• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Stor och lĂ€tt 😃
49EB6218-BCB4-4EBF-A417-46DBA53E650C.jpeg

Har en frÄga om SKX007 lÀnkar.

Har dom tidiga SKX007 möjligen vikta lÀnkar i armbandet? Jag har bara sett med solida lÀnkar, sÄ det Àr dÀrför jag frÄgar. :)

Har fÄtt tag pÄ en SKX007 frÄn 90 talet som har vikta lÀnkar i hela armbandet.
Har ocksÄ en 007 och en 009 frÄn 2000 talet som bÄda har solida lÀnkar i hela armbandet.
DÀrför undrar jag om det stÀmmer att dom Àldre hade vikta lÀnkar som pÄ bilden?

Img_5676.jpg

Har fÄtt tag pÄ en SKX007 frÄn 90 talet som har vikta lÀnkar i hela armbandet.
Har ocksÄ en 007 och en 009 frÄn 2000 talet som bÄda har solida lÀnkar i hela armbandet.
DÀrför undrar jag om det stÀmmer att dom Àldre hade vikta lÀnkar som pÄ bilden?

Img_5676.jpg
Jag har en liknande lÀnk och exakt som du sÄ trodde jag lÀnken var frÄn 90-talet. Det visade sig senare att lÀnken var en kopia

Jag har en liknande lÀnk och exakt som du sÄ trodde jag lÀnken var frÄn 90-talet. Det visade sig senare att lÀnken var en kopia

Har fÄtt förklaring av en Seikohandlare nu.
PÄ 90 talet och början pÄ 2000 talet hade en del K serier den vikta lÀnken och alla J serier den solida lÀnken.
Senare Är har bÄde K och J modellerna solida lÀnkar. SÄ det finns alltsÄ genuina vikta lÀnkar till tidiga Skx007/009K modeller verkar det som.
Det kan kanske bero pÄ att dom tidiga K serierna fick samma vikta lÀnkar som föregÄngaren 7002 hade. :)

Senast Àndrad:
Har fÄtt förklaring av en Seikohandlare nu.
PÄ 90 talet och början pÄ 2000 talet hade en del K serier den vikta lÀnken och alla J serier den solida lÀnken.
Senare Är har bÄde K och J modellerna solida lÀnkar. SÄ det finns alltsÄ genuina vikta lÀnkar till tidiga Skx007/009K modeller verkar det som.
Det kan kanske bero pÄ att dom tidiga K serierna fick samma vikta lÀnkar som föregÄngaren 7002 hade. :)
Tror tyvÀrr inte att det stÀmmer. Hade en SKX009K frÄn 2019, hade vikta ÀndlÀnkar men enorm mkt finare lÀnkar pÄ resten av lÀnken Àn vad din bild visar. Jag gissar pÄ att du har Äkt pÄ en kopia, de "ihoprullade" lÀnkbitarna ser i te alls okej ut.

Screenshot_20211230-063403.png

Hittade en bild i profil pÄ min gamla lÀnk frÄn 2019, sÄ hÀr fina Àr profilen pÄ lÀnkarna, men fortfarande vikta ÀndlÀnkar. Sen kan jag inte svÀra pÄ om lÀnkarna var sÀmre i tidiga Är. Men hur som, 2019 var det vikta ÀndlÀnkar, men fina profiler pÄ lÀnkbitarna.

Screenshot_20211230-064723.png

Senast Àndrad:
Tror tyvÀrr inte att det stÀmmer. Hade en SKX009K frÄn 2019, hade vikta ÀndlÀnkar men enorm mkt finare lÀnkar pÄ resten av lÀnken Àn vad din bild visar. Jag gissar pÄ att du har Äkt pÄ en kopia, de "ihoprullade" lÀnkbitarna ser i te alls okej ut.

Har fÄtt info frÄn handlaren jag köpte den av, att det Àr ett NOS för 7002 som sitter pÄ. AlltsÄ samma som satt pÄ de allra första skx007/009K.

Har fÄtt info frÄn handlaren jag köpte den av, att det Àr ett NOS för 7002 som sitter pÄ. AlltsÄ samma som satt pÄ de allra första skx007/009K.
ok, jag Àr dock skeptisk.

Edit. En snabb googling bekrÀftar vÀl kanske ÀndÄ att de gamla lÀnkarna till 7002 ÀndÄ ser rÀtt trötta ut i profil, men om ditt band Àr kosher eller ej lÄter jag vara osagt dÄ jag inte har en aning.

Senast Àndrad:
ok, jag Àr dock skeptisk.

Edit. En snabb googling bekrÀftar vÀl kanske ÀndÄ att de gamla lÀnkarna till 7002 ÀndÄ ser rÀtt trötta ut i profil, men om ditt band Àr kosher eller ej lÄter jag vara osagt dÄ jag inte har en aning.

Ok, i vilket fall som helst tycker jag att det ger lite extra karaktÀr till klockan eftersom den Àr frÄn slutet av 90 talet. Jag var mest nyfiken pÄ om det funnits vikta lÀnkar till skx modellen tidigare, och det har det uppenbarligen. :)

Köpte mig nyligen en Seiko SKX007 ifrÄn 2016, och var noga med att jag ville ha med alla originalhandlingar. BestÀllde klockan av en handlare pÄ Tradera som menar att instruktionsboken Àr det enda som följde med nÀr klockan var ny? NÄgon som kan bekrÀfta om detta stÀmmer?

Köpte mig nyligen en Seiko SKX007 ifrÄn 2016, och var noga med att jag ville ha med alla originalhandlingar. BestÀllde klockan av en handlare pÄ Tradera som menar att instruktionsboken Àr det enda som följde med nÀr klockan var ny? NÄgon som kan bekrÀfta om detta stÀmmer?
Om han ursprungligen köpte klockan frÄn en grÄhandlare eller en slarvig AD (oftast via internet) sÄ kan det hÀnda att de inte inkluderade, glömde att inkludera eller skickat med ett blankt certifikat som sÀljaren inte inkluderat dÄ den tekniskt sÀtt inte tillhör klockan (ej ifylld).

Om han ursprungligen köpte klockan frÄn en grÄhandlare eller en slarvig AD (oftast via internet) sÄ kan det hÀnda att de inte inkluderade, glömde att inkludera eller skickat med ett blankt certifikat som sÀljaren inte inkluderat dÄ den tekniskt sÀtt inte tillhör klockan (ej ifylld).
Tack. Med andra ord ska det finnas ett certifikat pÄ klockan nÄgonstans?
Klockan köpte jag utav en handlare i Göteborg (grÄhandlare troligen).

Behöver inte finnas. Men varesig det finns eller inte sÄ Àr klockan frÄn 2016. Garantin Àr 2 Är. SKXar Àr inte direkt samlarobjekt sÄ "fullset" betyder egentligen ingenting.

Borde finnas ett garantikort, brukar vĂ€l vara blĂ„. Men som tidigare nĂ€mnts sĂ„ Ă€r det vĂ€l inte sĂ„ noga pĂ„ en sĂ„n hĂ€r klocka, Ă€ven om SKX007 Ă€r fantastiskt pĂ„ sitt sĂ€tt 🙂

Edit. Och en liten hang tag, om vi ska va petiga.

Finns inte kortet i boken dÄ?

Tillbaka
Topp