• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Min första Seiko. RÀtt missnöjd med finishen. Att Àven bezeln inte linjerar riktigt kÀnns trÄkigt pÄ en klocka frÄn en aÄ pass legendarisk tillverkare

Bilagor

• 65B90B5D-1E09-4907-92FF-5B8B2B49EC7C.png
    65B90B5D-1E09-4907-92FF-5B8B2B49EC7C.png
    515.7 KB · Visningar: 25
Min första Seiko. RÀtt missnöjd med finishen. Att Àven bezeln inte linjerar riktigt kÀnns trÄkigt pÄ en klocka frÄn en aÄ pass legendarisk tillverkare
Att bezeln inte linjerar bra verkar tyvĂ€rr lite av en typisk seikogrej, Ă€ven pĂ„ dyrare klockor. Inte alltid chapterringen linjerar helt bra heller tyvĂ€rr. Har du köpt den i butik har du nog alltid möjlighet att knata tillbaka och byta den mot ett ex som linjerar bĂ€ttre. Är man inte blyg att mecka lite Ă€r det inte heller sĂ„ svĂ„rt att ta loss bezeln och linjera om inserten sjĂ€lv, men det kan ske inte alla Ă€r sĂ„ sugna pĂ„ 🙂 Klockan Ă€r snygg hur som 👍

Att bezeln inte linjerar bra verkar tyvĂ€rr lite av en typisk seikogrej, Ă€ven pĂ„ dyrare klockor. Inte alltid chapterringen linjerar helt bra heller tyvĂ€rr. Har du köpt den i butik har du nog alltid möjlighet att knata tillbaka och byta den mot ett ex som linjerar bĂ€ttre. Är man inte blyg att mecka lite Ă€r det inte heller sĂ„ svĂ„rt att ta loss bezeln och linjera om inserten sjĂ€lv, men det kan ske inte alla Ă€r sĂ„ sugna pĂ„ 🙂 Klockan Ă€r snygg hur som 👍
TÀnkte faktiskt ÄtgÀrda det frÄn början men Àr ÀndÄ lite charmigt pÄ nÄgot sjukt sÀtt. Idag ska ju allt vara sÄ perfekt sÄ lite inperfektion skadar inte

TÀnkte faktiskt ÄtgÀrda det frÄn början men Àr ÀndÄ lite charmigt pÄ nÄgot sjukt sÀtt. Idag ska ju allt vara sÄ perfekt sÄ lite inperfektion skadar inte
DĂ„ sĂ„, önskar jag var lika avslappnad. SjĂ€lv hade jag stirrat mig galen pĂ„ det 😁 Men som sagt, klockan Ă€r snygg hur som.

Ja, det Àr vÀl bara att skicka tillbaka den och fundera pÄ nÄgot annat skoj om du Àr missnöjd med finish och bezelns linjering?

Nu har jag bestÀllt min första Seiko tack vare denna trÄd (var först inne pÄ en Casio men Àndrade mig efter att kollat runt hÀr). Jag ville ha en ny billig beater och föll för SNN241, frÀmst för tavlans skull. Jag har ocksÄ bestÀllt ett khakifÀrgat canvasband frÄn Rios1931 eftersom jag inte anvÀnder lÀder. Ska bli spÀnnande att fÄ hem min första Seiko! Bild frÄn nÀtet:

e6b4ae9d-e189-4d67-9b41-35ef0c709261_1.90a26f25a6a744555a20a39cfc4955ce.jpg

Hej!
Jag har en presage SRP527J1 som inte har fÄtt nÄgon tid pÄ handleden pÄ flera Är (för stor för mig) sÄ tÀnkte försöka sÀlja. Tycker dock det Àr svÄrt att hitta vad som Àr ett rimligt pris? Vad skulle ni sÀga? Den Àr lite sliten och har varit med om en del :)
5FD07FE2-0115-440A-BE80-107BB388014A.jpeg

Tillbaka
Topp