Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.
Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!
/Hook & Leben
Blev toppen med bandet, uncle seiko?
Snygg! Vad heter modellen ?Soluret
Tackar!!Blev toppen med bandet, uncle seiko?
Skickade en gĂ„ng en Breitling pĂ„ service. Fick tillbaka klockan med massor av repor under bandhornet. Brydde mig inte ett dugg, dom syns Ă€ndĂ„ inte. Ăr det acceptabelt? Nej. Ăr det förekommande? Ja.Jag skickade en helt ny seiko till reparation dĂ„ den gick för lĂ„ngsamt, detta Ă„tgĂ€rdades och jag fick tillbaka den hela 6 mĂ„nader senare. Skickade in klockan utan lĂ€nken för att förebygga att de skulle repa baksidan av bandhornen. Trots detta sĂ„ lyckades de repa klockan (visserligen baksidan) efter bandbyte.
Ăr detta acceptabelt ? Ska man rĂ€kna med att fĂ„ tillbaka sin klocka repad frĂ„n repration/service? En bred samt generell frĂ„ga men dĂ„ de handlar om en seiko stĂ€ller jag frĂ„gan hĂ€r.
Skickade en gĂ„ng en Breitling pĂ„ service. Fick tillbaka klockan med massor av repor under bandhornet. Brydde mig inte ett dugg, dom syns Ă€ndĂ„ inte. Ăr det acceptabelt? Nej. Ăr det förekommande? Ja.
LÄter otroligt dÄligt. Ska absolut inte rÀkna med skador efter service.Jag skickade en helt ny seiko till reparation dÄ den gick för lÄngsamt, detta ÄtgÀrdades och jag fick tillbaka den hela 6 mÄnader senare. Skickade in klockan utan lÀnken för att förebygga att de skulle repa baksidan av bandhornen. Trots detta sÄ lyckades de repa klockan (visserligen baksidan) efter bandbyte.
Ăr detta acceptabelt ? Ska man rĂ€kna med att fĂ„ tillbaka sin klocka repad frĂ„n repration/service? En bred samt generell frĂ„ga men dĂ„ de handlar om en seiko stĂ€ller jag frĂ„gan hĂ€r.
Halloj,Senaste inköpet, ersÀtter min Aerospace. Jag Àr vÀldigt nöjd.
Det borde finnas siffror pÄ baklocket, xxxx-xxxx. De första fyra siffrorna Àr numret pÄ verket och de sista fyra Àr numret pÄ boetten.Jag behöver lite hjÀlp med identifiering samt tips ang sprucket glas. En bekant visade denna klocka för mig. Den har gÄtt i arv tvÄ generationer tillbaka, sÄ den har ett visst affektionsvÀrde för personen i frÄga. SjÀlv tycker jag att den Àr hur grym som helst! Den infÀllda kronan Àr opraktisk mer helt underbar. Verket gÄr bra, men Àr rimligtvis i behov av en vanlig service.
Jag kommer sÄ lÄngt (kort) som att det Àr en Seiko 5 frÄn gissningsvis 1960-talet. NÄgon som vet mer om denna modell?
Sedan Àr ju glaset sprucket. Klockan har varit inne hos en urmakare som sa att det inte gÄr att fixa ett nytt glas... Jag vet ju att det Àr inte sÄ, men vill gÀrna ha tips pÄ om nÄgon vet var man kan hitta glas till denna modell.
Tack det stÀmde ju alldeles utmÀrkt:Det borde finnas siffror pÄ baklocket, xxxx-xxxx. De första fyra siffrorna Àr numret pÄ verket och de sista fyra Àr numret pÄ boetten.
Det gÄr Àven att lÀsa ut nÀr den Àr tillverkad, pÄ de sex siffrorna lÀngre ner pÄ locket.Tack det stÀmde ju alldeles utmÀrkt:
Aha: 35 28 70 kanske antyder 1970?Det gÄr Àven att lÀsa ut nÀr den Àr tillverkad, pÄ de sex siffrorna lÀngre ner pÄ locket.
35 Àr Är och mÄnad som sannolikt 1973 i maj Àr den tillverkad dÄ.Aha: 35 28 70 kanske antyder 1970?
Ang glas: RÀcker det med boettens beteckning (8430) nÀr man skall söka efter glas för att hitta rÀtt?
Den Àr ifrÄn 1973. Första siffran Àr Äret, andra siffran Àr mÄnaden och de fyra sista siffrorna Àr vilken i ordningen den mÄnaden. Det Àr alltsÄ den 2870:e tillverkade i maj 1973. à rtiondet fÄr man bedöma utifrÄn verkets tillverkningsperiod.Aha: 35 28 70 kanske antyder 1970?
Ang glas: RÀcker det med boettens beteckning (8430) nÀr man skall söka efter glas för att hitta rÀtt?
Stort tack!Den Àr ifrÄn 1973. Första siffran Àr Äret, andra siffran Àr mÄnaden och de fyra sista siffrorna Àr vilken i ordningen den mÄnaden. Det Àr alltsÄ den 2870:e tillverkade i maj 1973. à rtiondet fÄr man bedöma utifrÄn verkets tillverkningsperiod.
Du bör nog söka pÄ hela numret(Ätta siffror) nÀr du söker glas.
PushEn kort frÄga:
En vÀn och kollega har köpt nya svarta Alpinisten (SPB117 heter den va?) och ska korta lÀnken. Vad Àr det för stift i den? Push-pins? Pin and collar?
Dra ivÀg ett mail till dom, alt om du kan hitta information pÄ sidan för mÄtt pÄ glasetTack det stÀmde ju alldeles utmÀrkt:
Stort tack!Dra ivÀg ett mail till dom, alt om du kan hitta information pÄ sidan för mÄtt pÄ glaset