• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

Smutsig blir klockan nĂ€r man tar hand om smĂ„barn. De har alltid sĂ„ klibbiga fingrar... đŸ„Ž
20220721_131453.jpg

Senaste tillskottetđŸŒ en för jĂ€kla bra klocka pĂ„ alla plan. Största frĂ„getecknet var tjockleken (16mm) med eftersom safirglaset skjuter upp ~2mm upplevs den snarare som 14mm tjock. BĂ€rs otroligt bra i vanlig Seiko-anda! SRQ029
873ACEBD-F721-48FC-92B7-017B1D02324A.jpeg

Snygg! En sÄn har jag haft en gÄng men tyckte den var för stor. DÀrför jag Àr nyfiken pÄ den lilla varianten :)
Det hÀr Àr mid-size modellen, ca. 38mm, efterföljaren av 6458. Du tÀnker kanske pÄ 7C43-7010?

Vill du ha mindre sÄ Àr dykarna med verk 2205, 4205, 2625 och 22a2 ca. 33mm.

• Like
Reactions: .jp
VÀldigt sugen pÄ den, kÀnns som en bra storlek och generellt trevlig klocka. Har du nÄgot omdöme att dela med dig av?

En frÄga ocksÄ: om man anvÀnder den i rotation med andra klockor (alltsÄ nÄn gÄng varannan vecka/nÄn gÄng i mÄnaden) rÀcker det med att ha den i dagsljus inomhus för att hÄlla den lagom laddad mellan gÄngerna eller behöver den lÀggas i fönstret t.ex?

VÀldigt sugen pÄ den, kÀnns som en bra storlek och generellt trevlig klocka. Har du nÄgot omdöme att dela med dig av?

En frÄga ocksÄ: om man anvÀnder den i rotation med andra klockor (alltsÄ nÄn gÄng varannan vecka/nÄn gÄng i mÄnaden) rÀcker det med att ha den i dagsljus inomhus för att hÄlla den lagom laddad mellan gÄngerna eller behöver den lÀggas i fönstret t.ex?
Tycker den Àr rÀtt nice. Bra och bekvÀm storlek. KÀnns gedigen. Jag blev imponerad av den nÀr jag testade första gÄngen :)
Sen kommer jag nog sÀlja vidare den hÀr, men det Àr mest för att jag aldrig lÀr mig att jag gillar dykarur mer Àn kronografer.. :)
Har för mig att batteritiden pÄ den Àr 6 mÄnader, nÀr den Àr fulladdad, sÄ ska ju inte vara nÄgra konstigheter att anvÀnda den i rotation med andra klockor och vara rÀdd att den ska ladda ur :)

Det hÀr Àr mid-size modellen, ca. 38mm, efterföljaren av 6458. Du tÀnker kanske pÄ 7C43-7010?

Vill du ha mindre sÄ Àr dykarna med verk 2205, 4205, 2625 och 22a2 ca. 33mm.

Du har nog rÀtt, jag tÀnkte pÄ en 7c43-7000 nÄnting som var 42 mm sÄ helt fel av mig isÄfall. :)

Flummig frÄga till Seiko-expertisen. Jag Àr inte sÄ insatt, men försökt lÀsa mig till en del.

SLA033 var vÀl startskottet för Willard-remakes/homages. Lite större och limiterad.

Sen kom 6R-Willards - mer instegsmodell och mindre. SÄ lÄngt Àr jag med.

Senast slÀpptes SLA051. 1 mm mindre, lite annorlunda case men vÀldigt lik sla033. Detta Àr nu en olimiterad modell. Varför gjorde man denna? Mer vÀnd mot en bredare publik pÄ nÄgot sÀtt? Varför göra om SLA033 öht? Det kÀnns som om man slÀpper modeller med smÄ skillnader, Àr mest nyfiken pÄ strategin?

Flummig frÄga till Seiko-expertisen. Jag Àr inte sÄ insatt, men försökt lÀsa mig till en del.

SLA033 var vÀl startskottet för Willard-remakes/homages. Lite större och limiterad.

Sen kom 6R-Willards - mer instegsmodell och mindre. SÄ lÄngt Àr jag med.

Senast slÀpptes SLA051. 1 mm mindre, lite annorlunda case men vÀldigt lik sla033. Detta Àr nu en olimiterad modell. Varför gjorde man denna? Mer vÀnd mot en bredare publik pÄ nÄgot sÀtt? Varför göra om SLA033 öht? Det kÀnns som om man slÀpper modeller med smÄ skillnader, Àr mest nyfiken pÄ strategin?
SLA051 Àr identisk med SLA049 (uemura 80 Är edition) förutom fÀrgen pÄ tavlan.
Den Àr som du sÀger inte limiterad med SLA049 Àr limiterad till 1200st

Tillbaka
Topp