Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin klocka, grattis!DĂ„ kom den. SPB237, senaste captain willard varianten.
Första intrycket Ă€r âwowâ! Jag har haft nĂ„gra vanliga turtels tidigare men denna Ă€r ju nĂ„got helt annat och man förstĂ„r varför den Ă€r sĂ„ pass mkt dyrare. Bara vikten i handen gör att den kĂ€nns mer rejĂ€l. Skall kanske skriva en recension lite senare.
enda minuset Àr ju seikos egna lösning pÄ hur man sÀtter pÄ ett natoband�?
ett nato brukar man ju föra igenom de tvÄ hÄllarna, sedan viker man tillbaka den överskjutande delen in under bandet tillbaka genom sista hÄllaren.
pĂ„ detta nato Ă€r hĂ„llarna olika stora och bandet fĂ„r ej plats nĂ€r det ligger dubbelt i hĂ„llaren som Ă€r nĂ€rmst klockan. IstĂ€llet vill Seiko att man viker bandet ifrĂ„n sig och sedan ner och in ingen första hĂ„llarenâŠse bilder.
![]()
![]()
![]()
![]()
Ouch. Den avgiften var inte rolig!Idag dök Àntligen artem sailtcloth upp i brevlÄdan till spb143mindre roligt var en ovÀntad tullavgift pÄ 296kr
![]()
UtseendemÀssigt Àr det klockrent och kÀnns Àven som att den kommer mjukna upp relativt fort. Sedan fÄr vi se om 143an fÄr stanna. Ena dagen Àlskar jag den Ä andra kÀnns den lite trÄkig och alldaglig, hade gÀrna provat en Willard 151/153. Men för tillfÀllet Àr det Arnie som fÄr tjÀnstgöraOuch. Den avgiften var inte rolig!
Fint band sÄ det kanske vÀger upp?!
SÄ vansinnigt bra. Ska sjÀlv bestÀlla sÄ fort dom slÀpper ett band som Àr utformat för deras fold over deployant. Skulle vara mellan 8-12 veckor.Idag dök Àntligen artem sailtcloth upp i brevlÄdan till spb143mindre roligt var en ovÀntad tullavgift pÄ 296kr
![]()
Hur kÀnner du inför fÀrgskillnaderna irl?SPB149 pÄ ny lÀnk frÄn strapcode
![]()
![]()
Knappt mÀrkbar skillnad nÀr bandet sitter pÄ klockan..lÀgger man armbanden bredvid varandra syns det skillnad sÄklartHur kÀnner du inför fÀrgskillnaderna irl?
Kan inte annat Àn hÄlla med. Det Àr fÄ klockor för under 20K-30K som hÄller samma klass bland dykare segmentet. Har mer eller mindre varit OWG med min 143 sen jag fick den i Augusti förra Äret.Min första Seiko har anlÀnt. Nu har jag inte Àgt nÄgra klockor i 100k klassen men denna imponerar! För runt 10k har jag mycket svÄrt att se vad mer man kan önska. NykÀr!
![]()
Jag har inte sett 143 irl men denna 149 har en magisk blÄ tavla som Àr svÄr att fÄnga pÄ bild, matt men ÀndÄ sunburst pÄ samma gÄng. Tillsammans med gula detaljer och blÄtt gummi Àr fullpott imho..Kan inte annat Àn hÄlla med. Det Àr fÄ klockor för under 20K-30K som hÄller samma klass bland dykare segmentet. Har mer eller mindre varit OWG med min 143 sen jag fick den i Augusti förra Äret.