1 den hĂ€r gĂ„ngen kanske... Ganska stort prispĂ„slag dock. Har en 009 och 013, bĂ„da K1.
Har ocksÄ bestÀllt frÄn Creationwatches och det har alltid funkat bra. Om du vill gÄ pÄ J eller K fÄr du bestÀmma sjÀlv. Finns egentligen ingen anledning att gÄ pÄ den dyrare enligt min uppfattning. Att jag köpte en 007j1 berodde pÄ att det var en sÄn jag började den hÀr hobbyn med och dumt nog sÄlde, sÄ jag ville ha en exakt likadan.

Jag pröjsade 5’ inkl moms & tull för en SKX007j frĂ„n Creation. Ganska rejĂ€l ökning senare Ă„r men det Ă€r vad det Ă€r :)

edit: creation Àr riktigt bra och erbjuder fruktansvÀrt snabb leverans.

Har ocksÄ bestÀllt frÄn Creationwatches och det har alltid funkat bra. Om du vill gÄ pÄ J eller K fÄr du bestÀmma sjÀlv. Finns egentligen ingen anledning att gÄ pÄ den dyrare enligt min uppfattning. Att jag köpte en 007j1 berodde pÄ att det var en sÄn jag började den hÀr hobbyn med och dumt nog sÄlde, sÄ jag ville ha en exakt likadan.
FÄr bli dÀrifrÄn nÀr det blir dags, tack för input! Ja... egentligen gillar jag faktisk K mer eftersom tavlan Àr cleanare. Men det lutar nog mot en J ÀndÄ eftersom det Àr kul med Made in Japan... :) Gillar sÄdana hÀr nördiga smÄ bekymmer!

Funkar lÀnkar till SKX pÄ nya 5KX?
NÄgon som kan rekommendera en bra och prisvÀrd jubilee till en 5KX?

Ber om ursÀkt för korspostning men headsup för Seiko pÄ byteslördagen i mikrotrÄden :)
Ja byteslördag, va trevligt :D

Dessa tvÄ, bytes med fördel mot Swish till bra pris för mikrober, Äker ut pÄ annons imorgon annars :) Roligt billigt delbyte (mot Seiko Sumo eller alla i paket) kan vara aktuellt, men pengar behövs till annan redan inspanad klocka.
23761755-1.1024.jpg
23794914-1.1024.jpg
IMG_1214.JPG
IMG_20210604_125007_554 1.jpg
IMG_1110.JPG
23761755-1.1024.jpg
IMG_1005_edited.jpg
IMG_1221.JPG
IMG_1224.JPG
IMG_20210604_125007_554 1.jpg

Tillbaka
Topp